LEKRE JULEGAVE TIPS – STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Sabine Kastner

 

Nei, ingen kan ha for mangen pulsvotter! Selv om du strikket det i Julegaver for 2 år siden er det bare å sette i gang i år også! Med stadig nye varianter blir det jo et flott gave og husk at vinteren er lang og det er jo gøy å ha et nytt par nesten hver eneste dag 🙂
Strikk f.eks i andre farger enn forrige gangen 🙂

 

AOTEAROA MITTS
Bildet over
Str S/M og L

 

 

 

Designet av Sabine Kastner

 

WHARARIKI BEACH MITTS
One Size
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Sabine Kastner

 

PUPU SPRINGS MITTS
Str voksen S, M og LA

 

 

 

 

* * * *

Har begynt å tenke på noe….Ja eg kastet meg ut på Google og spekulere ganske intenst i går kwell…Fikk det plutselig for meg at eg VIRKELIG kunne tenkt meg å MALE parketten!?!?! Dumt?? Vel det går faktisk an, ja både male og beise gulvet går fint, eneste problemet eg møtte på sånn i første runde er antall timer det trengs for å tørke…Hmmm…skal man da male seg UT av leiligheten (Hvis me f.eks hadde tatt gangen i første runde) Eller maler man seg inn på stua? Eller på kjøkkenet?? Hvert vårt soverom? Me kan jo alltids sende meldinger… Jammen vanskelig valg nå på morgenkwisten, kjenner at eg kan ikkje ta et standpunkt til dette akkurat nå, vil tro eg trenger et par kopper med kaffi til først! Har IKKJE luftet dette for Ali ennå, men eg kan seriøst se for meg at lys grått gulv hadde blitt rimelig lækkert gitt! Eg vet man uten de store problemene kan male tregulv, men er det noe som har malt PARKETT før? Mye styr?
Gikk det rimelig greit, eller? FORTELL!!
(Helst med en positiv undertone med tanke på å overtale Ali!)

Nå er i allefall den store gangen helt ferdig, stuedøra som gjenstår skal males samtidig med stua, så ja, Ali har malt 8 dører og karmer, alt sammen har fått en runde med sandpapir og så 2 strøk. De brune dørene hadde også grunning først! Har virkelig være MYE jobb så eg skjønner godt at han er drittlei dører! haha Nå er det nok på tide å sende en melding til de der arbeidsfolka og høre NÅR de hadde planer om å ta de 2 veggene her i stua!?? Tiden springer fra de nå ja så det er bare å sette opp tempoet! En ting er sikkert og det er at ME vil male stua så får opp farten sier bare eg 🙂

Tja, da skal eg bare stikke i dusjen og få fart på legemet, kanskje eg tar å shainer badet samtidig??
Det trengs kan du virkelig si …

LAG DEG EN
FLOTTERS DAG OG KOS DEG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Vi har malt parkettgulvet grått. Det er nå tre år siden og det holder seg bra. Det er et styr mens det pågår. 3 strøk, og det skal tørke mellom strøkene. Og etterpå er det 14 dagers herdetid hvor gulvet ikke skal belastes. Vi tok et rom av gangen. Det var ganske kaotisk mens det stod på. Men er fornøyd med resultatet.

    2. En i familien har malt parketten, og nei…….. ikke gjør det. Det tar dessuten mange dager før den en brukstørr.

    3. Kari: Hørtes ganske intenst ut ja! Me har ikkje noe særlig muligheten til å plassere møbler i andre rom heller med tanke på hvor store møblene er….Må mulig revurdere det heller og kanskje bare legge et nytt gulv evn 🙂

Siste innlegg