3 GRATIS OG LEKRE STRIKKEOPPSKRIFTER!

Design av Craft Yarn Council of America

 

Vel, da er det vel dags for noen lekre og ikkje minst GRATIS strikkeoppskrifter! Det er jo alle begeistret for? “Smaker” litt bedre når det er gratis, ikkje det?? hehe Uansett så er dette prosjekter som de aller fleste liker å strikke, ja som tepper og sjal – Alltid godt å ha 🙂

Et lekkert AnanasTeppe lett henslengt ute i hagestua vil jo ta seg flott ut 🙂
Teppet har en strikkefasthet på 20 m/10 cm så her har du mye garn å velge blant, Lima fra Drops er jo et skikkelig herlig KoseTeppe garn 🙂 Eller, siden teppet ikkje er så veldig stort så kan du i grunnen trygt strikke med noe tykkere garn/pinner også 🙂 Prøv deg evn frem 🙂

 

 

 

PINEAPPLE KNIT AFGHAN
Bildet over
Str 121 cm X 134 cm
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av EweKnit Toronto

 

Lekkert, Lekkert OG Lekkert!! Strikkes i Får fra Woolfolk, et lekkert garn med en noe “uvanlig” trådstruktur hehe Selve tråden ser ut som ei flette 🙂 Sjalet har en strikkefasthet på 16m/27 rows på 10 cm så bruk det garnet du vil og heller kjør på med noen Prøvelapp 🙂 DET lønner seg!

 

 

LAUREL SHAWL
Str 185 cm X 81 cm
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Design av Raina K

 

GJETT OM EG BARE MÅTTE HA MEG DETTE?? Stemmer! Nå ligger oppskriften trygt og godt i riktig mappe og dette skulle eg ønske lå klart å ventet på vinteren!! Det er strikket i 1 tråd Lima og 1 tråd Tynn Alpakka fra Drops og DET skal eg love deg blir nydelig! Har nemligen strikket et par store sokker
i den blandingen og vedkomne som fikk de bor i de!

 

NO NAME SHAWL
Str 195 cm X 94 cm
Ikkje helt Gratis da, men 10 kr er ikkje så langt i fra 🙂
Står ingen dato for når “Tilbudet” er over, men det finner du fort ut 🙂
Don`t shoot the messenger!

* * * *

Det verste eg vet er når eg våkner til en mail som lager SUUUG i magen!! Her før helgen vettu så bestilte eg Pc til DibHassan gjennom skoleordningen, fikk nå mail at det hadde oppstått en feil
i systemet og den var ikkje registrert og at eg måtte gjøre det på nytt! STØNN! Eg husker at da eg kjøpte den så eg at pengene gikk UT av konto, dette var tilbakeført sa de, hmm vel eg får det ikkje helt til å stemme, men ok, har nå bestilt på NYTT, poppet opp den samme Error siden etter endt bestilling som sist og pengene er ute av kontro (Eller sikkert bare reservert, men saldo er i allefall X antall kroner mindre) så da gjenstår det å se OM den faktisk er kjøpt!?!? Det er utrolig lite som stresser meg, men SÅNNE ting får meg ofte til å SVETTE litt!!! I allefall når det er det første eg ser når eg våkner!

En annen ting som er sykt IRRITERENDE å våkne til er TOM sukkerskål! haha
Jepp, kaffi skal ha en dæsj sukker og en slump med melk for å være perfekt! TOMT for sukker!! SERIØST! Hvor har me vært de siste dagene tro?? Blir jo aldri tomt for sukker i våre skaper!??
Vrengde jo hjernen 2 ganger bakover og tenke at KANSKJE det var noe sukker i den lille pynteskåla som står i skapet inne i stua, ja den som hører til de fine serviset!? Hmmm styra litt med å få tak i den skåla, men ganske riktig!! Det var noe stivt sukker i den skåla, det får duge! *ler*
Morgenkaffien ble jammen reddet i siste liten!!

Tja, dette vil jo nå si at eg er nødt for å svippe ned på butikken etterpå! Ali han er allerede forsvunnet ned i garasjen og om en stund har me nok den ene døra på plass igjen i gangen 🙂

Ellers er det bare gode tilbakemeldinger fra DibHassan på Stord! I går hadde de en veldig lang treningsøkt visst nok og det er blitt lagt ut masse bilder på den nyoppretta Sommerleir sida så inn der skal eg nå å kose meg og se hva de driver med 🙂 Eneste som gikk skjeis var at det var HULL i den nye luftmadrassen hans, men det ordnet seg og de hadde en til låns 🙂 Takk og Pris! Han hadde jo med seg gåsedundyna og alle putene og store planer om å sove godt, men det funker dårlig uten madrass! 🙂

Jaja, sola skinner og gradene stiger så eg tror dagen blir ganske så bra eg 🙂
Vurderer å slenge inn en Sommerbestilling på garn, må bare sjekke prosjektlista først! MoHaaa

KOS DEG OG HA EN
FORYKENDE FLOTT DAG!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg