HELT ENKLE TOPPER TIL EN SOMMERLIG HVERDAG . 3 DANSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Katrine Hannibal

 

Tynn bomull og tynn Lin er deilige garnkvaliteter til lette sommerplagg 🙂 Det er ytterst sjelden at eg strikker plagg i bomull, ja ikkje en gang babyplagg strikker eg i bomull, men blandingen LIN og bomull kunne eg gjerne prøvd, eller….? Hmmm Problemet eg har med bomull er at uansett hvordan eg strikker blir eg ikkje fornøyd med hvordan det ser ut, ja det blir så glissent liksom.

 

Alle disse 3 toppene er strikket i ISAGER STRIK BOMULIN
utrolig deilige og behagelige farger da gitt!

 

 

 

 

Katrine Hannibal

 

Kjekt med skikkelig tøffe detaljer 🙂

 

BJØRK ICELANDIC SUMMER TOP
Bildene over
Opp til 124 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Katrine Hannibal

 

STRIPED SUMMER TOP
Opp til 124 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Katrine Hannibal

 

Eg er veldig glad i V-Hals, så denne kunne eg godt tenkt meg, hmm, kanskje eg kunne strikket den
i Holst Supersoft?? Ja eg vil jo strikke ALT i det garnet hehe

 

 

RETRO SUMMER TOP
Opp til 130 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

* * * *

Tidlig i seng og tidlig opp! Eg la meg tidlig i går for å få noen extra timer, men det hjelper jo lite når eg våkner tidlig og før alarmen! Var trøtt og slapp hele dagen i går, ja litt sånn pjysk liksom og eg håper eg kvikner til noe mer i dag for i det tempoet går det jammen tregt altså. Ble ikkje så mye strikking som ønsket heller, men nå har eg kun et par økinger til i raglan og da er det jo bare rett ned,
eller frem/tilbake og sååå rett ned 🙂 Er i grunnen veldig greit å strikke frem og tilbake inkl stolpene,
blir jo veldig lite å gjøre når jakka er ferdig strikket- Kun å sy i knapper 🙂

Satser på å få med meg både Mix Stafett og Kombinert i dag, dagen i går var jo super hva angår OL for Norge, eg er helt imponert og det føles jo godt å være best hehe Akkurat nå sitter eg med et øye på Tv og ser på Freestyle! Det er jo helt ekstremt! Kjekt å se på, men får litt frysninger! Var nettopp en som havnet på kanten og det så søren meg ikkje godt ut!

Planen er å ta en kjapp tur på Kiwi og da også en tur innom Nille, må bare SE og KJENNE på det garnet altså! Nå har eg sett masse bilder av det fra andre Nillebutikker så eg vet det er på plass.
Har du fått noe av det i hus?? Kanskje du allerede har det på pinnene?? Fortell hva du syns!

Nå må eg bare fiffe meg litt opp så blir det strikking før eg svipper ut en tur 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE DAG

Go`klem fra ei noe sliten VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #danskstrikkedesign #danskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #topblogger

3 kommentarer
    1. Ble veldig skuffet over Nilles nye valg av garn – ihvertfall det som bugnet i hyllene på min lokale butikk. Dersom dette kun skal være sortimentet kommer jeg ikke til å handle garn mer der. Nå er det helt “mainstream” som “alle andre” forhandlere har ført lenge. Masse av Dropsgarnet synes jeg personlig er mykere og har langt flere farger, og Nille kan heller ikke konkurrere med Drops ang. pris.

    2. Hva slags garn har de fått på Nille, fortell fortell🤔😊 Er bare så spent😅Eg sitter her med nyoperert kne , kommer meg ikke ut på en stund😏 Men eg har det fint, koser meg med strikketøy,å et rimelig stort garnlager, så det kommer til å gå bra😂

    3. Var innom Nille igår og så på garnet. Mange fine farger men som nevnt over her, kan ikke konkurrere med Drops i pris. Har lagt ut masse bilder på Snapchaten min. Moccagh 😀

Siste innlegg