BARE ETT SOKKEPAR TIL! – NORSK OG KNALLFLOTT STRIKKEDESIGN!

Design av Ann Myhre/ Aka Pinneguri

 

Bare for å ha DET sagt, men Ann Myhre er absolutt èn av mine favoritt Designere og det er faktisk ikkje så veldig mangen som kan måle seg med henne og eg vet at mangen er enige med meg i det! Hun har slike genuine herlige knep i oppskriftene sine! Med det mener eg at du kan f.eks se bilde av et design og tenke: “Ahaa de var flotte og ser ikkje så vanskelige ut” MEN, når du så setter i gang, ja så får du deg et klask i pannen hver eneste gang! Ikkje fordi at det er vanskelig, men fordi du går rett
i fella og TROR du vet hvordan det skal strikkes, men så er det Ann som bare hadde en mye bedre idè/løsning enn hvordan du forventet at det skulle løses! Skjønner du hva eg mener?? Ikkje ÈN gang har eg strikket et av hennes design uten å ha fått en skikkelig A-HA opplevelse og lært noe nytt!

Ikkje mangen som har den der “i seg” etter min mening og eg elsker det, det er liksom den extra snerten som gjør det hele mye mer GØY!! Foruten det har hun laget sååå mye flott,
ja eg kunne seriøst tenkt meg alt i hopa!! 

 

 

 

Design av Ann Myhre/ aka Pinneguri

 

Sokkene strikkes i tynt sokkegarn på pinnenr 2,5/ 3 og du kan f.eks strikke de i Arwetta, Wollmeise, Garnsurr Søkke Merino eller det sokkegarnet som DU liker best 🙂 Sokkene havner så absolutt ganske så høyt opp på den berømte To-Do Lista!!

 

 

SOKKENE MØRKETID
Bildene over
Str medium Dame (ca str 38)
Kan enkelt både forkortes og forlenges

 

* * * *

Ok, straks klar for kwellsøkta på strikkefronten! Nå har eg skiftet (IGJEN)!! Ja Onepiecen som eg skulle ha på meg var IKKJE tørr da eg dusjet tidligere, men nå har den hengt over ovnen siden og denne er også varmere enn den tynne pysjen 🙂 Er noe mer kjølig (KALDT!) nå på kwellen så lenge
eg har terrassedøra litt på gløtt 🙂

Strikker jevnt og trutt her eg sitter og eg SER en ende på det hele og nye prosjekt blir der i det fjerne!!
Nå først må eg ha med meg “Huskestue” (Gleder meg til NY sesong på søndag!) og der etter “Norske Talenter” og ellers de vanlige innslagene på en fredagskwell 🙂

FORTSETT
Å KOS DEG I KWELL!

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norksstrikkeoppskrift #annmyhredesign #pinneguridesign #sokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg