SNART SOMMER?? VEL… 2 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Katrine Hammer

 

Vel, nå som april er startet og før me vet ordet av det så ramler mai i hodet på oss med alle sine fridager og me venter og venter på de GODE temperaturene ut, ja for me vil så gjerne ha det godt
og varmt! Meeen, me har vel alle opplevd å ha en varmere Julaften enn en sommerdag i juli!?? hehe Derfor er det perfekt å strikke her til lands! Jepp, me trenges da slettes ikkje pakke bort ullklærene,
nei så langt der i fra! En sommerkwell kan bli ganske så kjølig og da er det jo midt i blinken med en myk og kosete ullgensere? Ja for me sitter ute okke som me, ja for det ER jo sommer!

Genseren over her er strikket i Dale sitt Cotinga Garn og genseren under
her er strikket i DSA Alpakka Tweed 🙂 

 

 

 

FROYA
Bildet over
Str L (112 cm rundt brystet)
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Katrine Hammer

 

YRSA
Str M/L (118 cm rundt brystet)
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Mille Milida

 

Bare for å hente frem tråden fra Innlegget Tidligere I dag, så er det mangen måter å strikke ugler på som du ser og denne jakken har ligget leeenge på min strikkeliste! En skjønn jakke syns eg 🙂

 

 

NATUGLER
Str S-XL
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Etter 2 dager med Kalkun var me ganske så middagsfornøyde kan du si, så da passet det helt perfekt med en stabel av pannekaker 🙂 Gikk ned på høykant hos Dib da han sto opp 🙂

Selv om eg tok meg en lang dusj inkl hårvask har eg ikkje helt våknet  dag! Ja eg var t.o.m ute på terrassen å ryddet litt i krukkene uten å kvikne til. Ali ruslet rundt i garasjen og stelte litt med bilene
og helt ut i fra det blå begynte det å SNØ!?? Hmm trodde akkurat det hørte til i mars eg!??

Strikkinga har eg da fått til og nå har eg også prøvd jakken på, sitter som et skudd! Har vært utrolig heldig med de siste plaggene eg har strikket, ingen bom i det hele tatt 🙂 Fikk målt lengden til på jakken og eg skal nå strikke 2,5 stripe før eg starter på mønsteret som også er 2,5 stripe høyt og der etter er det bare å kjøre på med en ca 10 cm bred vrangbord 🙂 Jadda, hvis denne uka bli normal (?) satser eg på å være i gang med ermene til helga 🙂 Spørs jo hvor dillet det der mønsteret blir! Kjenner eg er veldig spent på akkurat det for det kan det seriøst bli fullstendig KAOS!! Tro meg haha

Ahaa det skal bli herlig å komme i gang med uka i morgen 🙂

HA EN HERLIG
OG KOSELIG KWELL

Go`klem fra ei noe trøtt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Hej. Når jeg trykker på opskriften, kommer jeg til ravelry og der koster den penge. Jeg synes, det er ok at designeren skal have penge for sine ting, men hvor henne er de gratis, som du skriver. Tak for dine mange inspirerende indlæg på blog og facebook.
      😊Birthe

    2. Birthe Kaiser: Ja eg så det i går kwell og det irriterer meg for den var Gratis og det sto ikkje noe dato på den og plutselig kostet den. Men eg ser at den svarte fortsatt kan lastes ned gretis, men skjønner ikkje hvordan. Eg beklager dette 🙂

Siste innlegg