FINESTE KJOLEN – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Tina Hauglund

Snakk om å bli dønn forelsker, men denne kjolen falt eg pladask for! Ååå hvilken herlighet! Åsså DE blomstene da!! De er grunnen til at eg faktisk strikket Sofies Mamma til meg selv!
Ble virkelig en deilig genser! Kan jo bli en god vinterkjole dette?
Ja, la garnet avgjøre til hvilke bruk kjolen skal ha.

I følge Tina Hauglund kan du strikke den i Hillesvåg Vilje eller Sølje om du vil ha godt “Hold” i kjolen og vil du ha fint “Fall” i kjolen strikker du den i Dale Alpakka. Uansett kan du bruke det garnet du ønsker eller har, men hold deg til strikkefastheten som er 25 m/10 cm 🙂

 

Designet av Tina Hauglund

 

SOFIEKJOLE
Bildene over
Str 1 år —-> 7 år
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Etter regnvær kommer alltid sola sies det, vel, i går plaskregnet det skikkelig og i dag skinner sola fra skyfri himmel! Det er kjølig, bare 14 grader, men neste uke skal gradene igjen opp i mot 20 grader så dette kan jo bra det. Planene da er å renske ut krukkene på terrassen for plutselig en dag begynner det å regne enda mer, vinden henter seg kraftig opp og før me aner det sitter me med slaps og minusgrader langt ut i november. Ja for det har eg bestemt, eg skal IKKJE starte vårplantinga neste år med å renske opp gammel dritt fra i år haha
Blir som regel alltid tatt på senga med denne overgangen 🙂

Ali vet nå i allefall å benytte seg av været for nå er den stor saga nok en gang parkert ved inngangspartiet og stabelen med materialer er hentet frem for nå skal det lages kasser! Kasser til blomster og grønnsaker! Me skal ha en vinkelkasse i forbindelse med det stein“bedet” me har ved inngangen, opp i den kassen skal alle avleggerne (som har begynt å spire) fra Eføyen me hentet bak her på fjellet opp og forhåpentligvis klatre opp over mursøylen og veggen me har 🙂 Dette vil me sannsynligvis ser et bedre resultatet på neste år og eg gleder meg 🙂

Da eg sto opp kvart på 9 hadde Ali allerede fått ei diger gryte med kjøttsuppe på kok og bare for å toppe dette hadde han stått å vasket vinduene på terrassesiden FØR halv 7 i morges!! Av og til må eg bare forundre meg lett…Hva er den mannen egentlig laget av?? Ikkje det samme som meg i allefall, mulig eg har vært der tidligere, men eg er nesten ikkje mennesk en gang når eg står opp, begynner å komme meg litt nå, men eg har langt fra like aktive planer for meg selv ut over dagen…

Eg får starte me å ta meg en tur på badet, stelle meg og kle meg slik at eg om ikkje annet SER bedre ut. Om formen tar seg opp gjenstår å se og mens eg venter på det får eg ta pinnene fatt. Skal starte med å sette ermene på barnegenseren på tråd
og da er jo mye gjort og det er full fart nedover 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG TORSDAG

Go`klem fra ei noe Sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg