MORSOMME OG BILLIGE JULEGAVER

 

Designet av Laura Sutcliffe
 

Denne her dingsen er dobbelt glede!! Du som skal hekle den kommer til å kose deg glugg ihjel og den som får den kommer garantert til å smile hver kan h*n bruker den, ikkje det tror du?? Hvorfor ikkje hekle en ROSA frosk f.eks?? Enda morsommere hehe

Du kan hekle den i bomull, eller du kan også hekle den i ull-alt etter smak og behag, du kan også sy en liten pose(fòr) om du virkelig vil gjøre deg flid. Garnet som er brukt er på 100 m pr 50 gram, en liten anbefaling fra meg er at ting som dette bør hekles litt fast 🙂 Denne trenger ikkje bli dyr heller og det er gøy å spare litt der man kan, bare garnet er GODT så holder det i masse vis!

Her hadde eg galant brukt f.eks Øst- og Vestlandsgarn, Safir og lignende hvis du velger å hekle den i ull. Av bomullsgarn har eg ikkje så veeeldig bred erfaring, men når eg heklet ting som dette brukte eg mye Bomull Sport – Det er virkelig et garn som har meget godt godt “hold”. Har også fått tilbakemeldinger fra de som har prøvd Ren Bomull fra Nille og det skal visst være veldig godt. Noe eg ALDRI anbefaler er jo som kjent Acryl, men eg vet også at det er en del som liker det, derfor kom eg til å tenke på Hobby Garn fra Nille! Skulle det være noe Acrylgarn kunne passe til så måtte det vel være et prosjekt som dette?? Orginalt hekles den i nettopp Acrylgarn 🙂

Selve låsen kan du sikkert finne på flere hobbybutikker, men eg orket ikkje pløye gjennom en hel haug så eg sveipet meg rett inn på eBay og da fant eg DENNE – ut i fra eg har skjønt så har den riktige mål. Låsen må ha et mål på 9 X 6,3 cm

 

FROG COIN PURSE
Bildet over

 

 

 

 


 

Designet av Laura Sutcliffe

 

JELLYFISH COIN PURSE

 

 

 

 

 

Designet av Laura Sutcliffe

 

GOLDFISH COIN PURSE

 

 

 

 

* * * *

Da har me fått unnagjort det me skulle ut å ordne og maling er i hus! Nå kan altså Ali bare fortsette med den gode jobben og male og male 🙂

Vel hjemme igjen ble eg sååå søvning at eg bare måtte kapitulere rett ut på sofaen! Eg er nesten overbevist om at eg reagerer på noe pollengreier! Var ikkje trøtt en plass egentlig da me kom hjem, men plutselig når eg satt her i stolen fikk ble øynene såååå tunge! Det var på en måte et strev å holde på åpne og eg sluknet som et lys på sofaen! Nå er eg helt våken og er ikkje trøtt en plass selv om eg sov bare ca 45 min. Måtte sjekke litt på nett og akkurat i disse dagene her er det moderat mengde av gress og burotpollen, men eg aner ikkje syns bare det er litt rart!

Anyway, planen er å snart sette meg til med strikketøyet for eg har enn så lenge ikkje strikket en eneste maske i dag og slik kan det ikkje fortsette om eg skal få strikket det eg skal strikke!

KOS DEG OG HA EN
SKJØNNE KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #hekling #crochet #hekleoppskrift #pattern #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg