JUHUUU VÅRSOKKENE ER HER!! -2 DEILIGE STRIKKEOPPSKRIFTER

Evelina Ross

 

Siden det er så og si klin umulig å bli lei av spreke sokker så slenger eg ut noen par her som passer supert for årstiden, ja hvis man bare klarer å OVERSE at det flyter med snø ute!!! *ler meg ihjel*
Det går mot Påske
(SALLAN! kun denne og neste uke igjen til ferie!) så hva med et par snaisne sokker i det Påskeegget du planlegger å gi bort? Kan vel neppe få et bedre innhold enn dette! Sååå deilig sier eg bare! Eg VET at eg får et par spreke Påskesokker! JuHuuu Mor mi fikk nesten en hel pose med Viking SportsRagg av meg på lørdag, hun ville betale og eg sa nei, men at hun heller kunne strikke meg et par KONGEsokker!! Eg vet med sikkerhet at de blir ferdige lenge før påske hehe Nevnte eg striper??
Jepp, eg får med striper bestilt av meg selv 🙂 I 2 vanvittige og spreke farger!! Bare vent å se!

 

 

ÃNGLAMARKEN
Bildet over
One Size
Svensk og engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

Evelina Ross

 

FURUVIK
One Size, men kan reguleres
Svensk og engelsk strikkeoppskrift

Begge sokkeparene strikkes med TYNT sokkegan på pinnenr 2,25 mm- da kan du f.eks strikke i Opal (<3) Fabel (BILLIG!)  Zitron Trekking (+flere flotte garntyper som Bitta har!) + sikkert mange mange andre flere garntyper, kanskje du også har din egen favoritt?

 

 

* * * *

Jaja, som kjent så fyker jo helgene sykt fort og VIPS så er det allerede mandag!! Har virkelig vært ei produktiv helg her i Go`stolen min i allefall! Ja som du så i går ble eg jo HELT ferdig med Løvfall Jakken min JuHuuu Eg er SÅÅÅ fornøyd med den altså!! Etter på nå når eg reiser meg skal eg hive deg i vaskemaskinen og få det gjort og lagt den til blokking 🙂 Fikk Grønt Lys fra sikre kilder i går om at Joda, Alaska kan fint vaskes på Ullprogram i vaskemaskinen, så da krysser eg bare fingrene!

Eg ble sittende oppe til over kl 1 i natt! Eg bare MÅTTE se Titanic ferdig som gikk på Tv! Det er for søren en utrolig NYDELIG film og eg satt som forsteinet å så på, spesielt den siste timen!! Det må da være den mest romatiske og vakreste filmene som er laget!! Men, eg skjønner ikkje hvorfor Jack også ikkje krøp opp på den døra!?!? Hvorfor måtte han absolutt være gentleman og helt?? Tenk på det herlige livet de 2 kunne fått?? Meeen, da hadde det vel ikkje vært en troverdig(?) film….Sukk
Ja eg måtte tørke et par tårer (IGJEN) når han forsvant i dypet….

I dag er det meldt regn, sludd, opp til stiv kuling og sist, men ikkje minst; Underkjølt Regn! Det er jo liksom bare prikken over I`en og da er det egentlig KUN èn fornuftig ting man bør gjør: Ja og det er
å holde seg innnomhus så langt det går! Dvs, er det fryst regn på bakken i kwell, ja da utsetter eg oss ikkje for unødvendig fare(?) for at DibHassan skal komme seg på trening!

Uansett, nå har eg litt klær å brette, der etter må eg finne de der blokkemattene mine og få de ut på stuegulvet for å gjøre klar for Løvfall Jakken som eg skal vaske, da blir den slett og fin! Skal bli en fryd å strekke litt i mønstert på ryggen og se hvor flott det blir!! SÅ skal den få ligge pent inne på Nødvendelig Rommet og vente på FINT vær! Planen MIN er at det skal være SOL i Påsken og at me SKAL til Hellestøstranda en dag og ta masse fine bilder både av den og Humulus 🙂 Kan i krisefall nøye meg med Hestholmen om det blir for kaldt. Bilder skal det bli okke som 🙂

Ok, ønsker deg en flott mandag uansett vær og kjøreforhold! Nyt dagen og kjør forsiktig!
Du og eg får skarvles etter hvert, men ÈN ting skal eg love deg!! Det blir snart en sykt herlig overraskelse her på bloggen! Ja eg holder på å ordne noe til DEG!! Gled deg sier eg bare 🙂
Kjenner litt på det ja, at eg er litt misunnelig hehe

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk & Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #svenskstrikkeoppskrift #strikkesokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

9 kommentarer
    1. Hei!
      Løvfall-jakken er nydelig!
      Lurte på hvordan du vurderer Alaska vs Nepal?
      Jo mer jeg ser på jakken din, jo mer ivrig blir jeg på å strikke en selv også. 😉
      Takk for inspirasjon, det er veldig interessant å følge bloggen din! Ha en fin dag! 🙂

    2. Lekker jakke og fine sokker.😀 Ha en flott mandag. Her laver snøen ned.☃️ Nå lengter jeg virkelig etter våren,💐🥀🌞

    3. Tone: Grunnen til at eg valgte Alaska er fordi det er 100%ull, holder seg godt og det vaskes på ullprogram. Nepal har alpakka i seg og min erfaring er at store plagg i Nepal siger og det må vaskes for hånd ?

    4. Gleder meg til å sjå jakken din fiks ferdig. Den blir sikkert et syn! Vurdere sterkt genserutgaven, den er jo så fin!

    5. IngSta: Å ja! Genseren er jo sååå lekker!! Har oppskriften eg også og har vært inne på tanken ganske mangen ganger! Føler mønsteret kommer mer frem da i allefall på meg som har langt hår hengende ned over ryggen hehe 🙂

    6. Marit: Sokker er ikkje banskelig, men du må starte som en nybgeynner! Hvis du scroller HELT NED på bloggen min og ser på listen under kategorier, Klikk da på “Egne Strikkeoppskrifter-GRATIS” Så ligger det en oppskrift der på LUKSUS SOKKER: det er min egen oppskrift på helt standar sokker, begynn med de så lærer du fort 🙂

Siste innlegg