SMÅSTRIKK I VARMEN? – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House of Yarn/ Knit At Home

Design av Elin Lovisa Backman

 

En ting er i allefall ganske sikkert; Det er FOR vamt til å strikke i sola, det er nå eg blitt enig med meg selv om! Derfor skal strikking foregå i gjennomtrekk i dag! Sola skal nytes med øya igjen og nesa i sky, akkurat slik eg gjorde i går også! Er ikkje godt å strikke med solkremkladdete og klamme hender anyway så eg får nyte det seperat i dag 🙂 Men OM du likevel ønsker å strikke i sola, ja for man kan da fint sitte under en parasoll, da kan eg i tilfellet anbefale småstrikk på pinnen. Det er det eg foretrekker når gradene begynner å nærme seg hele 30 grader!! OMG! Jepp, det ER tilfellet!

 

Derfor passer det SUPERT at disse små plaggene strikkes i Merino 🙂 Det går helt fint å strikke av denne kvaliteten selv om gradestokken snart bikker det utrolig! Vel, det er bare å finne noe nøster
og få SolStrikken på pinnene, retten og slettes 🙂

 

Merinogarn som fint kan brukes til disse plaggene er KFO Heavy Merino,
Lerke og Superfine Merino Wool

 

 

SOLBLOOMER
Bildet over
Str 0/3 mnd —> 3 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Design av Elin Lovisa Backman

 

 

SOLPIXIE
Str Nyfødt —> 4 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 Design av Elin Lovisa Backman

 

 

SOLGENSER
Str Nyfødt —> 6 år

 

 

 

 

 

 

* * * *

 

Tror bare eg skal starte dagen min i samme stil som eg avsluttet i går….

 

…dvs å bare smette inn i den lille solkjolen min og flate rett ut i den gode solstolen med beina høyt! Egentlig så BURDE me selvfølgelig dratt ut på ei Jærstrand som Hellestø eller i det minste ned på Hestholmen…..MEN, Ali fikk det for seg at i dag skulle han lage pizza! Vel, hvis han orker å stå å bake og kjevle så vær så god hehe I morgen der i mot, DA kan me dra ut til sjøen…? Dette må luftes for gjengen her i heimen så kanskje eg får testet ut sjøtempen? 🙂

 

 

 

Det ser jo virkelig ut som om sola prøver å overgå seg selv!!! Det bare steiker så intens at det nesten er skummelt! Prøv å gå barføtt på terrassen og du hører freze-lyder, ja det er omtrent det samme når du steiker speilegg!!! Vær så uheldig å legg armen på stolens ermlene!! Oh My! “Sjiiiiii” hører eg bare! AU! Tror rett og slett eg får trekke stolen med et hvitt laken i dag for å gjøre det hele litt mer komfi 🙂

 

For vær du sikker; denne dagen skal virkelig nytes for det den er verdt! I pausen fra sola skal eg soltørke noen klær, kanskje eg orker å fylle litt ny jord i grønnsakkassene også? Da er det jo fort gjort
å putte et par pakker med frø opp i?

 

Er alltid så mye eg vil gjøre, men blir det ikkje FOR varmt så er nå i allefall dette dagens mål!
Kan jo tenke meg at Reddiker og Issalat vil spire og gro temmelig fort i denne varmen så det hadde vært veldig greit å få det gjort! Kanskje det blir en “hjemmelaget” salat til neste helg!?? hehe

Jaja da er det bare å ta seg et kattevask og komme seg ut!

KOS DEG OG NYT EN
FANTASTISK SOMMERDAG!

Go`klem fra ei allerede veldig varm Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #kniiting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikeoppskrift #babystrikk #merinogarn #strikkeblogg #strikkeblogger #houseofyarn #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger

3 kommentarer
    1. Så deilig. Her er det ganske kaldt i dag, men satser på at sola og varmen returnerer snart. 🙂 Kjempefint småstrikk også. Har vurdert å ta opp strikkingen mange ganger etter at jeg ble gravid, men når jeg vet hvor lei jeg blir hver gang jeg gjør noe feil, blir det til at jeg drøyer det (og håper at noen andre strikker litt til den lille, hihi). Håper du får ei fin helg 🙂

    2. Nyter sommer Norge på mitt besøk hos familien. Og er glad for at noen endelig forstår hvorfor jeg legger vekk strikketøyet fra mai til oktober. De søte oppskriften du viser i dag var helt nydelige.

Siste innlegg