WOW FOR EN LANG OG FLOTT JAKKE!! – STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Woolfolk Design Team

 

Mmm for en virkelig lekker lang jakke da! Å hvilken deilig farge! Oh MY sier eg bare!! Snakk om å klaske i bordet med haka først sier eg bare. Selv om eg holder på med en lang jakke nå så burde eg hatt en slik som dette også, en litt mer voksen jakken kan me vel si!? Min er jo mer på den humoristiske siden hehe Bare denne fargen her fikk meg jo nesten til å tilte! Garnet i seg selv så jo også helt herlig ut!!

Jakken strikkes i Woolfolk Flette som er et merinogarn, men med en struktur som eg aldri før har sett i et merinogarn!? Strikker du den i orginalgarnet blir jakka ganske så kostbar, den er i allefall dyr i forhold til min lommebok (Fra kr ca 2.000 til 2.800!) Måtte jo ta en surferunde da vettu for å se om eg kunne finne NOE som kunne passe! Det første som ramlet ned i hodet mitt sånn umiddelbart med tanke på strukturen var  DETTE fra Telespinn. Nå er jo ikkje dette merino, men mohairgarn med løkker, ja eg tenkte også på DETTE fra Drops…Strukturen stemmer jo, men som sagt; Heller ikkje merino…Har du sett noe merino slik som Woolfolk sitt? Det er liksom med på å “Gjøre” jakken syns eg, hadde jo ikkje blitt heeelt den samme jakken i et glatt merinogarn…? ANYWAY!! Jakken er rålekker og den seiler Galant rett inn i toppsjiktet på en av de mangen listene mine…*Har prosjekter for nesten 100 år fremover*

 

 

Designet av Woolfolk Design Team
 

KAELE
Bildene over
Str fra 76 cm til 127 cm rundt brystet

* * * *

Nå er det bare å legge fakta på bordet!! Hekkan ass, men om 12 dager banker virkelig hverdagen gadunk på døra og me vet alle hva som skjer da!?? Hvis me blunker bare litt for tregt da, ja så er det jo søren meg JUL!?!?! Ja tiden kommer virkelig til å fly av gårde!! Men litt tilbake til mandagen 12 dager frem i tid….SKOLESTART!! Jadda, bånn gass gehylen! Ikkje bare det, men treninga starter opp mandagen etter! Greit å få ei uke med skole alene først slik at den er innkjørt før en krevende termin med masse trening venter! Oh MY! Fikk tilsendt terminlista i går og det blir travelt det! Selv om DibHassan bare er 16 år er han ikkje Junior Utøver lengre, neida, nå er han Senior – Litt rart da, men fra nå av skal han trene sammen med Svartbeltene som i grunnen er ganske stas. Nå er det ingen kjære mor for nå blir det virkelig beintøft! Ikkje bare det, men samtidig som han selv skal trene mye skal han også være instruktør for de som er Viderekomne Junior, dvs at det blir trening i allefall 3 timer 4 dager i uka! Det kan virkelig bli noen HEAVY måneder ja! Ikkje bare det, men han ønsker OGSÅ å jobbe fra høsten av! Mulig han får tilslag på en jobb allerede nå i august! Det kan virkelig bli en høst hvor det gjelder å ha stålkontroll om alt skal “gå opp”!! Uansett, så er skolen det viktigste! Er det noe som må ofres så blir det evn jobben som må vike! DibHassan han klare prioriteringer; Nr1: Skole Nr 2: Trening. Han skal nemligen bli verdensmester sier han!! Ja hvorfor ikkje sier eg! Han har i allefall vist han han har både styrken, viljen og talentet til det – Sier bare: Kjør på! Ja, helt ærlig? Det blir et spennende år!

Det blir også litt kjekt denne måneden Woop Woop Jepp, undertegnede har nemligen bursdag! JuHuuu selv om det sjeldent blir tenna i tapeten og hæla i taket blir det nok en kjekk dag 🙂

I følge Yr.no skal det visst nok regne ganske betydelig nå på formiddagen og det kan blåse opp til kuling i perioder + det kan også komme torden, vel, det gjenstår å se da 🙂 Troor eg skal ta å potle litt her hjemme eg, ja som i brette litt klær, kanskje tørke litt støv?? Vaske dusjen?? Hmm

Men først blir det et shain av meg selv og strikking blir det nok også sånn inni mellom vil eg tro 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG

Go`klem fra ei litt Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg