KJOLE & TUNIKA – ELSK – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | Rito Garn&Hobby

Designet av FILLETANTE på Norestraen

Du som har vært med ei stund her inne VET nå at eg elsker strikkekjoler/tunika og skjørt!! I går poppet det opp et HERLIG bildet inne på Gruppa Mi På Facebook! På bildet var det ei dame som hadde på seg denne kjolen og eg falt gadong! Hun var bare så perfekt med denne kjolen på seg at eg ganske rask la ut på et kjapt søk for oppskriften måtte eg for alt i verden ha i mitt eie, og eg fant den!! Kjolen er mer enn lekker nok på dette bildet, men du kan jo sveipe innom gruppa mi (Link rett over her) og scrolle deg ned til bildet eg mener! EG bare MÅÅÅ ha den kjolen!! Ahaa fin og praktisk lengde nå til vinteren, en HELT annen sak er jo NÅR eg skal finne tia til å strikke den?? Eg mener, prosjektene står formelig i KØ fra nå og frem til Jul!! Men, man kan da uansett alltid strikke seg en kjole og det kommer som regel alltid en ny høst og vinter 🙂

Designeren har valgt å strikke denne kjolen i Belle fra Drops, siden eg ikkje er glad i bomull (Joda, det er 14% Lin i garnet, men det holder ikkje) hadde eg valgt et ullgarn. Det kan jo du også gjøre om du vil, bare pass på at du holder en strikkefasthet på 21m/28 row så går det greit 🙂 Problemer med å sjekke strikkefastheten din skikkelig?? HA! Vet hva DU trenger!!!
Du trenger DENNE, uten tvil!! ANBEFALES!

 

TUNIKA/ KORT KJOLE
Bildet over
Str 78 cm —> 92 cm i brystvidde
NORSK Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av FILLETANTE fra Norestraen

Denne kjolen også! Helt lekker! Fin lengde, ja fin alt liksom! Denne er strikket garnet Line, også for mye bomull for meg så eg hadde nok strikket i tilsvarende ullgarn. Men det er MEG! Eg elsker kjoler i ull fordi det er et PERFEKT plagg til å faktisk bare ha på seg inne en kald vinterdag! Ikkje bare er du “Kledd”, men det ser ut som du har mer enn bare stått opp, en enkel kjole kan faktisk gjøre dagen din så mye bedre!! I allefall for en som meg som egentlig er mest hjem pga min situasjon, da er det herlig å føle seg fin uten å måtte styre og pynte seg så mye, skjønner?

Nå håper eg at mangen av dere blir hoppende glad for dette er norske strikkeoppskrifter! 🙂

 

GANDSFJORD KJOLE
Str 84 cm —> 114 cm rundt brystet
NORSK Strikkeoppskrift

FILLETANTE fra Norestraen har også andre kjoler, du kan ta en kikk HER!
Vær klar over det, men det gis ikkje tillatelse til å strikke disse kjolen
for salg ved kjøp av oppskriftene

 

 

 

* * * *

WOOP WOOP! Det er FREDAG!!! Alle vet hva det betyr?? JuHuuu det er HELG og i dag skal me ha en typisk NORSk fredag; TACO FREDAG! *ler meg ihjel* Halle min! All den GODE maten Norge kunne vært kjent for, men FAVORITT middagen her til lands, vettu hva det er eller?? Neida, det er verken smalahåve, kjøttkaker, komla eller Fårikål……men GRANDIOSA!! Hvem pokker vil ha DET rykte på seg, eg bare spørr!! Hallo liksom, har du f.eks noen gang spist Komla med sirup på?? Nei sant, de som har stemt fram Grandi`en vet ingenting om GOE mad! Bare seie det! *sjokket*

Men, me følger altså trenden i dag og stille opp med Taco Fredag til gjengen!! Ja i dag blir det en GJENG! Amira skal ha en par venninner på ovenatting og bare chille så da passet det perfekt til å f.eks spise i senga utover natt! Jepp, de unge nå til dags gjøre det aller meste i  senga! Det er nesten slutt på å ha MØBLER på ungdomsrommet! Bare senga er stor nok til ALT så er det helt konge! Da mener eg den bør minst kunne romme HALVE innholdet på rommet, gjerne en del snack, brus og mat i tillegg, for ikkje å snakke om sminke og klær! For å si det sånn, en ung i dag kunne overlevd minst ei uke kun i senga foruten et dobesøk i ny og ne! Helt sant!!
Har erfart det kan du si 🙂

ANYWAY! Som sagt, det er helg! Har også fått melding fra Gjensidige at i dag bør man kjore fast trampoline og hagemøber for det skal tydeligvis opp i STERK kuling her i Tananger i dag, dvs eg har fint lite og ingenting ute å gjøre! Vasket stua gjorde eg allerede på onsdag så det er i boks, helgekosen er jo også kommet seg i hus så da er det ikkje så mye for meg å gjøre. Det som gjenstår her i heimen for at Ali skal fortsette å male er å vaske ferdig stuetaket, DET kan eg love deg ikkje skjer i helga! Helg er helg, ferdig snakka! Regner med han kaster seg over det nå til uka. Hvis me ikkje hører fra arbeidsfolka på mandag tar Ali en telefon og høre om NÅR de kommer! Han kan jo ikkje male stua før de har skiftet de 2 veggene og me har ikkje TID til å vente!! Nå som me eier er plutselig Tid penger og de kan ikkje lenger kødde med oss haha Håper virkelig at de kommer nå snart og det FORT! Håpet var jo at ALL den foreløpige malinga var ferdig før skolestart! Nå skal jo akkurat det holde hardt da! Naboen over har heller ikkje ennå fått ordnet de beslagene hun ble pålagt å ordne for over 1 mnd siden!! Eg mener!?? Det har styrtregnet noen dager og det regner nå, så hun må virkelig bare håpe at ikkje vannet bare plutselig fosser inn hos oss! Da skal eg love at det blir dyrt! Hva er vitsen med å drøye liksom?? Skjønner ikkje!

Ok, med lite arbeidsoppgaver er det gjerne et håp om å få solid strikketid i dag!?? EG må prøve å få opp dampen litt for om ca ei uka VIL eg ha det nye prosjektet på pinnen!
Jepp! Opp med farten! 🙂

KOS DEG OG HA EN
SUPER FREDAG!!

Go`klem fra ei Vibbedille i Fredagsmodus! 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg