JULEGAVE TIPS – 3 LEKRE PULSVOTTER

Processed with VSCO with hb1 preset

Designet av Kristina Tyla

 

Det er bare å få frem lista du har på lur! Jepp, lista over ting du planlegger å strikke i Julegaver for her kommer det flere Tips! Dette er jo noe ALLE trenger, de tro gjerne de ikkje trenger det, men ingen kan si “Nei Takk” til et par av disse lekre her 🙂 No Way! Gøy å strikke og ikkje minst kjappe å strikke 🙂

Alle disse 3 parene har samme strikkefasthet, faktisk den beste! En strikkefasthet på 22 m/ 10 cm betyr et hav av muligheter! Det er så utrolig mange flotte og deilige garn som er denne strikkefastheten og eg er sikker på at du har noen nøster på lur 🙂 Det går med ca 120 m til de over her, dvs at du kanskje må sprette nøste nr 2 så her kan du virkelig gjøre et kupp og slippe unna kun med noen få kroner i utgifter 🙂

 

 

LEAFY CABLES MITTS
Bildet over
One Size

 

 

 

 

 

Designet av Kristina Tyla

 

MID AUGUST MITTS
One Size/ Medium voksen

 

 

 

 

 

Designet Av Kristina Tyla

 

PIKA GLOVES
One Size/ Medium Voksen

 

 

 

 

 

* * * *

Mandag….and back to work! Ali skal i allefall det da….han gjorde klar ny dør for maling i går så me må ut å hente hjem et spann til…går en del maling til de dørene, men så har me også ganske mangen dører syns eg…bare 9 stykk i gangen liksom! Det er mangen det når hver dør har 2 sider og døra skal grunnes for så å ha 2 strøk til…blir en del dører det!
Ja du kan jo nesten møte deg selv…i døra! haha

Eg blir vel med som sidemanndame bare fordi det føles som en evighet siden me var ute å luftet oss! Kaller ikkje handling her nede på butikken for å lufte oss!
Me må MINST utenfor bommen for det.

Det er ikkje lenge til før me bare kan kjøre rett borti veien her for å være på luftetur…Kommer nemligen enda en ny bom!! Hadde kommunene, eller i allefall de som styrer fått det som de ville ja så måtte me kjørt gjennom bommen HVER gang me skulle på Rema, ned til skolen, ja i det hele tatt bare ned fra den lille haugen me bor på! Heldigvis nyttet det med litt ville protester for de flytte den noen meter lengre bort i gata…Det kunne nesten blitt sånn at me kanskje enkelte uker ikkje hadde RÅD til å kjøre oss en liten tur!? En stor tur hadde da blitt om me også måtte uten for bom nr 2!! Ja for nå koster det hele 40 kroner om me skal på en tur utenfor bom nr 2!! Hva er det de vil? Isolere de som ikkje bader i penger eller hva?? Kjenner eg blir ganske SUR på dette!!

Me må altså betale 40 kr hver gang me kjører DibHassan til trening?? 3-4 ganger i uka?? 4 uker i måneden?? Alternativ er at han tar bussen som IKKJE korresponderer og en vei tar over 1,5 time?? Skal på trening å trene i 2 timer og reisetiden skal være på nesten 3 timer?? Ja og treninga ligger bare rett over på andre siden av fjorden, dvs nøyaktig 12 min med bil!! Jepp, DibHassan HAR tatt tiden så det vet me! ER dette riktig!?? EG bare lurer…
+ det er mangen som har enda mer enn dette i bomutgift…

Me fikk også i år lønnsøkning, men vettu hva?? Det er til å le seg ihjel av! Vettu hvorfor?? Jo det skal eg fortelle deg; Lenge før den lønnsøkinga kom inn på vår konto hadde de som styrer og steller ALLEREDE funnet ut hvordan de skulle ta den tilbake! HA! Dvs at NOK en gang får me ikkje nytte av de extra kronene for enten man vil eller ei, ja så betaler me de tilbake like fort som me får de…Er det det som kalles politikk?

Off nei, kjenner eg blir litt hissig her eg sitter så eg tror bare eg svinger innom badet og få unnagjort det me må gjennom bommen for å ordne! Jo fortere me kommer oss av gårde jo raskere kan eg kaste meg over det utrolig deilige strikketøyet mitt!

Me tastes litt senere!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT MANDAG!

Go`klem fra ei noe trekt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #julegavetips #pulsvotter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg