AKKURAT PASSE LEKKER KOSEGENSER I STOR STØRRELSE

Design av Kate Davies

 

For en deilig genser, strikket i herlig ull, alpakka og silke = Smaskens Lekkert! Hvis du virkelig vil unne deg noe eventyrlig å fylle i strikkekurven kan du f.eks bestille Garnpakken til denne genseren?
Mmmm måtte jo vært helt nydelig! Garnpakke inkl oppskrift kan kjøpes
HER 🙂

 

Kate Davies er absolutt en av mine favorittdesignere, har flere av hennes oppskrifter, men det har liksom blitt til at eg sparer på de!! Til HVA liksom!?? Når det gjelder slike ting så føler eg at eg bare sparer til den perfekte stunden når eg virkelig skal kose meg! Resultatet blir jo som alltid at det dukker opp andre ting som eg også syns eg fortjener å strikke…Jepp, en evig runddans 🙂 Digger det!

Et av hennes tidligere design som lenge nå har ligget å boble i toppsjikte på lista mi er DENNE!!
Kan jo i farten nevne både
DENNE DENNE DENNE og DENNE! Men når?? Who Knows…

 

 

 

CARBETH SWAN DANCE
Bildet over
Opp til 166 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det må eg virkelig si altså! Eg overgikk mine egne mål for helgen og aldri om eg hadde trodde det da helga startet på fredag hehe Nei off, det så veldig svart ut på det tidspunktet! Ble ganske så fornøyd
i går kwell da, ja når eg kunne felle av det første ermet!! I utgangspunktet ante eg ikkje hvilken farge vrangborden ville bli, nei for det ble jo bestemt av stripene og hvor lang ermet ble! Eg endte altså opp med grønn vrangbord, tja, hvorfor ikkje liksom!?? Valgte også her å felle av med kontrastfarge, akkurat som eg gjorde på bolen 🙂 Vel, må jo si meg godt fornøyd med dette + at ermet ble fint på lengden,
ja litt sånn ned på hånden som eg liker og IKKJE en vrangbord som er helt inn til sittende 🙂

Tror muligens dette fort kan bli en jakke eg i perioder kommer til BO i! Kjenner det sååå godt når eg prøver den på! Perfekt i størrelsen til meg og denne kan fint brukes til….ALT! Ja t.o.m over pysjbuksa en litt kjølig morgen vil den bli fullstendig perfekt 🙂 Det blir rett og slett en slik jakke eg lenge har hatt lyst på og HVIS eg klarer å sortere alle mine notater håper eg også du skjønner den slik at du kan strikke den om den skulle falle i smak:) Det er på en måte en jakke som gir godt rom for kreative utspring, muligheten er mange bare du benytter deg av dem:) Alt man trenger er en grunnoppskrift for så å gjøre den helt til sin egen slik eg har gjort! Vel, eg trooor eg med sikkerhet kan si at det er ikkje sååå mange som orker/gidder strikke med 42 små nøster samtidig bare for noe mønster?? hehe
Man må retten og sletten være litt tanteGAL for noe slikt! MoHaaa

Anyway…MANDAG! Søren så fort denne helga gikk da!?? Vel, har jo lite planer i dag så eg kan jo ta meg en extra søndag?? Ja siden eg mista fredagen liksom! Eneste planen egentlig er jo å kjøre/hente DibHassan på trening i kwell og ellers tror eg bare eg skal shaine litt lett over leiligheten 🙂 Unngår til det YTTERSTE å se hva eg egentlig burde gjøre, nemlig den der enorme klehaugen i de 3 sekkene som skal på plass i skapet inne hos Dib, men fytti for en jobb…..Orker liksom IKKJE starte!!
Til helga kanskje..?? *ler rått*

Jaja eg får vel ta å svinge meg litt og freshe litt opp etter helga før eg tar meg ei strikkeøkt og får erm nr 2 på en rundpinne så gjenstår det å se hvor mange striper det blir før eg legger meg i kwell?? Kanskje eg sjokkerer meg selv nok en gang? Igjen??

LAG DEG SELV EN
KREATIV MANDAG!

 

Forresten? Hva er ditt syn på Restegarn??

Go`klem fra ei Inspirert og Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #katedavies #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Blir spennende å se jakken ferdig.
      Angående restegarn, det blir aldri nok:) kan jo brukes til alt, sokker, jakke/genser, luer, ja det meste. Er det for lite til å strikke noe av så er det somregel nok til å stoppe sokket med.

Siste innlegg