SOMMERTEPPER – OGSÅ FOR NYBEGYNNERE – 4 GRATIS OPPSKRIFTER

Reklame | House of Yarn

 

 

Design av Lucy of Attic24

 

Vettu hva eg syns er BEST med slike tepper som eg har lagt ut her?? Åååå at eg virkelig kan meske og kose meg med så mangen farger eg bare vil og i akkurat det garnet eg vil! Her er det ingen regler annet enn å følge oppskrifta! For en gang skyld kan du bare gi en Bæng i heklefastheten, bruk den tykkelsen på nåla som du trives best med og bare KOoOS deg rett og slett! Men bare ha bak øret:
Jo større nål og jo tykkere garn, ja ENDA større teppe 🙂

Min favoritt tykkelse på nåla er max nr 3-3,5 mm og garn som ikkje er tykkere enn ca 100 m/50 gr

Garn eg uten problem kan anbefale til formålet er f.eks:
Classic Cotton Merino, Classic SW Wool, Superfine Baby Merino, Superfine merino Wool,
Chunky Alpaca Wool, Classic Alpaca Wool eller kanskje du har andre favoritter?

 

Du kan også helt flott bruke det meste av garnet de har både på Nille og Sparkjøp 🙂
Dette er garn som VIRKELIG egner seg til tepper! Eg VET, ja for eg har strikket og heklet et hav
av tepper nemlig! For ikkje å nevne alle kosedyrene eg både har strikket og heklet opp gjennom!
Alt har blitt lekt og herjet med og det TÅLER massiv transling! Bare prøv!

 

 

 

WOODLAND BLANKET
Bildet over
Steg for Steg forklaring med bilder

 

 

 

 

 

 


 

 Design av Lucy of Attic24

 

 

HYDRANGEA STRIPE BLANKET
Steg for Steg forklaring med bilder

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Lucy of Attic24

 

MOORLAND BLANKET
Steg for Steg med bilder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Lucy og Attic24

 

Disse lappene har eg heklet ganske så mangen av! De er heklet sammen etter hvert og det eg hekler blir skikkelig lekkert! Prosjektet pleier kommer frem fra sine gjemler hver sommer!
Bruker tynn alpakka og nål 2,5 til dette 🙂

 

 

HEXAGON HOW-TO
Steg for Steg med bilder

 


Hvis du foretrekker å hekle tepper av 100% Bomullsgarn, ja da kan eg anbefale
REN BOMULL fra Nille og  BOMULL SPORTSGARN fra Sparkjøp

 

En annen ting; HVIS du tenker på å hekle et teppe i Julegave er tiden virkelig inne for å begynne
å TENKE på det! For er du som meg så havner det garantert mer enn ett prosjekt inni mellom! hihi

 

 

 

 

* * * *

I fare for å sove til 11 tiden i dag også hadde eg alarmen på halv 10…hjelper lite når eg bare dytter mobilen inn under Ali sin dyne og sover videre…Han måtte neste røske meg våken kl 10 🙂

Om en stund, sånn 2-3 timer til skal eg ut å kjøre for å hente Amira på flyplassen. Hun har hatt seg ei lita uke i Oslo med jobben og venner, tenker hun har koset seg ja 🙂 Det har nå i allefall vært fint vær der med masse sol 🙂 Ingenting er som å vandre gatelangs i Oslo på en sommerdag 🙂
Kjenner at eg savner det utrolig MYE og eg MÅ snart ha meg en Oslotur…

Værmeldingen ser ganske skummel ut for morgendagen!!! Det er så typisk når ungene skal sove
i Lavo…forrige gangen hentet me en dryppvåt Dib på Ølbergstranden….I år skal de være på BaseBall Klubben vis à vis Sola Strand Hotel. Dib ga bare klar beskjed; Regner det så blir eg hjemme!
Det finnes ingen kos ved å sove ut i regn, ikkje får de tent bål/grill og alt blir vått og det er kaldt!
Ikkje bare det, men me kan jo risikere en telefon sent på kvelden/natta om at me må ut å hente hehe Da me hentet han sist ringte han halv 7 om morningen, det er ganske så trasig altså!

Tja, eg får vel bare gå å stelle meg litt og starte denne søndagen som ser ut for å bli ganske så våt etter hvert, håper bare det er opphold i morgen slik at arb.folka kan jobbe litt 🙂

KOS DEG OG HA
EN FIN SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #hekle #crochet #blanket #gratisoppskrifter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg