HVERDAGSFIN – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Strikkelisa

 

Se der ja! Der var den herlige Hverdags Genseren til Strikkelisa kommet i barnestørrelser! JuHuuu så deilig, ja for dette kan du gjør til tidenes kosegenser! Skikkelig deilig kan den bli, Jepp, det er alt etter hvilket garn du velger 🙂 Hvis du f.eks velger å bruke BabyAlpaca Silk fra Drops og Erle fra Dale vil du få en utrolig deilig genser! Eg har KOSET med Erle så det kan eg garantere!!

Genseren over, eller det gjelder i grunnen begge to, så strikkes de i ett stykke Top/Down,
beste måten syns eg å strikke en genser på 🙂 GENUINT!

 

 

Design av Strikkelisa

 

HVERDAGSFIN BARNEGENSER
Bildene over
Str 2 —> 12 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Strikkelisa

Denne, som er voksenutgaven har eg vist før, akkurat som eg sa den gang så sier eg det igjen:
Eg DIGGER å strikke slike halser! Det er bare så skikkelig fint og kledelig syns eg 😉

Denne er f.eks strikket Finull eller Ask/Hifa + en pusete tråd! herlige!

 

 

HVERDAGSFIN GENSER
Str XS —> XL

 

 

* * * *

Ikkje så veldig mye som minner om “Kom mai du skjønne milde…” her i dag! På den andre siden er det jo et strålende og perfekt strikkevær! På kartet over Sør-Norge på Yr sine sider ser eg at NOEN steder er det meldt SNØ i dag! Det er som eg pleier å si; Alltid noen som har det verre hehe Men for all del, stakkars folk, snø liksom!?? Vet jo at det er steder det kan snø på 17.mai også…Off…!

Uansett! Strikking, eg har litt å ta igjen pga en sløv gårsdag! Det ble noen pinner på kwellen mens eg satt her å så på “Tjukken& Lillemor” + “Bloggerne”, men jammen ikkje mye å skryte av! Skjerpings!
Ali har planer om full kjøkkentjeneste i dag så det er i grunnen lite for meg å gjøre, tja, eg kan jo brette et stativ med klær, men ut over det tror eg bare at eg skal stelle meg, ja rett og slett freshe meg litt opp åsså bare kaste meg over strikketøyet rett og slett 🙂 Eg mener, de 3 andre her i heimen styrer jo med det de liker best!? Ali elsker å lage mat så det ser eg på som en annen nyttig hobby; Han koser seg noen timer på kjøkkenet og etterpå blir me alle mette, eg strikker og koser meg slik at noen (les: Meg!) kan holde meg fin og varm og ungene…? Tja, åsså ungene…der er det vel kun fordi de er bedagelig
anlagt og elsker å kose seg! *ler* Det går det i soving, Gaming, trening, spising og Tv på fridager 🙂

Tror bare eg skal fortsette med kaffi kopp nr 2 og riste natta skikkelig ut av meg før eg starter med noen form for bevegelse! Spørs om det ikkje blir en hårvask også etter hvert 🙂 Kjenner at hodet ikkje er helt på plass i dag, men eg krysser fingrene for at det ordner seg ganske kjapt 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG 1.MAI 🙂

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedlle 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #strikkelisa #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg