VIL DU SE DEN KULESTE JAKKEN I GATA??

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

 

Nå begynner egentlig jakka mi for alvor å vokse! Ahaa eg fryder meg for hver eneste pinne eg strikker og nå har eg heller ikkje mange nøstene som henger å dingler og da går det litt raskere 🙂 Liker så godt disse gråfargene, de er kalde og rene – Derfor blir de svarte ermene + RYGGEN en skikkelig deilig kontrast! Åååå hvilken rygg det blir Woop Woop! Er du klar??
Eg klarer ikkje holde meg lengre, eg bare MÅ vise den:

 

 

 

Ta-Taaaa!
Kult ikkje sant?? Tenk det du, en Flamingo over heeele ryggen! Da mener eg helt fra nakken og til ned bak knærene! Neste full størrelse hehe Hvis ikkje dette vil få de bak meg til å smile så vet`kje eg! Mulig du tenker nå at dette er alt for mye jobb så kan eg fort skyte inn å si at DETTE er bare GØY! Til nå i min strikkekarriere har eg ikkje kommet over noe som er kjekkere!! Det sier da litt 🙂 Har du lyst å lære hvordan du bruker denne teknikken bør du absolutt få i hus
DENNE BOKA!
Jo før jo heller!

Du kan kjøpe den HER (Norsk nettbutikk) eller HER (Dansk nettbutikk)
ANBEFALES!!

 

 

 

Ved å bruke denne teknikken; Intarsia (Grafisk Gobelin) vil du ikkje få en eneste tråd som henger å dingler på baksiden. Derfor blir baksiden nesten like fin som fremsiden 🙂 Nå er det litt sånn flysser bak på min fordi eg klipper det helt rent når eg har vasket jakken når den er ferdig 🙂 Det som er, hver gang du er nødt til å f.eks drar tråden, da klipper du den og begynner med nytt nøste 🙂 Du bør også tvinne trådene SAMME vei hver eneste gang, da blir det fint og rent 🙂

Det BESTE av alt?? Du kan strikke AKKURAT det motivet du måtte ønske! Intet er verken for stort eller for lite, bare tegn i vei du og kast deg over pinnene! Det eg gjorde med denne Flamingoen var at eg skisset den inn på et ruteark, der etter begynte eg å tegne kryss inne i skissene. Reparerte og justerte litt frem og tilbake før eg syns den ble bra! Du kan også f.eks bruke perlebrett, kanskje du allerede har noen fine brett som du eller ungene har perlet? Strikk det inn på en jakke til ungene f.eks! Tenk så stas! Noe som de selv har perlet strikker du galant inn på ryggen til jakken, kult ikkje det?? Skjønner egentlig ikkje hva du sitter der å glor for! Sett i gang å tegne eller perle! Men, du bør også som sagt spandere på deg boka til Charlotte Kaae som eg linker til over.

Da er du utlært før du aner!

 

 

 

På denne jakken har eg også lagt til en liten detalje, en slik stripe nedover bolen under hvert erm + eg skal ha det under hver erm 🙂 Har strikket en barngenser med denne
teknikken før og det “gjør” seg litt 🙂

 

 

 

Aller først hadde eg planer om ei FLUE på ryggen, men pga fargene som den ville ha blitt i fant eg fort ut at det ville bli noe blast i forhold til det grå. Egentlig så hadde eg lyst på en skikkelig fin Dragonfly, men fikk det ikkje til slik eg ville, svippa en tur innom Unicorn, men endte altså til slutt opp med en knall rosa Flamingo og eg tror eg kommer til å blir veldig fornøyd 🙂

Nå er eg straks klar til å kast emeg over kwellsøkta med pinnene og siste episode av
Orange Is The New Black 🙂

Tenke bare eg skulle nevne en ting; Selv om det står over dette innlegget at det er Reklame for House Of Yarn vil eg bare si det at jakken er 100% min. Men, siden eg er Ambassadør for H.O.Y har eg egentlig tilgang på det garnet eg måtte trenge og denne jakken strikkes i Falk fra Dale og da er eg forpliktet til å nevne dette og siden det ikkje er andre alternativ enn REKLAME så blir det sånn 🙂 Det er nemligen ikkje eg som skriver det selv, eg bare fyller det inn når eg skrive innlegget og så blir det slik 🙂 Sånn, da trenger det ikkje blir noe spørsmål akkurat rundt det 🙂

Nå Skal eg bare svinge ei kanne med noe ny kaffi og så er eg klar! Har et stativ med klær på terrassen som sikkert er tørt så det kan eg ta ut mens kaffien blir ferdig 🙂 Ali står fortsatt og maler! Straks ferdig med badedøra + karmer og etterpå stuper han i seng et par timer = ME TIME! MoHaaa

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE KWELL

 

Go`klem fra ei noe Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #egerdesign #flamingo #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer

Siste innlegg