VI TAR EN SOMMER MED OPPUSSING!

 

Da er me godt i gang og Lillegangen nærmer seg ferdig! Første dør ble montert i dag etter at Ali hadde pusset den helt ned før han la på 3-TRE strøk med maling, ja eg må si at den ble veldig fint til slutt!
Eneste som gjenstår er å skifte ut (messing)håndtaket og sette på et i stål 🙂

 

 

 

ELSK på den NYYYE og fine ytterdøren!! Åååå men eg har lengtet og gledet meg til dette!
Gangen hadde ikkje vært noen ting uten den!! Den er bare ENDA finere på utsiden, men den siden skal du få se når malerene har vært her, ja for jobben med å male kledningen ute er “satt bort” 🙂
Du kan si me venter hver dag nå for det er meldt bra vær minst ei uke fremover 🙂

 

 

 

Dette er slik det blir i gangen da 🙂 Ja eg liker virkelig fargen på veggen skikkelig godt og Ali har gjort en flott jobb både med lister og tak 🙂 Skikkelig forarbeid er alfa og omega når det kommer til sluttresultatet

 

 

 

Ali tok like greit å rigget seg til inne i dag med dør nr 2 til lillegangen. Den var i utgangspunktet brun slik den andre døren i bildet er. I morges sto han ute å pusset den helt ned og har nå lagt på 2 strøk,
3. og siste strøk blir i morgen 🙂

 

 

 

Disse 2 jakkeopphenga hadde me ute på gangen tidligere (De hang der da me flyttet inn for 10 år siden)
De er i kirsebærtre så Ali pusset også disse helt ned og har nå malt de 2 strøk 🙂 

 

Blir nok en del endringer på HVA me plasserer i gangen etter hvert for me ønsker å beholde gangen så stor som mulig. Me følte alltid det var trangt når me gikk inn tidligere, kunne jo tenkt meg å hatt den helt TOM haha Det er så luftig og deilig 🙂 Men men NOE må me ha 🙂

 

 

 

Slik ser det ut på den andre siden av den døren Ali har malt og montert, så dette er inne i den store gangen!! Se bare forskjellen på de hvite listene og den KLEINE veggen!!! Ja den var APRIKOS`ish da me flyttet inn og etter 10 år uten at noen en gang har sett på den er den slettes ikkje blitt bedre!
NÅ skal den i allefall bli HVIT og skjønn 🙂

 

 

 

Ali er ganske allsidig!! I går kwell tok han å beiset bordet han laget tidligere i sommer, fargen heter “Hafjell” (Lys grå`ish) og det er den samme som skal på terrassegulvet!
Åååå det kommer til å bli ganske så lekkert!

 

 

 

Måtte jo prøve oss! hehe Resultatet på den mørke planken er perfekt i mine øyne, men heller ganske dårlig på den som er ny! (Me har skiftet ut noen bord på gulvet ser du) Er litt i tenkeboksen på hva me skal gjøre. I utgangspunktet er terrassen beiset i Kirsebærtre-farge, så me vurderer å ta et strøk med den fargen først for å få gulvet i en og samme nyanse 🙂 Blir nok bra til slutt, ja for det er eg overbevist om!

 

 

Sånn stille og rolig i det ene hjørnet koser blomstene seg,
men de kommer ikkje helt til sin rett før alt er ferdig malt her ute 🙂

Har fått en del spørsmål ang vår bosituasjon tidligere, ja hvordan me bodde før me flyttet hit for 10 år siden, ja for me har jo vært gift i 27 år så dette er ikkje det første stedet me bor hehe, La meg nå se om eg kan ta en kjapp oppsummering:

Me giftet oss i 1991, da bodde me i Zurich/Sveits

Flyttet sammen i Norge, nærmere besten Randaberg i 1991
Da mine foreldre ble skilt i 1993 flytte me inn i barndomshjemmet mitt hos min far.
Han hadde leilighet i 2.etg som han leide ut som me flyttet inn i.

I 1997 fikk Ali jobb i Oslo, SAMTIDIG som eg kom inn på videre utdanning her i Stavanger. Han flyttet til Oslo og Amira (som da var 1,5 år) fant oss en leilighet her i Tananger som me leide. (Far min fikk på dette tidspunktet samboer og da skar det seg for meg og vår bosituasjon hos han)

I 1998 flyttet Amira og eg til Ali i Oslo. Boddet på St.Hanshaugen og STORTRIVDES!
Eg hadde kommet inn på Høyskolen der og gjorde ferdig min utdannelse

I 1999 fikk eg jobb hos et ReklameByrå i Stavanger og der med ble det NOK en gang Tananger!
I den leiligheten ble me boende i 9 år. I løpet av de 9 årene startet eg Firmaet Ketyr Design som var både et Design og Reklamefirma. Eg laget ABSOLUTT alt av Firmaprofilering! Eg ble syk i 2001
og DibHassan kom til verden 2002

Pga det som skjedde med meg ble det noen tøffe år, flere år med rettsak mot Sykehuset og Norsk Pasient Skadeerstattning og i 2007 fikk me beskjed om at me også måtte flytte da huset me leide en leilighet i skulle selges! Så ja, verden ramlet litt sånn i hodet på oss!

Eg var nettopp blitt 100% ufør og 40% medisinsk Ufør.
 Sommeren 2008 fikk me et tilbud om å leie en leilighet av Sola Kommune. Noe me takket ja til!
Husker det så godt! Me fikk et prospekt på en leilighet en torsdag som de hadde kjøpt pga oss!!!
Altså den me nå bor i! Me fikk overta den og flytte inn påfølgende helg! *Lykke*

ULEMPEN med å leie av Kommune er at du har ikkje lov å gjøre en MILLIMETER når det kommer til oppussing og det å søke om å få noen til å gjøre det kan ta ÅR!

Vel, som du nå vet så har me nå kjøpt denne leiligheten av de så nå kan me gjøre akkurat det me vil! De ringte i fjor i mars da Ali var i Libanon og spurte og me hadde lyst å kjøpe den 🙂
Ting tar bare litt tid hehe Me har skrevet under på salgskontrakten
og på torsdag er den “offesielle” overtagelsen 🙂

Vel vel, dette var vår Boutvikling i løpet av årenes lør kan du si 🙂
Her me bor nå føler me oss hjemme og bare enda mer hjemme etter at me kjøpte den 🙂

Ok, nå om en liten stund skal Ali og eg ut en liten tur! Me ELSKER Finn.no hehe Eg fant en STILIG stumtjener der i går kwell og eg bare MÅ ha den! Jepp, den blir fin å ha i gangen vetti, ja sånn at gjestene som evn finner veien hit har noe å henge jakken sin på 🙂

Må nesten bare ta en opprydding av meg selv før me legger på hjul!

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE KWELL!

 

 

Go`klem fra ei MEGET Fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg