PREMATUR – STRIKK TIL DE ALLER MINSTE – 5 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Carole Barenys

 

La meg si det sånn; Da Amira kom til verden og eg fikk beskjed om at eg hadde blitt mamma til ei stor jente på 3,8 kg var eg sikker på at de hadde kommet inn med feil baby! Ja for hun var jo såååå bitteliten og eg visste ikkje hvordan eg skulle holde henne! Det skulle gå 6,5 år til før eg skjønte at eg tok gruelig feil ang Amira, ja for DibHassan kom til verden 6 uker før tiden og veide KUN 2,4 kg!
DA begynner me å snakke om SMÅTT!

Men så er det da sånn at det blir født babyer som bare er sååå små, den aller minste eg har sett var KUN 680 gram!!! Det er så lite at det er vanskelig å forestille deg! Det var da eg i ettertid begynte
å strikke Prematurklær til Nyfødt intensiven på SUS og eg fikk mange med meg og eg fikk gleden av
å lever all mass med små små plagg! For en glede 🙂

Det strikkes stadig vekk til prematurbabyer og eg får fra tid til annen spørsmål om eg har noen oppskrifter som eg kan dele, eg har for så vidt luer og sokker selv, men de ligger på den gamle bloggen. På nett der i mot ligger det noe, men slettes ikkje mye så her har du da muligheten til å plukke med deg noe smått 🙂 Når du først har et masketall så kan du jo også lage dine egne varianter 🙂

Bare husk at det være i Ren ull og babyer under 3 mnd skal ikkje ha alpakka, dette er fordi fibrene
i alpakka er så løse og kan lett pustes inn i luftveien på de små. Noter det bak øret 🙂

 

 

 

FIVE POUND BABY CARDIGAN
Bildet over
Str ca til en Baby på 2 kg
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Angela Turner

 

PREMATURE BABY CARDI
AND BLANKET SET

Str ca 30 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marianna Mel

 

HIDEAWAY NAPPY COVER
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Design av Angela Turner

 

PREMATURE ROMPER WITH
BUNNY SLIPPERS

Str ca 30 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marianna Mel

 

TINY TOPAS PREMATURE
BABY SLEEPER

Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marianna Mel

 

LITTLE BIBI
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Design av Tone Bjerkan

 

DJEVELLUE-PREMATUR
Gratis Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

 I dag! I dag skjer det her vettu JuHuuu Eg er klar til å starte på mitt HeimeMekka mønster! HoHo!
Først må eg bare sluke resten av kaffien her før eg stikker en kjapp tur på badet med meg selv, ja eg tror ikkje eg har tid til å sveipe blikket rundt i heimen en gang! Eller, FILLERN!! Eg glemte sengetøyet eg vasket i går så det betyr at eg må gjøre noe med det, men så er eg klar til å kaste meg over Ørti40 diverse små nøster og bare kjøre flatt og krysse pinnene for det beste! Det må gå, ja og da aller helst uten å måtte dra en eneste tråd! Det er målet så gjenstår det å se om eg kan overse fristelsen!

Det at eg skal strikke masse mønster frem og tilbake bekymrer meg ikkje, neida, eg har strikket Setedalskofte frem og tilbake og når det går, ja så går alt! Ikkje det??

Værmessig i dag blir det et perfekt strikkevær: Stiv kuling og regn, ja det er jo nettopp DET vestlandet er kjent for! Hehe Så elsker du å strikke, ja så flytter du hit *ler*

I kwell blir det kjøring til trening så nå er me i gang og på lørdag stille DibHassan i Rogalands Mesterskapet og han er påmeldt til både Mønster og Sparring. Blir skikkelig spennende og han krysser fingrene for at knallhard trening skal betale seg! Forrige gang, som forøvrig var første gang
i konkurranse, ble det 3 bronsje 🙂 Denne gangen skal eg huske matpakker og kaffi 🙂

Men nå må eg komme i gang her! Kanskje du får se noe fremgang i løpet av dagen 🙂

KOS DEG MASSE OG HA EN
HERLIG STRIKKEDAG

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #strikkeoppskrift #prematurstrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger 

2 kommentarer

Siste innlegg