JULEGAVETIPS – 3 LEKRE LUER – ALLE SKAL FÅ!

Designet av Ella Gordon

 

Som eg presiserte i DETTE INNLEGGET er det virkelig på tide, om ikkje snart i allefall, å få gang på Julegavene – Spesielt om du har en del som skal strikkes 🙂

Disse luene er så delikate og virkelig lekre! Liker du (som meg!) å strikke med tynne pinner og tynt garn, ja så er virkelig dette prosjektet for deg. Her har du muligheten til å KnuseKose i Go`stolen 🙂

Alle 3 luene er strikket i Jamieson&Smith 2-ply Jumper Weight og er helt perfekt for denne type strikketøy! Det er Shetland Ull og PERFEKT til Fair Isle mønster! Nøstene er på 25 gram/115 m og du får nøstene for en rimelig penge 🙂 Du kan selvfølgelig bruke annet garn, men da må du huske på strikkefastheten. Selv syns eg Fair Isle mønsteret blir fineste i denne type ullgarn 🙂

Siden disse luene har mye mønster og flere fargen vil det være garn til overs som garantert er nok til mer en lue, så sånn sett blir det jo bare enda rimeligere 🙂 Det er utrolig mangen farger i dette garnet!!

Hvis du ikkje liker å shoppe via nett, eller fra utlandet finnes det en norsk nettbutikk som fører dette garnet så du kan bare klikke deg inn HER 🙂 Hvis du over hodet ikkje liker å handle på nett kan eg jo tipse om at du også kan bruke Røros Lammeull som kan kjøpes på Husfliden Det er en del farger i det garnet også, MEN det 58 flere i Jamieson&Smith 🙂 Just saying…

 

 

 

TRONI HAT
Bildet over
One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Ella Gordon

 

 

HOULL HAT
One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Ella Gordon

 

 

CROFTHOOSE HAT
One Size

 

 

 

 

 

 

* * * *

Åååå kan TRO eg er glad at eg tvang meg selv avgårde i går og kom meg til frisøren! Håret dufter så deilig og det er så mykt, glatt og deilig! Å du? Det glemte eg å si! Eg var innom den der “Normal” butikken for aller første gang! Ungene går ALLTID der når de er i by`n og eg har bare sett ALT det kjekke de kommer hjem med til en veldig rimelig penge! Hver gang eg er hos frisøren går eg rett forbi, men har aldri gått inn fordi eg som regel bare vil hjem etter flere timer i stolen. Men NÅ altså, Jepp, eg har funnet den PERFEKTE butikken til å handle Julekalendergaver i! Oh YES! Hodet spant spinnvilt der inne for eg ville jo helst hatt litt av ALT! Eg mener det! Elsker denne type butikker og gjett om eg skal tilbake!

Da eg gikk til frisøren sa eg til meg selv at UANSETT HVA så skulle eg inn der på vei til bilen, for kanskje de hadde en god/fin pumpesåpe til vasken på badet? OM de hadde! Valgets kvaler! Eg fant en deilig en, STOR flaske, lekkert design og KUN 20 kr!?!?! Ble også ei DIGER flaske (750 ml) med Dove dusjsåpe med bringebær duft! Jepp, eg har prøvd an i dusjen og den var himmelsk +
en øyenbrynspen som også var GOD!
Det ble litt MYE å velge i og da har det en tendens å bli litt i posen også, men neste gang…!?!

Vel, siden det ikkje er arbeidsfolk her i dag så blir det automatisk litt roligere så eg skal dulle og rydde litt
av sånn som har ballet på seg 🙂 Ali og eg er alene, Amira er på jobb og DibHassan skal bli med på Film Maraton sammen med noen venner. “Nightmare on Elm Street”! Eg grøsser når eg tenker på de filmene! Fy søren eg skvatt og ble redde av de!

Etter på skal eg rett og slett NYTE dagen og ikkje minst strikketøyet!! Det vokser sakte men sikkert
og det blir skikkelig fint!! Dette kommer virkelig bli TIDENES jakke 🙂

Nå må eg bare se å komme i gang!

KOS DEG OG HA
HERLIGE DAG

 

 

Go`klem fra ei Veldig Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkedesign #fairisle #shetlandwool #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #bloggglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg