STRIPER, RILLE, STOR OG GOD JAKKE – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Vanja Blix Langsrud

Etter hvert nå så kjenner du meg så pass godt at du vet at denne jakka falt godt i smak her i Go`stolen! SERIØST!?! Striper OG riller?? Er det mulig!?? LOVE IT! Det ser ut til å være en ganske enkel og grei jakke å strikke og det eg liker aller best er at du kan strikke den akkurat hvordan DU vil! Begynn med å bestem deg for garn, den er strikket i LettLopi, det styrer eg unna for eg syns det klør litt vel mye!*Pyse!*

Akkurat i dette øyeblikket kunne eg tenkt meg den i litt tjukk alpakka! Ahaa TENK så deilig da? Hvis eg i tillegg bare blander ALLE mine favorittfarger?? DA hadde det nok blitt ei jakke eg har elsket! Prikken over I`en hadde jo vært å spritet den opp med noen skikkelig gøyale knapper!

På den helt andre siden hadde den virkelig blitt lekker og enkel som ensfarget, gjerne sydd på noen knapper som var ton-i-ton? Eller skikkelig kontrast eller av uventet materiale?? Ahaa som du skjønner så er mulighetene mangen og allerede har det dannet seg en aldri så liten konflikt mellom ørene hos meg, men det er HELT normalt!

 

Designet av Vanja Blix Langsrud

En skikkelig god ting med denne jakken er at den har et stort spenn hva angår størrelse så denne er veldig inkluderende og DET liker me! Strikkefastheten på jakken er 14m/30 row på 10 cm, er du usikker på garn og din egen strikkefasthet så sett i gang med noen prøvelapper! Det er mitt aller beste råd og det kan svi både den ene eller andre veien om du ikkje gjør som eg sier! hehe

HVERDAGSRILLER
Bildene over
Fra str S til 6XL
Dvs si fra 86 til 166 cm rundt brystet
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Jøss for en kwell og natt i går!! Det er seriøst så lenge siden at eg kan ikkje huske sist det blåste så sinnsykt! Det verste var at DibHassan var hos en kamerat og bussene ble tatt ut så han kom seg ikkje hjem noe som vil si at eg MÅTTE ut å kjøre!! Du kan trygt si at eg var ikkje høy i hatten!! Her nede på hovedveien kunne eg nesten ikkje se asfalten for den var dekket av greiner og massive mengder av blader fra de svære trærene langs veien! Helt vanvittige mengder, så litt slalomteknikk måtte benyttes! Det verste var jo Brua!! Sist det blåste kraftig ble den stengt og i går blåste det mer!! I starten på brua slo sjøen rett over!! Siden bilen foran meg var mindre enn vår bil bare kjørte over ga eg bare gass!! Ja eg tror eg lukket øya et øyeblikk eller 2 hehe Det var en sprø følelse på toppen av bru for det ULTE i bilen og eg måtte bruke krefter på ratter! Det var nok skikkelig vindkast akkurat når eg var på brua for da eg hadde fått hentet Dib og me skulle over igjen på hjemveien følte eg det var bedre. Eg var i grunnen mer redd for at det skulle falle et tre over veien for de fikk seriøst kjørt seg!! Sjekket Twitter da eg kom hjem og da hadde det falt et digert tre over hele veien i nærheten av der eg hadde vært! OMG!!

Amira fikk ikkje lov å komme hjem i går haha Nop, me fant ut det var tryggere at hun bare sov der hun var for hun har betydelig mindre bil enn oss og eg så jo for meg at den ble tatt i et vindkast!

Det blåser ganske så bra her i dag også, men ikkje som i går! Me satt i grunnen å håpet at den planlagte Dugnaden i Sameiet ble avlyst og utsatt, men nei, her skal alle man ut i plaskregn og kuling! Skjønner liksom ikkje vitsen med å luke og koste områdene midt i drittværet? Hva me å vente til det liksom er over og heller rydde opp og stelle for vinteren da? Vel vel, Ali kledde nå på så og kom seg ut, men eg beveger meg ikkje! 🙂 Helt ærlig så hadde me trengt med frem og ro i dag, i allefall eg!! Det har gått i 100 hele uka både på dagtid og kwellstid, men neida, her er det bare å kjøre på! Ali satt å pusset dørterskler før han gikk ut og om ikkje han trenger et pust i bakken så gjør i allefall eg det 🙂 Det er ikkje så mye fysisk arbeid eg gjør, men eg blir utslitt av å hele tiden ha folk rundt meg som støyer og jobber!

Hvis eg ikkje snart får en skikkelig rolig dag er eg nødt for å bare rigge meg til i senga med strikketøy, pc og kaffikoppen i vinduskarmen + musikk på ørene! Både kroppen min
og eg er ganske slitne nå…

Siden dugnaden er i full gang satser eg på et par timer med litt opplading 🙂 Eg får ta meg ei stund på badet å stelle meg litt, ja og det nyvaska huldrahåret trenger også et “løft” 🙂

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE LØRDAG

Go`klem fra ei SLITEN VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #deiligjakke #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg