DET ER JO HELT SYKT!

 

I dag fikk eg virkelig se noe helt AMAZING! Har også fått sett hva alle pengene KONKRET har gått til for å si det sånn og eg er ganske målløs! Rønkenbildet over er fra tidlig sommer 2015 da DibHassan første gang var på Colosseum Klinikken for å starte med reguleringen sin. Er rimelig bra kaos i denne munnen ja + han hadde kraftig overbitt slik at tennene i underkjeven kom på innsiden av tannbuen oppe, dette ga igjen en veldig smal nedre del på ansiktet og kjeven.

Her har også alle 4 visdomstennene kommet til syne i veeeldig tidlig alder. Dib “klaget” litt på denne tiden at noe irriterte han bak i munnen og eg trodde det var 16 års jeksler(???) men det har me tydeligvis ikkje for her er det altså visdommen som er på vei 🙂 Så feil kan man altså ta!

 

 

 

Så kan me jo bare rett og slett NYTE dagens FotoShoot! OMG for en forandring!!! Som perler på en snor! Nå gjenstår siste finish og det inkl, hvis du ser nede til venstre så er det et ganske stort mellomrom mellom noen av de fremre tennen foran jekselen? Mellomrommet er kun nede på røttene for disse tennene har blitt dradd opp og nå må røttene samles! Så i dag forlot Dib tannlegen med fulle munnen med strikker som ikkje skal tas ut + det måtte settes på nye klosser på disse tennene
for å kunne trekke de i riktig retning 🙂

Reguleringen har også blitt brukt til å dra underkjeven frem for å få bort overbittet og det ser jo helt perfekt ut så eg er ganske imponert over jobben de har gjort 🙂 Velplasserte penger, ABSOLUTT!
Pga av så pass mye kaos kom Dib inn under reguleringsordningen til Nav så me fikk heldigvis
dekke en del % for totalt ligger sluttkostnaden på rundt 100.000+!!! Fy søren eg er NOK en gang
glad for at me bor i Norge og at det finnes et system for akkurat dette!
Tør ikkje tenke på hva det evn koster i andre land??

 

Utover dette fikk tannlegen litt panikk da plassering av visdomstennene ble studert for dette var ikkje optimalt, spesielt nede. De vokser RETT på de bakerste tennene med regulering på! Den dagen regulering går av sender hun henvisning til Oral-kirurgisk på SUS for å få alle 4 fjernet i narkose.
Like greit å gjøre alt under ett når det først er så pass gale, så eg var glad hun sa dette!

Jadda, det nærmer seg definitiv slutten nå så kanskje det blir extra gode
nyheter 18.juni når me skal tilbake?? Dib har hatt 2 kjeveortopeder som har holdt på med reguleringen og eg må jo si det at de har gjort en fantastisk jobb! Spesielt han første som styrte på i over 2 år
før hun som holder på nå 🙂 VELDIG fornøyd!

 

 

 

 

Jaja det har vært en litt hektisk dag! Før og etter tannlegen har eg plantet! Først på terrassen
og nå i 6 tiden holdt eg på ute på trappa så nå blir det såååå fint kan du tro! Når Dib og eg var ute kjøpe eg en stor ampel som eg plantet i den største sementkrukka på trappa! Kjente at eg gadde ikkje stå å plante masse små mer, så eg gravde bare et stort hull og slapp den nedi hehe Ble veldig fint da og eg vet jo at den vil bli mye større og sikkert henge uten for krukka 🙂 *Fornøyde*

Selvfølgelig hadde Dib tannlegetime midt i rushet så me sto i kø alle veier!! Me skulle også innom både Rema og Kiwi etterpå så eg var ganske så skutt da me kom hjem! Slukte ei skål med middag før eg altså fortsatte plantinga ute 🙂 Godt med hva som er gjort 🙂 Eg hadde meg nettopp en lang dusj og har tatt på meg ren pysj så kwellen skal i aller høyeste grad NYTES! Yes Yes!
Å ja, det skal strikkes! 3 omg igjen til deling! JuHuuuuu

KOS DEG OG HA
EN SKJØNN KWELL

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#colosseumklinikk #regulering #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

0 kommentarer

Siste innlegg