SMÅSTRIKK I RILLER – 5 NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn

Designet av Rille Rundt

Ok, halsen over er ikkje i riller eg ser det, men er ikkje så langt i fra riller da 🙂 Uansett så er dette noen supre oppskrifter for en nybegynner å prøve seg på 🙂 Riller går av seg selv og skulle det være noen uvante krumspring i oppskriftene (Tror ikkje det!) trenger du i allefall ikkje tenke på selve strikkinga så dette går nok glimrings skal du se 🙂

Garn som er brukt i oppskriften er Drops Merino Ex.Fine, Drops Cotton Merino og Lerke Fra Dale.
Andre garn som er godt egnet er
Superfine Merino Wool og Classic Cotton Merino

PERLEHALS
Bildet over
Str 6-9 mnd/ 1-8 år
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

Designet av Rille Rundt

RILLERUNDT GENSER
Str 0/3 mnd/ 6 mnd —> 6 år

 

 

Designet av Rille Rundt

TIKIJAKKE
Str 0–>12 mnd/ 2—> 6 år

 

 

Designet av Rille Rundt

TIKIKYSE
Str 0 mnd—> 6 år

 

 

Designet av Rille Rundt

RILLERUNDT ROMPER
Str 0—> 18 mnd

 

Designet av Maria Del Puerto Fernadez

RANITA LEO DIAPER COVER
Str 0–>3 mnd
Gratis og engelsk strikkeoppskrift

* * * *

I dag er eg så heldig at eg skal starte 1.strikkeøkt med litt montering! JuHuuu Det går unna når eg virkelig setter inn høygiret ser du 🙂 Nå har eg strikket 2 like ting så kanskje eg skal prøve meg på noe nytt i dag?? Hmm får tenke litt på det mens eg sitter her å monterer! Monteringa inkl litt isying av knapper og div – Det er så diller, ja selv for meg!

Våknet før alarmen i dag dvs eg slo opp gluggen i 8 tiden og det var så KALDT!! + det hørtes ut som om det sto det orkester på trappa!! I sommer monterte me et sånn “tak” over inngangsdøra, som er ved siden av vårt soverom. Når det regner så SMELLER det skikkelig i det taket og når det ØSER ned er det mye verre enn alarmen på mobilen når det er på full styrke!
Nei, me tenkte ikkje på det da me kjøpte det!

Sånn ut over det er vel regnet kanskje en grunn for at me FORTSATT sitter her å venter?? Ja me venter på at NOE skal skje og ikkje minst gjøres på terrassen over!?!? Vil jo anta at disse arbeidsfolka har regntøy?? Ja for ut over det ser eg ikkje det store problemet?? Eg mener, me sitter jo her med VANN i stua og ting kan jo ikkje være så mye verre enn det i denne situasjonen? Hmmm Det går i grunnen greit for oss som oppholder oss for det meste i stua, men DibHassan stakkars, det er IKKJE mye kjekt inne på rommet hans…Han sier ikkje så mye, men du kan si eg ser det på han. Nå er det snart 3 uker me meldte inn skaden, altså 3 uker med vann RETT INN!

Anyway, tror bare eg kicker dagen i gang ganske kjapt for nå har eg ME-TIME allerede og siden Ali skal sove noen timer må eg utnyttet dette! Har MYE eg vil gjøre, men først tenkte eg å rydde kjøkken, så skal eg sende noen mail, svare på noen meldinger før eg bare ruller meg inn i godt teppe og så blir det strikkings for alle penga! Intet mindre!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT (kald) HØSTDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Alectogenser fra HandcraftCarina er også superfin. Riller og perlestrikk. 🙂

    2. Katrine: Ja absolutt, det er den 🙂 Den er også en skjønn blanding av riller og perlestrikk 🙂 Syns i grunnen at perlestrikk og riller er ganske undervurdert, men som med så mye annet; “Det er enkle er ofte det (beste) lekreste 🙂

    3. Her var det mange skjønne mønster. Synd at mine barnebarn er for store til mesteparten, men det finnes jo andre sine barnebarn som også trenger hjemmestrikke ting. Foreløpig skal jeg forhøre meg om mine små trenger ny hals til vinteren

    4. Takk for gode tips som vanlig. Kastet meg og bestilte mønster på Rillirundt genser med en gang. Helt perfekt til lille Isak.

    5. Dette var en hyggelig overraskelse😊 For en flott blogg du har! Utrolig artig å lese! Takk for deling av oppskrifter😊
      Henriette -Rillerundt

Siste innlegg