MED ELLER UTEN FINGRER? – 2 DELIKATE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Dagmar Mora

Er du glad i tynne og delikate strikketøy? Da er i tilfellet disse noe for deg 🙂 Her skal pinne 2,25 og 2,50 få kjørt seg, men Mmmm det ER en nytelse å strikke og det blir jo sååå lekkert <3

Instruksjonene er hovedsakelig skrevet, bare flettemønsteret er tegnet i diagram 🙂 Det er mangen garntyper du kan strikke disse hanskene i, men eg ville jo ha valgt et garn hvor flettene blir tydelige, dvs eg hadde ikkje strikket de i alpakkagarn f.eks. Garn som er godt egnet er Opal Uni, Regia, Cascade Fingering, Fabel fra Drops f.eks – Dvs garn som er ca 400 m pr 100 gr, eller for å si det sånn; 200-250 m pr 50 gr 🙂 Det går i underkant av 250 m pr par så det blir ikkje den store utgiften uansett hvilket garn du måtte velge, men fy søren det hadde blitt en lekker gave,
eller hva?? 🙂

MANAGING YOUR FLAMINGO
Bildet over
Str Dame XS – XL

 

 

 

Designet av Dagmar Mora

Disse er PERFEKTE for oss som gir opp etter pekefingeren….*Say no more*

PUZZLED
Str Dame XS – XL

* * * *

Jadda, da var det frædda`n da! Woop Woop! Så deilig! Jaggu er det meldt et perfekt vær for heidundrandre innekos denne helge; Regn&Co 🙂 Litt irriterende er det jo likevel…Ikkje bare har me en Blomsterkasse som skulle ha vært fylt opp med jord og plantet Eføyavleggere opp i, men Ali går jo fortsatt å tømmer vann fra boksen som står inne i veggen oppunder taket….Nei, skjer egentlig lite på den fronten annet enn at et firma har vært å fjernet hele terrassen over oss…Det sies at de har inspisert den duken som dekker betongen og de har ikkje funnet noe hull!?!? De trooor det dreier seg om noen små sprekker i pipa? Pipa står på andre siden av terrassen så da mener “De” at vannet rennet over hele terrassen for så å finne sprekken som ender opp i vår stue…Vet ikkje HVOR sannsynlig eg syns det er? MIN, eller vår mening er at de bør fjerne duken, støpe den kanten rundt dreneringsrøret på nytt, ja med f.eks “Hey`di Rett i Sprekken” – denne er altså anbefalt til å tømme over betong f.eks i tak som hos oss for å tette småsprekker. Nei da, det kan de ikkje gjøre fordi det er FOR kostbart å fjerne duken for så å legge ny! Det var visst snakk om flere 10 talls tusen kroner…Dette ville ikkje bli dekket av forsikringen sa de og det blir i tilfellet en kostnad Sameiet selv må dekke, forsikringen dekker visst nok KUN følgeskadene(?) – Altså skadene ned hos oss….Hele greia skyldes i følge “de som vet best” at forrige eier over oss gjorde et slett vedlikehold…Det er ikkje alt man skal skjønne…Me vil bare at TING skal tettes slik at dette ikkje skjer igjen når me har fått nye veggen/tak og gulv. Vel, da er det jo bare å fortsette å vente

UANSETT, ingen skal ta fra meg GLEDEN over at det er FREDAG!! Digge Di Digg! Men før eg bare kan KOoOSE meg må me nok en tur på butikken å få hjem litt kos 🙂 Ali hintet om Kylling Schawarma i morgen så da trengs det nok et par 3 ingredienser 🙂 Han har også planer om å bake arabiske brød i dag slik at Schawarmaen i morgen blir komplett 🙂

Ut over det skal eg bare brette et par stativ med klær om alt er tørt og så blir det strikkings vettu 🙂 Har fortsatt en ØØØRLITEN pause fra Flamingoen da eg driver å teste ut noe, men MÅLET for Flamingoen er å få den ferdig INNEN eg skal på “Strikke Helg” neste måned 🙂 Ja du, ang denne Helgen? Har du tenkt deg dit? Du kan ta en kikk HER hva det gjelder, men det blir strikkekafe hele lørdagen! Hadde vært koselig å møtt deg 🙂 Men nå må eg få gang på legemet slik at eg fortere kan sette meg å strikke!

HA EN SUVEREN FREDAG!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg