STRIKK EN DEILIG BUKSE – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Tina Hauglund

 

En veldig enkel tights som bare blir så lekker!! Jepp, strikk den i vrangbordstrikk og vips
*Tryll litt med nåla* så er du der 🙂 Alle små barn trenger en tights, eller nei, de trenger mange tightser!
I alle mulige farger så her trenger man ikkje spare på kruttet! Supre som en del av et lekkert antrekk, eller under dressen/regntøyet eller bare som en innedørs kosebukse. Kan brukes til alt,
som alt og over alt! Finnes ikkje noe bedre rett og slett 🙂

 

 

 

Design av Tina Hauglund

 

Til innebruk kan du strikke den i dobbel tynn alpakka som f.eks Isager Alpaca 1 eller Lace fra Drops
og til utebruk i noe tykkere garn som f.eks Mitu eller Lima. Så lenge du overholder strikkefastheten som er på 20 m/10 cm kan du velge det garnet du liker aller best eller etter hvilket bruksområde
tightsen skal ha og ikkje minst hva barnet selv liker 🙂

 

 

 

VICTORIA TIGHTS
Bildene over
Str 3/6 mnd —> 3/5 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Syns jaggu meg eg føler det begynner å bli varmere?? Tja, 13 grader nå så pass tidlig, i går var det 10 så dette kan jo retten og sletten bare bli bedre?? La meg se…*Sjekker været*…Ja se der du!!
Det er jaggu meg meldt opp til 19 grader ut i uka og litt sånn i horisonten ser eg 21 grader! Tja, da blir det kanskje mer sommer likevel da?? Håper virkelig det blir flott, i allefall varmt på fredag når me skal kjøre til Stord! Hadde en sååå fin tur i fjor da me slo til med en herlig piknick ved et vann i Tysvær 🙂
Tar mer enn gjerne en reprise på det 🙂 Det er så mye koseligere å kjøre i fint vær også!

Det første eg i allefall må gjøre når eg reiser meg etterpå er å huske å plante nye frø som skal erstatte de Reddikene eg plukket i går! Veldig viktig om me skal ha hele sommeren 🙂

Uansett så må eg få pakket den kofferten ferdig i dag, ikkje sjans i havet at eg kan pakke noe i morgen! Bussen til Stord går kl 07.15!!! Fra Stavanger, så me må nok kjøre hjemmene fra sånn ca halv 7 for
å ha god tid i tilfelle….fanden er på veien! Bedre at me venter 10 min, for bussen venter ikkje!

Litt usikker på om det kommer malere i morgen tidlig, men hvis ikkje så blir det nok å fortsette nattesøvnen en time eller 2 🙂 I dag våknet eg av at Ali skravlet i mobilen og ganske riktig; Han var allerede i full sving ute på gangen! Nå har han tapet for å male dørlister og står nå å svinger penselen!
Så ja, du kan si det går i maling om dagen!! Da hadde det jo passet fint at malerene kom i morgen
i grunnen for det er ikkje meldt en dråpe regn hele uka! De skal jo male ute 🙂

Ellers tror eg at eg bare skal strikke i dag, ja samtidig som eg ordner med klær til Dib.
Han skal forøvrig ut i kwell!!! En gjeng fra Taekwondo`en skal samles hjemme hos noen og skal kose seg med Spleise-Taco, men han klarer seg visst nok selv og hopper på bussen. Det er det eg sier;
Det blir mindre og mindre å gjør når ungene vokser til!

Ble noen riller i går kwell så eg nærmer meg deling av forstykket på genseren min 🙂 Får sette opp farten i dag sånn at eg snart får erm nr 2 på pinnen 🙂 Vel, eg får vel gå å ta meg et aldri så lite kattevask og få gang på en sløv søndag 🙂

KOS DEG DU OGSÅ!

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #Knit #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #babyklær #barneklær #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkebloggger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg