HVA MED EN SKJØNN DUKKE? – NORSK OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Irene Marienborg

 

Hvis ikkje dette er en suveren gave til et tantebarn, barnebarn, egne barn(?) ja da vet ikkje eg!
Så skjønne og litt sånn morsom herlig! Tenkt deg det du, du strikker ei dukke, du strikke, syr eller hekler en liten garderobe åsså kan du f.eks kjøpe en sånn liten gøyal koffert fra Søstrene Grene og putte alt oppi = Den PERFEKTE Julegaven! ikkje bare det!

Tenk på hvor gøy du kommer til å ha det mens du strikker??

Eg har strikket en del dukker opp gjennom, du kan se en HER om du vil, så det eneste eg ikkje er enig med designere i er at selve dukken strikkes i bomull i spedd bitte litt merino. Eg strikket med rent ullgarn på tynnere pinne enn anbefalt for å få den skikkelig fast og fin (=super holdbar i fasong!) Brukte stort sett Østlandsgarn til kroppen, men når det kommer til garn kan du bruke akkurat det garnet du vil alt etter hvilke plagg du strikker 🙂

 

NORA-DUKKEN
Bildet over
En størrelse
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

* * * *

 

 

 

Ali tok seg en fridag i dag så her satt me da…drakk kaffi og gjorde egentlig nada! Før me visste ordet av det så hoppet me i bilen og kjørte en tur. Spaserte rundt på både Rema og Kiwi, plukket med oss litt sånn dill og etter på kjørte me ned i havna, ei lita perler her me bor 🙂

Rett ved siden av satt/lå det en svane. Eg syns den så så trist ut? Kanskje den var skadet? Prøvde å nærme meg og lokke den med kjeks og da VESET den så eg gikk tilbake til benken! Noe eg ikkje var i humør til i dag var å sloss med en svane! Oh MY! Eg vet hvor hardt de kan bite så Nei Takk!

 

 

 

Selv om det blåste ganske sykt var det herlig, tross alt 23 grader så kan ikkje klage 🙂
Havna er en plass hvor det er deilig å bare sitte! Fredelig og rolig 🙂

 

 

 

Noen som savner Hummeren Hotell?

 

Tro hva som har skjedd her??
(Politisperring)

 

Ve vel, nå har eg hatt en god time heeelt for meg selv! Ali sover litt og han kan godt sove en time til haha DibHassan er på vei hjem etter en hel dag sammen med gode venner og Amira er jo på jobb 🙂 Litt strikkings har det blitt og eg skal straks kaste meg over pinnene igjen ganske snart. Først må eg bare fikse litt ny kaffi 🙂 Er i grunnen ganske søvnig og har prøvd å vasket søvnen bort flere ganger, mulig det ble for mye sjøluft!

Men du får kose deg og ha en herlige kwell du også 🙂

 

 

NYT DEN!

Go`klem fra ei Vibbedille med godt mot 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #norskstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg