LEKRE RUNDFELLINGER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Linka Karoline Neumann

 

Noen liker mora, andre like dattera – Sånn er det også når det kommer til rundfelling og raglan! Noen sverger enten til det ene aller andre, selv liker eg aller best raglan. Raglan føler eg ligger mye finere rundt skuldrene og da spesielt om den strikkes Top/Down. Eg har strikket noen med rundfelling, men den bulker på en måte rundt brystet og ryggen så noe gjør eg tydeligvis feil? Da spesielt om eg strikker nedenefra, der har eg i grunnen løst mysteriet selv og det er at strikkefastheten har ikkje stemt i høyden! Ja, antall pinner på 10 cm spiller jo en stor roller, spesielt om man strikker mønster! Hvis oppskriften er mer slik at du skal strikke ca 10 cm eller til du kommer midt på brystet, da kan det være mer justerbart, men med mønster så kan eg jo ikkje bare utelate noen cm`er.

Uansett, så var jo disse rundfellingene kjempelekre! Siden noen bruker mer tid enn andre til å få en hel genser i havn er det jo nesten på tide å få en på pinnen slik at du er klar til årets første storm!

 

 

TUSSELADDGENSER
Bildet over
Opp til 125 cm rundt brystet

 

 

 

 

Designet av Linka Karolina Neumann

 

PILGRIMSGENSEREN
Str XS – XXL

 

 

 

 

Designet av Linka Karoline Neumann

Herlig en slik deilig hals!

 

 

FJORDFOLK
Opp til 130 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

ENDELIG fikk eg litt Me-Time! Etterlengtet kan du trygt si! Siden Ali var grytidlig våken sneik han seg en tur i senga da døra hadde fått siste strøk, nå skal den bare tørke skikkelig før den monteres på plass igjen i kwell. DibHassan er ute på dill og Amira er jo på jobb så her sitter eg alene da vettu

Vurderte lenge på om eg bare skulle slenge meg på sofaen for jaggu er eg søvnig altså! Skjønner det ikkje helt kan du trygt si! De siste dagene har det vært slik og hvis eg legger meg så sovner eg som en stein og kan sove ganske lenge…Muligens på tide å sjekke stoffskiftet igjen…No Dritt! Dessuten så ville eg ikkje kaste bort Me-Time`en på å SOVE! Da er det helt bortkastet, men kanskje eg gjør det nå etterpå for da får eg jo litt av begge deler! Har allerede fåttstrikket en del da og eg har så lyst å flæsje den ryggen på bloggen hehe Men eg er litt rar, hvis eg har det som en liten hemmelig (selv om noen allerede skjønner hva det er) går det mye fortere, men hvis eg bare sier hva det er så dabber innsatsen av…

Sitter akkurat nå og har på Nyhets Kanalen, ja må spare litt av serien til i kwell 🙂 Fy søren det er MYE trist som skjer om dagen! Ikkje ble eg bare lamslått av Vibeke Skofteruds ulykke på søndag, men det er jaggu meg begått et drap her i nærheten også! Ei jente på 13 år!?!? Av en gutt på 17!! Kan det seriøst ble mer tragisk enn det?? Det er jo to STORE tragedier på samme tid!! Er ganske enkelt rystet!! Klarer ikkje fatte hva noen av de foreldrene må gjennomgå…UMENNESKLIG!

Jaja eg får ta en blund frem til Ali står opp og ungene kommer hjem,
på den måten har eg jo da fått i både pose og sekk!

KOS DEG OG HA EN
KREATIV KWELL

Go`klem fra ei Søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #rundfelling #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg