LACE SOCKS – STRIKKEOPPSKRIFT

Tiina Kaarelan neuleita Suomenlinnan sorvihallissa kuvattuna.Design av Tiina Kaarela

 

Dette kan du trygt si er strømpene som “står alene”!! Dvs at selv om du kun har på deg disse, ja så er det likevel kun de folk vil se på! Tenk du, så lekre er de!! WOW for et deilig strikketøy er min første tanke og de skled galant og lekkert rett inn i sokkemappa mi kan du si!

Eg elsker sokker, men kun de som er strikket selvfølgelig! Eg har MANGEN, men KUN 2 par kne/lårsokker og de er absolutt favorittene selv om de definitivt blir minst brukt…Det er liksom sånn,
de lange lårsokkene eg har strikket i KNÆSJ oransj Opalgarn passer ikkje alltid helt inn. (Du kan se de
HER) Sokker i Opal er seriøst de sokkene eg syns lever lengst! Mine er akkurat like fine som i 2008 da eg strikket de! Ja, det er ikkje de mest brukte, men de er mye brukt og vasket de siste 10 årene likevel 🙂

 

 

 


JULIA – HAAPSALU LACE SOCKS

Bildet over
Str 38/39 – 40/41

Designeren av disse sokkene anbefaler nettopp å strikke disse i Opal eller f.eks Austerman Step!
Eg kan virkelig gå god for begge deler for disse garntypene har eg veldig lang og god erfaring 🙂

* * * *

Selv om det ikkje ble den type arbeidsdag som var planlagt i går så ble det virkelig jobbet likevel!
Mest av Ali…eg satt stort sett her i Go`stolen og til tider lå eg bare her…eg var skikkelig trøtt
og en del kvalm, ja eg måtte frem med Afipranen t.o.m og da er det ganske gale. Men Ali, han fikk malt 2 strøk på ei dør + montert den opp igjen, + malt et sett med dørkarmer til og noen lister i gangen 🙂

 

De platåene til blomsterkrukkene han laget her om dagen har han fått beiset og han har startet planleggingen av “huset” som skal lages til bossbøttene – det tror eg faktisk vil bli ganske så fint 🙂
Kan ikkje si hvor lei eg er de der STØGGE bossdunkene som slenger rett i inngangen…JA, me kommer til å legge inn forslag om et annet system på bosset på neste Sameiemøte kan du si!! En ting at de slenger i inngangspartiet, MEN de skal også, hver uke dunkes ned 3 etg for vår del og 4 etg for de over oss. Å ja, me bruker opp ganske mangen spann kan du si for hjula fyker av og til vegg i mellom hehe *Tungvint!* Me kunne tenkt oss slike “spann” som er under jorda som åpnes med kort 🙂 De er jo helt geniale syns eg! Muligens det er ulemper med de også(?), men i så fall kan eg ikkje komme på noen!

 

Det hender, hvis me har mye søppel, at me “sniker” oss opp hos nabofeltet med noen poser haha
De har et sånn system og de kan lett åpnes med Amira sitt Studentbevis! *Ler meg ihjel*
Me kan enkelt snakke oss ut av den knipa om det skulle irritere noen; På skiltet står det:
“For Risaberg Terrasse” og hvor bor me? Jo i Risaberg Terrasse hehe Ser`kje problemet haha

 

I dag håper eg dagen blir noe bedre for min del, drakk den siste shot`en av Ingefæren i går så eg MÅ ned
å ha appelsiner, sitron og ingefær! Ellers skal eg krysse fingrene på vei til postkassa!! De rosa Falk nøstene som eg bestilte på søndag ble sendt i går og siden det er lokalt så er de kanskje i i postkassa allerede i dag?? Åååå du hildrande hekkan DA skal eg seriøst KnuseKose! JU BETT!!!

 

I ettermiddag skal me inn til Stavanger å hente kameraten til DibHassan som kommer med båten. Spennende å møte en som me aldri har møtt før og eg håper dette blir ei fin uke. Regner med gutta kommer til å kose seg! Han har med seg Pc`en så litt Gaming blir det nok 🙂 Det blir vel slik at så lenge de mates så er de snille hehe Unger (Eller ungdommer da) er i grunnen veldig enkle å ha med å gjøre!

 

Tror heller det er me som foreldre som styrer for mye! ME er ofte redd for at ting ikkje skal være godt nok, men ungene selv er utrolig ENKLE!! Som f.eks det at eg i utgangspunktet ikkje ville ha fremmede på besøk siden det er litt kaos i heimen og at me ikkje har gjesterom lengre! DibHassan så ikkje på dette som noe som helst problem og han kunne også helt fint lage middager (Siden Ali maler) bare han fikk penger så han kunne handle. Alt var jo ganske enkelt sa han 🙂 Han ryddet også rommet sitt
og “Monterte” ut stolen som blir ei seng så eg får ta å finne frem ekstradyna og rene laken i dag 🙂
Regner i grunnen med at de stort sett klarer seg selv 🙂

Jadda eg er TIDLIG våken i dag kan du si!! Våknet av ei voldsomme skravling, ja eg følte noe satt I senga vår å virkelig skravlet og lo! Der var jaggu meg malerene på plass og de satt RETT utenfor soveromsvinduet vårt og malte og klokka? Ja den var bare 07.06 i følge min mobil!! Vinduet vårt sto jo åpent og gardinet trekt til sides så eg følte jo at de så RETT INN!! Oh MY!! Men NÅ er de i gang!
Juhuuuu dette blir Guddi Guddi!!

KOS DEG OG HA
EN HERLIG DAG DU OGSÅ

 

 

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #lacesocks #opalgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg