TOPP 10 SJAL – NORDISKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Design av Strikkelisa

 

En av mine MANGEN lister i tilfeldig rekkefølge! Dessuten er dette oppskrifter som kun er på norsk, svensk og danske, dvs at det er ei om ikkje enda lengre lista over engelske sjal…OMG! Eg kan virkelig strikke sjal herfra til evigheten!! Den som hadde hatt minst 10 unger og en reell sjanse for 40-50 barnebarn! *ler meg skvett ihjel* Men ja, eg elsker sjal og det er sååå kjekt å strikke!

Hvis du ennå ikkje har “knekt koden” når det kommer til sjalstrikk har du virkelig muligheten nå for dette er skikkelig NYDELIGE sjal og alle er ikkje like vanskelige, ja eller enkle, alt etter som 🙂

Eg MÅ har sjal som f.eks har en rett nakkekant! Eg klarer ikkje å surre rundt meg et sjal som er buet, det er liksom så rart(?) å ha på seg og litt vanskelig å håndtere. Alle disse 10 har rett kant 🙂

 

 

LØVLISJAL
Bildet over
One Size
Strikkes f.eks i Finull eller DSA Fin
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marion Louise Rindsem

 

Dette har eg startet på i Tynn Alpaca fra Drops og det blir sååå fiiint!

 

LEAF SJAL
One Size
Strikkes f.eks i NZ Lammeull
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Gudrun Johnstone

 

HALLIGARTH
Norsk og Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Strikkelisa

 

LØVSPRETTSJAL
Så stort som du vil
Strikkes f.eks i Nøstebarnull eller Hifa/ASK
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Linnéa Öhman

 

BETULA
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Linnea Ornstein

 

GENOME
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Marias Garn

Dette SKAL eg ha!!! En dag…

 

BÄRTIL
Str  90 cm X 220 cm
Strikkes f.eks i Drops Tynn Alpaca
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Sanne Bjerregaard

 

Dette har eg også på en pinne, KUN en halv blonde igjen!!
Tro hvorfor det bare stopper opp…?

 

TINA`s SHAWLETTE
One Size
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Rix-Strixerier

 

SILKEGRÅ
One Size
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av JennyPenny

 

EVENLY UNEVEN
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Sååå deilig! JuHuuu Det er fredag, men egentlig har eg bare lyst å sooove hehe Det kommer ikkje på tale da for her skal det shaines til “party” i morgen, Jadda, eg gleder meg 🙂 Eg skal prøve å være kjempeeffektiv nå når eg starter for eg har virkelig tenkt å bevilge meg en lang ME TIME i dag!
Kjenner det langt inn i margen at det trenger eg! Satt bare her i Go`stolen i går kwell, tror eg strikket
3-4 runder på ermet og det er for gale! Nå gjenstår det KUN 1 stripe + vrangbord og hvis eg hadde villet/orket i går, ja så hadde erm 2 vært ferdig! Satser på en god og effektiv fredag! Har også planer om en alt for lang dusj inkl hårvask så satser eg på at kwellen blir magisk med alt maten/kaker til
i morgen i box og i kjøleskapet 🙂 *GI MEG STYRKE!*

Så lenge Ali svinger støvsugeren er me langt på vei! Du vet sånn Kuteppe? Ja sånn ekte kuskinn som man har på gulvet? Det har jo me, men eg kan komme med èn advarsel om du vurderer å kjøpe et;
Det er et hekkans marakkel å støvsuge! Teppe blir skikkelig sugd inn i støvsugeren og eg tror egentlig det beste hadde vært å tatt det ut og banket det! Bare sånn at du vet det liksom…

Egentlig har me ganske mangen planer fremover og eg kjenner at DET fort kan bli for mye – for meg! Det er ting som absolutt bør gjøres og heldigvis er Ali kjempe Handy, men her satser me også på at ungene trør til, ja for det er egentlig en kjempefordel for de begge 2 🙂 Det som hadde gjort det hele mye enklere er om det nå slår til med sol og sommer de neste månedene, alt blir sååå mye lettere da! Trikset blir og ikkje gape over for mye med en gang, litt og litt så kommer me vel i mål 🙂

Planen nå er å starter litt rolig, et lite overblikk inne på Dib sitt rom (Han skal ta gulvet når han kommer hjem) Få bort alt av klær på badet og vasket litt, tømme et par stativ i gangen og generelt shaine stua 🙂 Burde jo absolutt klare det på et par timer? Ergo får Dib ta bussen hjem for eg er nok klar for en real dusj etter alt dette ja 🙂 Ali skal innta kjøkkenet etter hvert å lage Fahitas til i morgen og det er ganske mye arbeid, men det er en favorittmaten til Dib så da så 🙂

Tja, tror beint fram eg starter med en kopp kaffi til eg 🙂

KOS DEG OG NYT EN
HERLIG FREDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #svenskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg