HEI DU! ER DU KLAR FOR DIN FØRSTE GENSER??

Reklame | House Of Yarn/ Knit At Home

Designet av Jane Veitenheimer

 

Er du forholdsvis fersk i strikking, men er trygg på det grunnleggende? På tide å kaste seg over noe større enn en pute eller et sjerf? Da er nok tiden inne for å teste ut kunnskapene på en herlig casual kosegenser til høsten! Nå skal du ta å prøve deg på en helt enkel genser som strikkes i ribb og Top/Down, ja og ikkje minst SØMLØST! Dvs si 0 montering, kun å feste trådene! Kan ikkje bli bedre enn det ser du og eg snakker av erfaring – det er rett og slett bare å hoppe i det!

At selve oppskriften er på engelsk trenger du ikkje bry deg om, kjør på når du først er i gang! Er faktisk mye enklere enn mangen av de norske, ja tro det eller ei! Alle, eller i allefall de aller fleste kan skoleengelsk, ja og mer enn det trenger du ikkje! Forklaring på forkortelsen kan du hente HER og så er du i gang 🙂

 

 

 

Designet av Jane Veitenheimer

Genseren strikkes i Dette Garnet, men du kan også fint bruke f.eks Dette Deilige Garnet 🙂
Tror faktisk eg er nødt å snappe med meg denne oppskrifta eg! Elsker slike gensere!

 

 

PLAIN JANE PULLOVER
Bildene over
Fra 99 cm til 120 cm i brystvidde

 

 

 

* * * *

Eg er virkelig en Kronidiot av et fehåve!! Fra stua og inn på Ali sitt kontor, i går kwell da eg skulle legge meg, GLEMTE eg å si at han måtte ta inn stativet med klær som sto ute fordi det var meldt regn! MASSE regn! Nå står stativet under markisen å renner “av seg”!! Hekkan att det går an!!
Blir ikkje rene klær på meg i dag da…Jaja

DibHassan og eg skal ut om et par timer, tid for tannlegen! Hun lovet forrige gangen at I DAG skulle me få vite når reguleringen skal av så det er ganske spennende!! Når han får den av er ny støping for da skal han ha sånn typ bøyle både oppe og nede som han MÅ sove med i 2-3 år, så ja det ble himla mangen år med regulering!! Nå er det hele 3 år siden han startet! Men jammen kan eg se at tennene er flotte under alt det der marakkelet!hehe

Etter på skal eg bare en kjapp tur innom på Rema eller no og så er det hjem og eg har i grunnen ikkje så mangen planer annet enn å strikke. Siden det regner går den opprinnelige planen om klevask ut! Kan ikkje fylle opp gangen med stativ for Ali holde på
med vask/maling av de siste dørene

Det ligger forresten en Snapchat ute om hvor langt eg er kommet på Flamingoe`en om du vil ta en titt! Har startet på selve “kroppen” og det er snart på tide å feste noen flere tråder! Dette er IKKJE et prosjekt for deg som ikkje liker å feste tråder! Her er det i grunnen veldig viktig at det blir gjort pent 🙂 Uansett så er det sååå gøy å strikke på denne måten at du lett tar en 20-30 tråder ekstra av den grunn :)Tror søren meg eg MÅ ha meg en sånn jakke til! Nye motiv svirrer oppe i hodet og det gjelder bare å få de ned på papiret for det å strikke er det enkleste 🙂 Du burde virkelig prøve!

Tja, eg får vel ta meg en sjain av meg selv på badet og heller bare strikke frem til me kjører til tannlegen så får bare resten av dagen surre og går som den vil 🙂

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg