JAKT & PILKEVOTTER – GENIALT – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av MaBe

 

Garantert at du kjenner noen som elsker å luske rundt i skauen etter elgen og kanskje du selv liker
å pilke?? Eg elsker å pilke, men KUN om sommeren! Egentlig ser det ganske eventyrlig ut å borre et hull i isen og bare sitte der og kose seg 🙂 Det er DA du trenger disse vottene! Vottene er jo super gave til en som jakter eller pilker og siden vottene er kjappe å strikke kan du redde inn helgas pilkefiske!

Er pilkeren venstrehendt? Ja da må pekefingeren på venstre votten strikkes,
den andre votten er vanlig så vær Obs på dette når du starter 🙂 

 

 

 

Designet av MaBe

Vottene er strikket i PT2 og lett tovet 🙂
(Lukter eg Årets Julegaver under treet allerede??)

 

 

JAKT & PILKEVOTTER MED PEKEFINGER
Bildene over
One Size

* * * *

Eg forsvant litt under radaren i går eg hehe Ja eg våknet jo ganske så fin, men formen den kan snu trill rundt på sin egen hæl og da er det bare å lye! Er ikkje så ofte at eg kwiler lengre, prøver å unngå det, men i går måtte eg fint dukke under dynene allerede 12.30! Hele kroppen var på en måte i opprør
og eg bare verket liksom, men gu så godt det var å bare lukke øynene! Sovnet som en stein og Ali vekket meg rundt kl 16 da middagen var ferdig! Åååå såååå deilig! Kroppen hadde godt av noen timer så eg følte meg ganske ok og SKIKKELIG Kyllingsuppe gjorde virkelig susen skal eg si! Formen steg sakte men sikkert og da DibHassan skulle på trening kl 20, ja da var det eg som kjørte han sånn at Ali kunne kose seg med sitt 🙂 Eg liker veldig godt å kjøre Dib alene på trening for vet du?
Det er faktisk da han og eg har de aller beste samtalene! DET er så herlig <3

 

Eg tok meg en lang dusj da eg kom hjem og fikk på meg NY pysj! Awww kan tro den er søt! Lys grå med ISKREM på! Sommerpysjen sin det gitt 🙂 (Den ligger på SnapChat/vibbedille)

Men det viktigste med dagen var jo at eg fikk strikket ganske så bra og NÅ er eg straks ferdig med vrangborden på bolen, regner med at eg bruker opp nøstet eg strikker med nå og da har eg KUN
1 nøste igjen så eg må få ordnet meg med garnet som befinner seg i Trondheim 🙂
Dvs eg brukte 7 brune og 1 Natur farget på bolen og da skulle det vel holde med 2 på hver erm?
Får høre hvor mange nøster det er tilgjengelig 🙂 Eg kan i allefall starte på erm nr 1 og det satser på
å komme i gang med den i dag og da ser eg jo en ende på denne genseren og eg kan snaaart starte opp med Løvfalljakken! Ååå det gleder eg meg til 🙂

 

 


Av naturlige årsaker velger me å evn hente hjem HelgeKosen i morgen! Eg mener, når det skal blåse opp i FULL storm og SNØR, ja da bunkrer man seg til INNE og beveger seg ikkje ut uten at står om livet – Ja det er min mening! Så da mor mi spurte om me kunne handle for henne og hente bilen på verksted så måtte eg bare si nei, men at me sikkert kunne få det til i morgen 🙂 Så lenge hun hadde det hun trengte hjemme og ikkje hadde planer om noe langtur så får det gå greit 😉

Me hadde i grunnen planlagt å dure litt rundt i morgen på forskjellige steder, ja som Europris (Gotteri på tilbud haha) Ja vettu? Me har ikkje handle snop på flere helger nå annet enn et par sjokoladeplater FORDI eg syns det har blitt ALT for dyrt!! Hallo!?!? 18,- kr pr kht?? Nei da kjøper eg heller noe godt kjøtt f.eks! Men når Europris annonserer til 10,- kr pr hkt da kan ungene får seg ei skål 🙂 Dessuten trenger Ali noe småting (leketøy haha) på Jula og eg ELSKER den butikken! Har vært der en gang før og det var kjempekjekt! SÅååå mye forskjellig og kjekt 🙂 Blir sikkert gøy! Håper eg finner slike gode fuglekaker, ja for her spiser ikkje fuglene på meisbollene!! Men kakene eg kjøpte til Jul, jammen fikk de vinger å gå på! Så en annonse at de hadde andre “boller” til fuglene på Europris i allefall 🙂

Men anyway, dagen i dag er etter planen under teppet sammen med strikketøyet 🙂 Selv om eg sov bort en del av dagen i går fikk eg vasket 4 forskjellige maskiner!! haha men KUN med 1 plagg hver gang og det er greit å ha det gjort! Det er genseren som kun må vaskes alene, derfor 🙂 Middag fra i går har me også nok av så Ali får kjøkkenfri i dag 🙂 Eg gikk rett fra senga, innom kjøkkenet og klikket på kaffien før eg sprintet inn i dusjen og varmet meg! Hadde blitt litt kaldt på soverommet i natt! Brrrr
Det er DEILIG å våkne i dusjen, eg vet det så godt, men gjør det alt for sjeldent! Deilig! 🙂 

Du kan jo f.eks svippe innom HER og bli med på Give Away`en som eg trekker i morgen 🙂
Forresten, etter å ha fått tilsent en HAUG med snøbilder fra dere og for ikkje å snakke om brøytkanter og måkehauger har eg muligens ombestemt meg! Men en ferdig måka halvmeter hadde vært fint! hihi

KOS DEG OG HA EN
DEILIG DAG FORAN PEISEN

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #jaktvotter #pilkevotter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg