JULEGAVE TIPS – TØFLER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Gurimalla Design

 

Om ikkje på hvert eneste innlegg så i allefall HVER dag får en noen av de samme kommentarene:
“Kan eg få oppskriften på norsk?” “Hvor kan eg kjøpe den på norsk?” “Hvorfor er den ikkje på norsk?” osv. Vel, da kan eg jo si det at det finnes sååå mangen engelske oppskrifter der ute som er verdt å dele + at eg X-antall ganger har sagt; Finnes oppskriften på norsk eller annet skandinavisk språk så ikkje bare informerer eg om det, men eg linker til den også 🙂

Nå bør jo mangen bli glade da for her kommer det hele 3 NORSK strikkeoppskrifter 🙂
Ikkje bare det, men flotte Gavetips er det også for vinteren blir jo stort sett alltid
kald og da er det godt med ull på beina 🙂 Tøflene kan også stæsjes opp akkurat slik du vil 🙂

 

 

CABLE SLIPPERS
Bildet over
Str 36 —> 41

 


 

 

 

Designet av StrikkeBea

 

BALLERINA LOOK ALIKE-
TOVA TØFLER

Str 38—> 40

 

 

 

 

 

Designet av StrikkeBea

 

LET`s TWIST AGAIN
Str 38—> 41

 

 

 

 

* * * *

I dag våknet eg av et brak! Du snakker om at alle himmelsens sluser bare åpnet seg! Regndråpene spratt inn det åpne vinduet så enten måtte eg reise meg å lukke det eller rett og slett bare stå opp! Eg sto opp og klokka var lenge før alarmen skulle ringe! Jaja nå blir det så rent og pent ute og hvis me er heldige så regner det gjerne så pass at me kanskje kan begynne å grille?
Tenk du, me har ikkje grillet ennå i år!

Ali var allerede i full sving han, første strøk på kjøkkendøra var unnagjort og karmene tok han i går kwell så her er det bare å stå på!  Litt og litt om gangen så er me i mål, eg bare HÅPER me er ferdig til Jul! Nå er vel kanskje ferien over for disse som skal ordne veggene i stua også, for det må gjøres før me kan starte med malinga der…Litt kjipt å være avhengig av at andre må gjøre noe før me kan bli ferdig.

Anyway, fikk strikket en god del på jakka i går kwell og det er så kjekt!! Dette blir desidert den sprøeste (på en positiv måte) jakken eg noen sinne både har sett og ikkje minst eid! Ikkje bare det, men det blir liksom så fiiint i kvaliteten! Rene og fine linjer, AKKURAT slik eg liker så godt! ER veldig glad for at eg droppet å bruke Kauni i mønsteret slik eg gjorde i starten, nå er jo alt i samme garn – Dale Falk 🙂 Er det første prosjektet, bortsett fra et par sokker eg har strikket i dette garnet og selv om eg alltid har vært skeptisk til Superwash så er eg så positivt overrasket likevel 🙂

På en eller annen måte må eg få opp dampen litt for eg har et annet prosjekt som venter på å komme på pinnen! Er ganske spent på det for det er i et garn eg aldri har prøvd før og det er sååå deilig å kose med 🙂 Fargene eg valgte er sååå skjønne og oppskriften eg fant er kjempestilig! Foreløpig plan er å starte på det sånn ca i midten av august 🙂 Får jo håper eg klarer å holde mitt eget tidsskjema hehe Eg må bare få fart på dagen skal eg komme i gang! Har bare sett noen episoder med “Orange Is T.N.B”, men eg har liksom ikkje fått den ME-TIME`en eg trenger for å se skikkelig! Trenger det i dag! *Håper*

KOS DEG OG HA EN
INNHOLDSRIK DAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetsrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg