ROAD TRIP ON THE WEST COAST

 

Dette var bare helt strålende! Været slo til for fult og sola skinte fra skyfri himmel hele dagen!
Etter at eg overlevde de 2 første undersjøiske tunnelene var det herlig å slå seg til på ferjedekket over til Arsvågen – Luftig og herlig! Nå husker eg også hvor lange tunnelene er: Den første
(Fra Stavangersiden) er 4,4 km, nr 2 er 5,8 km og den siste, den som ender ut på Stord er hele
7,8 km!! Off Off, men på hjemturen klare eg å sitte vanlig å se ut vinduet på oppturen i tunnelen.
Syns det er såååå GRUSOMT når me kjører inn og må bare kjøre nedover, bremse litt og kjøre
OFF Åsså bråker det sååå sykt! Nei, LIKE IKKJE!

Må bare nok en gang påpeke at Huawei tar FANTASTISKE bilder!!

 

 

 

Det er jo nesten som man bare kan drømme seg vekk…..Ja rett og slett!

 

Jadda, Ali poserer han, eg bare sier; “Se her!” Ja så gjør han det, er lydig ser du 🙂

 

 

Me fant også, eller dvs me suste ikkje bare forbi, men me stoppet på den samme rasteplassen
som i fjor 🙂 Det er så nydelig her!! Ja, en liten perle et stykke opp fra ferjekaien i Arsvågen.
Mener me kjørte inni Tysvær kommune 🙂 

 

 

 

Formen min var upåklagelig fra morningen av og eg koset meg!! Det eneste er at eg veldig ofte
(Hele tiden!?) må terpe på Ali når me kjører! Må hele tiden minne han på fartgrensene! Ja, han hører egentlig mer hjemme på Autobahn i Tyskland! haha Men er det noe me ikkje skal bruke penger på nå så er det ei fartsbot! NEVER!! Satser på at det ikkje dumper noen ned i posten heller de neste ukene…..prøvde å fortelle han at det automat kamera i ALLE de undersjøiske tunnelen
så det gjenstår å se om han har flaks!

 

 


(Snapchat bilde)

Det smakte godt med fersk ciabatta med svett ost! haha

 

 


(Snapchat bilde)

 

 

Etter piknicken bare durte me i vei, ja for veien, DEN kunne me jo! Me har jo vært der før hehe
Tror muligens veiminnene fra Haugesundturen var friskere i minne for før me visst ordet av det var me
i HAUGESUND SENTRUM!!! Jadda, det ble en GOD omvei som også gikk gjennom Sveio! hehe

 

De hadde AKKURAT stilt opp for gradering da me kom oss inn i hallen! Snakk om flaks!

 

 

Graderingen bestod han med GLANS så nå er han MER enn klar for NM til høsten! Herregud som eg GLEDER meg!!! Men først er det en meget VELFORTJENT ferie!!! Så ja, eg ER seriøst sykt stolt for han bare leverer OG leverer!! Siden han for en mnd siden fikk Dobbel gradering har han på kun 1 mnd steget hele 3 grader!! Det skulle ikkje vært mulig,  men han fortsetter å motbevise
og det mangler ikkje på ros av Instruktørene 🙂 *Tommel Opp*

 

 

Før me kastet oss ut på E39 var me innom en tur på McDonalds på Stord hvor også mangen andre fra Taekwondomiljøet var 🙂 Eg nøyde meg med litt Søtpotet Chips, men akk så kvalmen eg var i bilen hjem….blir nok 1 år og 2 til nesten gang, ja for da har eg glemt hvor dårlig eg egentlig blir hehe
*Lærer aldri*

Men nå er det KUN beina høyt og hvile øynene på skjermen, vet`kje om eg orke strikke en gang!
Holdt på å sovne på vei hjem og DibHassan var ikkje god! Luftmadrassen han sov på tok kwell natt til
i dag og han anbefaler slettes ikkje ei natt rett på et betong gulv hehe Ryggen var så vond at han ble kvalm så da er det jo bare enda mer imponerende med det han presterte i dag!

Nå føler han seg heldigvis noe bedre
og har startet ferien sin med GODE venner og Gaming på Pc`en!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL

 

Ps: Det ligger mye film på Snapchat (vibbedille) fra dagen i dag 🙂

Go`klem fra ei Utslitt Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Jeg er ikke redd i tunneller, men jeg er redd de som er under vann. I mitt hode kan de sprekke og så drukner vi,
      Gratulerer med sønnen. Jeg skjønner meg ikke på sånn gradering, men skjønner st det er stort og at det er stas.

    2. Lisbeth: Gradering er som en eksamen 2 ganger i året hvor de blir testet i teori (på koransk) teknikk, sparring(kamp) og mønster så det er ganske mye 🙂 (Når de reiser på leir får de en ekstra gradering)

      Da den ene sjøtunnelen her var ny var det noen som hadde lagt masse tang, vann og krabber i bunn av tunnelen! Du kan si det ble litt av styr og spesialister kom til for å sjekke hva som hadde skjedd 🙂

Siste innlegg