ER SOMMERGARDEROBEN KLAR? -STRIKKEOPPSKRIFT – STORE STØRRELSER

Design av Thea Colman

 

Hvis du er som meg og har flere prosjekt i diverse Turnusgrupper er det kanskje på tide å få de nye plaggene du skal ha til våren og sommeren på pinnen?? Ting kan fort ta litt tid når du har….ehee
sånn ca 17 prosjekt på gang! Jaja, eg VET du kjenner deg meget godt igjen! haha

 

Toppen strikkes i en lett blanding av ull og bomull, ja orginalgarnet finner du HER! Andre garn du kan bruke er f.eks COAST fra Holst Garn 🙂 For å oppnå riktig strikkefasthet, som er 20 m/10 cm på p. 4, må du nesten strikke med dobbel tråd av Coast, Ååå, det er da et deilig garn 🙂 Uansett hvilket garn du måtte velge, ja så må du?? Jepp, ganske så riktig, STRIKK EN PRØVELAPP 🙂  Mmmm eg har en del hesper med Silke Tweed på ei av hyllene mine og det garnet tror eg kunne gått supert til denne toppen! Da får den litt røffe strukturen også 🙂 Sørgelig nok er det et utgått garn fra Drops….Trist!

Tror nesten eg bør snappe til meg denne oppskriften, ja eg trenger den, ikkje sant??

 

 

 

Design av Thea Colman

 

 

REPOSADO
Bildene over
Opp til 142 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

JuHuuu det går som det suser på Løvfall Jakken! NOT! haha Du vet, eg NYTER strikketøyet så faktisk så går det ikkje sååå fort! Ja eg er litt rar det! Selv om eg egentlig ville hatt jakken ferdig i går og eg har virkelig muligheten til å strikke mye fortere strikker eg rolig og avslappet! Man skal da nyte det man strikker ikkje det?? Ja virkelig KOoOSE seg liksom 🙂 Der har du meg hehe

Vel vel været er jo som vanlig kaldt, vått og windy så eg trenger da slettes ikkje gjøre så mye annet enn å strikke! Bør nok ta å sette på en maskin med klær slik at Dib har rene klær til ei lang skole/treningsuke, ja for er ferien slutt! Pga årets kalender er det allerede ferie igjen neste måned! Sånn er våren! Føler nesten det er mer fridager enn noe annet, men det hjelper og det blir liksom raskere sommer…..Hvis den har tenkt å stikke innom 🙂

Nå først har eg satt på TV, dvs eg sto ikkje opp kl 7 for å se herre stafetten! Eg MISTENKER at Norge tok gull? Har ikkje sett noe ennå, men eg krysser fingrene 🙂 Nå LEDER me uansett MedaljeOversikten og det er jo helt FANTASTISK!! “Det er typisk norsk å være best” Eller hva??

Men nå må eg ta meg en kattevask og rigge meg til her for på OL og strikk 🙂 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG SLØV SØNDAG

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger
#norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

2 kommentarer

Siste innlegg