BARNEHAGESTRIKK – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn

Designet av Kairi Aksnes

 

Mulig det er vanskelig å tenke klart når gradestokken bikker 30 grader + at med denne fantastiske sommeren virker det ganske så fjernt at både skole og barnehager starter om mindre enn en måned!! Hjelpe det meg for en flott sommer me har! Sist var jo i 2014 så nå får me 4 år med sommer på en gang! Når det blir sååå varmt er det kanskje ikkje det beste å strikke?? NaiJajoooda litt lett småstrikk kan man klare når det kjølner litt på kwellen og hva er vel bedre enn å strikke deilige plagg til barnehagen??

 

Romper og kjoler gir virkelig rom for aktiv lek + det er kjapt å strikke 🙂 Både romper og kjole kan brukes hele vinteren det gjelder bare å velge garn etter årstiden, kanskje me får en skikkelig kald vinteren siden me har en flott sommer? Hvem vet! Garn som passer til denne romperen f.eks er DETTE DETTE og DETTE så da er det bare å slenge på pinnene det du liker best 🙂
Både romperen og begge kjolene strikkes Top/Down 🙂

 

 

GOMPIROMER
Bildet over
Str Nyfødt –> 24 mnd

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Designet av Kairi Aksnes

 

Garnforslag er DETTE DETTE og DETTE

 

 

KOSEJENTE KJOLE
Str 1/3 mnd —> 6 år

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Kairi Aksnes

Garnforslag er de samme som til romperen først i innlegget 🙂

 

 

GOMPIKJOLE
Str Nyfødt —> 24 mnd

 

 

 

 

 

* * * *
 

Vettu ka? Denne natta, tross sine 26 varmegrader ble slettes ikkje så galen som først antatt! Eg tok et sånn helt glatt dynetrekk og ryddet bort dyna i senga og sov kun med dynetrekket, sovnet som en stein! Me hadde vinduet helt oppe og dørene var åpne helt ut på terrassen og plutselig var det en kjempefordel og ligg rett under vinduet i senga haha Snakk om å sovne midt i brisen 🙂 Våknet tidlig da!! Siden dørene sto åpne så hoppet Milo opp i senga litt over 8 og ha mjauet som en gal så det endte med at eg sto opp! Begynte å lure på om noe hadde lukket terrassedøra i løpet av natt og at han ikkje kom ut, men nei, tror bare han var selskapssky eg for etter hvert så ruslet han ut 🙂

Det meldes litt forskjellig vær i dag, alt etter hvor eg ser, men eg HÅPER jo at det blir masse regn til kwellen og at det gjerne kan regne natta gjennom! Ja det bør regne så pass at me kan få lov å grille!

Akkurat nå er det 28 gr og det BLÅÅÅÅSER skikkelig, ja så det er slettes ikkje for varm her eg sitter i Go`stolen for det stormer litt rundt meg 🙂 Om det blir å sitte ute i sola i dag vet eg ikkje ennå!

 

Du ser det…planen min for helga var jo å starte på den nye sesongen med “Orange Is The New Black” i går, men siden mor mi var her i går kwell utsatte eg det så på eeeeen måte håper eg på litt regn ja hehe Uansett om eg setter meg ut blir det 1 MAX 2 timer i sola. Er glad i huden min så eg prøver å være litt forsiktig for eg ser ikkje helt vitsen med å brenne seg!

Fikk da strikket en del i går så nå kan man se hva det er eg strikket som mønster på ryggen og enn så lenge ser det jo meget bra ut! Dette må da vel bli tidenes jakke!?! Har også et nytt prosjekt som ligger å venter inne på Garnrommet så kanskje det blir et lite “on the side” prosjekt etter hvert? Gleder meg til å vise deg det 🙂

Men du? Me må ikkje klage på været!! Før me vet ordet av det så sitter me her med en meter med slaps og 10 minus og fryser ræva av oss….DA klages det også!! SÅ hvilket vær er det EGENTLIG folket vil ha for å ikkje klage lurer jo eg på….Kjenner noen som klager UANSETT vær!! Hvis det regner blir det så grått og trist, hvis det blåser for mye ja da blir man ør i hodet, blir det for varm så klarer man ikkje være ute og må uansett sitt inne, er det 20 grader og verken for varm eller kaldt ja så er det plutselig sola som er selve problem og eg skal ikkje nevne alt det negative det er med snø….Eg har liksom gitt opp akkurat det der å finne motargumenter…sjøl så nyter eg dagen mest og best mulig uansett vær, ja for det er ALLTID noe å gjøre slik at man kan kose seg, men NOEN er bare negative likevel…Gir Opp!

Jaja, eg får svinge en tur innom badet så blir dte vel litt strikking frem til eg avgjør om eg skal sitte inne eller ute i sola og steike en time 🙂

 

NYT DAGEN!!
SNART ER DET VINTER!

Go`klem fra ei Happy VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Nyter sommeren på min måte jeg, så får alle andre gjøre det på sin måte også.
      Er enig m at vi trenger litt regn nå, få freska opp litt i lufta og minske brannfare. Dessverre så blir det bare ørlitegrann regn her, så vet ikke om det kommer til å bli noe annerledes .
      Strikker en topp i tynn line og et sjal i drops nord, orker ikke mye strikking men litt blir det.
      Go helg !

    2. Hei så masse fint strikk , hadde vært kjekt med oppskrifter 😁
      Mvh Elisabeth nordnes

Siste innlegg