RETRO TIL LITEN OG RETRO TIL STOR – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn

Designet av Ann-Kristin Fugleberg

 

Kort eller lang bukse? Trenger ikkje velge, strikk begge deler! Begge deler funker suverent hele året både i barnehagen og til fest 🙂 Uansett hva du velger så vil barnet få ei skikkelig god bukse som er behagelig å bevege seg i og da passer supert til både vill lek og dans 🙂

Du kan f.eks bruke DSA Sterk, Classic Alpaca Wool eller Superfine Merino Wool 🙂
Alle disse 3 designene har en strikkefasthet på 22 m så bruk for all del det garnet du liker best,
eg kommer jo bare med tips til garn eg f.eks hadde brukt til disse prosjektene 🙂

 

MELLOWSHORTS
Bildet over
Str Newborn —> 4 år

 

 

 

 

 

Designet av Ann-Kristin Fugleberg

 

MELLOWBUKSA
Str Newborn —> 6 år

 

 

 

 

 

Designet av Ann-Kristin Fugleberg

Hvert år sier eg det og hvert år gleder eg meg til høsten! Det er sååå fint vettu med strikka skjørt, ullstrømpebukse og kule/lekre eller tøffe støvletter til 🙂 Kanskje et par Dr.Martins og stilige leggingser til?Fikk virkelig ikkje brukt de nye Dr.Martins så mye i fjor så de står akkurat
like fine og venter på høsten

 

 

MELLOWSKJØRT
Str XS —> XL

 

 

 

 

* * * *

Oj Oj 1.august ALLEREDE!! Det samme skjer hvert eneste år! Man blunker 20.juni og før me får snudd oss er det allerede august og et nytt skoleår står klart rett foran oss!! Er jo ikkje hvilket som helst skoleår heller da!! Videregående….Sukk…Snart er det vel Universitetet og flytting, kjenner det klumper seg i magen og eg ønsker at de neste 3 årene skal gå treeeeegt! Eg MENER det! Uansett, i dag er det jo på tide å få i hus en ny skolesekk! DibHassan har funnet en NikeSekk på nett så det er vel best å bare klikke den hjem om den skal komme i tide! Han klarte å overbevis meg om at han ikkje trengte en like stor sekk som på ungdomskolen da han kom til å bruke skapet på skolen mer, så da så. Ellers skal han kjøpe utstyr og evn verktøy når han har startet 🙂 Han får litt penger i startstipend fra Lånekassen så det fikser han det selv 🙂

Så var det dagen i dag da…Hva skal man vel ta seg til?? Ali ytret litt ønske om en tur på stranda om været slo til, det skal nå i allefall ikkje regne så me får nå se! (HÅPER at det har regnet nok de siste dagene for at brannforbudet blir opphevet! Savner grillmat!) Plutselig så finner han gjerne på at han skal ta å tilberede badedøra for noen strøk med maling, kjøkkendøra ble knallfin! Det er den me har lyst til å henge på veggen hehe Ja på ei sånn skinne som bare monteres på veggen slik at det blir ei skyvedør. Har studert masse bilder på Google og det er så mange tøffe! Kan fort bli litt trang i den
delen av gangen når mer enn ei dør åpnes. Men, først skal ALT males så tar
me slike ting når me er ferdig 🙂

Jakken vokste ganske bra i går kwell og nå kan eg SE hva mønsteret blir og så langt ser det temmelig digg ut – Blir egentlig ganske sprøtt! 🙂 Så lenge eg føler meg som 25 i hodet har i grunnen det lite å si! Ellers skal eg bare vasket en, gjerne 2 maskiner med klær i dag. Plutselig var hele bunken med pysjamaser og koseklær oppbrukt! Da haster det litt! Det minner meg på at eg må sjekke ut hvilke flanellpysjer som kommer på Sparkjøp denne høsten 🙂 Etter flere år i dette gamet så er absolutt dette stedet du går om du vil ha en gøyal eller lekker flanell 🙂 Eg har sykt mangen flanelljakker liggende, helt nye og aldri vasket!! Det ender som regel alltid opp med at eg kun bruker buksene…Burde jo absolutt ha vært go`venn med symaskinen, Hmmm kunne jo ha sydd et lappeteppe eller no!? i flanell?

Selv om eg har vært ganske snill/forsiktig med armene min hele sommeren har den igjen begynt å streike! Dvs å rydde ut av oppvaskmaskinen og inn i skapene er virkelig NO NO! Det var jo også en av de tingene eg ikkje skulle gjøre, men av og til blir det bare sånn at eg likevel gjør det. Eier ikkje tålmodighet til at noen gjør det slik at eg kan putte inn i maskinen! Ja for det går bra siden eg ikkje løfter armene da, men men….Nå klarer eg ikkje gjøre det uansett hvor mye eg vil…Tro hvor mangen ganger eg skal ta de der sprøytene?? Nå er det ca 2 måneder siden eg fikk 3 stykk i arm og skulder. Kan jo ikkje holde på med det i evigheter vel?? Tja, i morgen skal eg gjerne bli med mor mi ut til Spectsaver…de skal viss nok ha noe tilbuds greier på briller…Har vurdert OM eg skal teste progressive…?? Noen formening om det?? Eg har siden eg var 12 vært nærsynt med skjeve hornhinner. Fikk brillene eg har for 4 år siden og da nevnte han at det muligens var på tide med progressive…nå er eg jo blitt langsynt!?!?!

Vel vel, får sippe i meg resten av kaffien før eg tenker på å begynne å bevege meg 🙂

KOS DEG OG HA EN
GLIMRENDE DAG

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Jeg er ikke kommet dit at jeg trenger progressive briller – men jeg er veldig fornøyd med Specsavers her jeg bor. Kjøpte nylig 1 par briller og 1 par solbriller med styrke. Inkl synstest ble det totalt kr 2200. Etter 1/2 år er begge brilleparene like fine og det ene paret er brukt hver dag. De pleier ofte å ha noe 2 for 1 tilbud.
      Min erfaring fra hun som nå skal begynne siste året på videregående er at de trenger større sekker enn på ungdomsskolen, og gjerne med gode bæreegenskaper. Bøkene er ofte større og tyngre. Jeg fikk heldigvis overtalt henne til en ordentlig skolesekk beregnet på å bære tungt – og det er jeg glad for selvom skapet er flittig i bruk.

    2. Klarte å trykke inn feil brukernavn over 😃.
      Det skjørtet var fint – hadde kanskje vært en ide med et slik i gult til høsten.

    3. Somine: DibHassan skal gå yrkesfag og etter hva han hadde sjekket var det ikkje så veldig mangen bøker, men har får teste og i tilfellet så får Nike`n bli treningssekk så får han kjøpe sge en ny. Hadde ikkje glidelåsen røket på den han har hadde han bare brukt den 🙂

Siste innlegg