HØSTENS DEILIGE KOSEKJOLE – STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Ailbìona McLochlainn

 

Når det kommer til favorittplagg eg elsker å strikke så er det KJOLE og TUNIKA!! Det er noe av det beste eg kan ha på meg, øverst på lista utenom kjole/tunika er ei skikkelig deilig ullbukse som eg kan bruke til KOSEbukse – Derfor må garnet vært mykt, helst 0 sig, vil ikkje har segen rompe og utstående knær i buksa etter 2 timers bruk…Det er grunnen for at eg ennå ikkje har fått meg den perfekte ullbuksa, eg har ikkje funnet det helt perfekte garnet! Siden eg likevel er på litt avveier når, har DU et tips til et garn som kan oppfylle disse kravene i ei bukse?? Ser flere oppskrifter hvor ALPAKKA er brukt?!?! Men HALLO?? Hvordan ser DEN buksa ut etter en kwell i Go`stolen?
Just asking…

Ok, back to the dress! Ahaa for en herlighet!! Falt ganske hardt for denne og kan virkelig se for meg å trekke den over hodet etter en varm dusj en iskald høst eller vinter kwell, eller hva?? Kjolen er strikket i DETTE GARNET som er en blanding av Bomull og Lin, du kan forresten kjøpe GarnKit (HER) til kjolen for en egentlig helt grei pris med tanke på at du får en hel kjole 🙂 Tror muligens eg hadde valgt et annet garn som har ull i seg, kanskje med en kombinasjon med noe KidSilk?
Tja, kanskje det kanskje… Strikkefastheten er 17 m/20 row på 10 cm

 

 

 

Designet av Ailbìona McLochlainn

RUSRICANA
Bildene over
Str XS—> XL
Brystvidde fra 85 cm—> 130 cm

 

 

 

 

 

I dag har det regnet siden eg sto opp halv 10, ja og det regner ennå….Det er sånn tett i tett med yr så eg ble ganske så våt da me gikk fra Rema til Kiwi, men nå håper eg virkelig at jorda blir skikkelig vanntrukken!! Me må da få til en grillings på ei strand før høsten ramler over oss?? T.o.m Milo har vært inne hele natta/dagen og ligger fortsatt å sover hehe Nei, han liker slettes ikkje regn og pleier å hyle som en stukken gris når han kommer inn! Da er det bare å pakke han inn i håndkle å få han tørr. For en prippen katt! hehe

Noe annet positiv med regn er at da kan man virkelig kose seg inne uten dårlig samvittighet + at eg slipper å dra på den tunge kanna for å vanne alle blomstene 🙂 Ser du? Det er noe positivt med alt, men samtidig håper eg IKKJE at sommeren er over!! Satser på noen fine soldager til og så ønsker eg meg en skikkelig flott høst! Jepp, det gjør eg! ER det for mye å forlange egentlig??

 

 

 

 

Nå etterpå skal eg VIRKELIG kose meg dette som ligger i kurven!! Snart ferdig med den laaange halsen før eg angriper selve kroppen for så å avslutte med noen veldig lange bein OMG!

Ali tok nettopp ei deilig kake, N`amora ute av ovene og stakk å la seg et par timer, dvs da si at eg nå får noen timer med ME TIME! Digge di digg! Amira er på jobb og DibHassan er en tur i byen og det var gitarstrenger som sto på lista i dag…Er det ikkje det ene, ja så er det det andre 🙂

Eg har både vasket håret og hatt meg en deilig dusj så pysjbuksa er på så her er det
bare velstand og FREDAG!! Deilig deilig 🙂

 

 

 

Eg la frem nyvasket sengetøy og spurte om Ali orket å skifte, han så på meg og sa:
“Ja, hvis du fixer de der leggene dine!”

Skjønner slettes ikkje hva han meine med det!?!?

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG KWELL

Go`klem fra ei Fornøyde Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkekjole #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Drops flora er helt super til bukser 😍 Sjekk ut lenemgnilsen (min nabo) på Instagram og dåååån litt i hennes bildearkiv. Utrolig mange fine ullbukser:)

Siste innlegg