VI DYRKER EN DESTRUKTIV OPPFØRSEL!

Har mangen ganger lurt på hva det er med oss mennesker? Hva er det med at me bare se på at andre rett og slett driter seg ut i det offentlige rom? Ja f.eks på Tv, eller den slagsskyld på en blogg? I mangen tilfeller sitter me å ser på at andre rett og slett ødelegger muligheten for å få en normalt liv etterpå? Me ser på at de utleverer egen oppførsel på en så sjokkerende måte samtidig som me gjerne utbryter:“HVOR er foreldrene! Hadde det vært min
unge hadde eg gjort h*n arveløs!”
.

Eg husker den gangen da “Big Brother” skulle på Tv, eg husker den oppøsende reklameringen i forkant og me ble lovet å få se ting me ALDRI hadde sett på tv før…Åja, du kan trygt si at både produksjonsselskapet og deltakerene leverte fra første sending…Tror vel egentlig hele den norske befolkning satt tilbake i sjokk og lurte på hva i alle dager me hadde vært vitne til!!

“Big Brother” var virkelig bare starter på en helt ny verden! En verden av Reality på tv, me skulle få og HAR fått Reality i søkk og kav i absolutt ALLE kanaler! Det finnes nesten ikkje den ting det ikkje kan lages reality av, noen mer destruktivt enn andre…Synd….og eg tror det kan få vonde konsekvenser på sikt! Men la meg like fort skyte inn at JA det finnes Reality som både er bra og koselig, men de drukner jo nesten i reality som er direkte ødeleggende for deltagerne!!

Et av problemet er at castingen er basert på å få tak i en gjeng med UNGE mennesker som vil by på seg selv ut over det normale, unge personer som mest sannsynlig tror de er udødelige og så lenge de er over 18 år vet de best hva som er best for dem selv! Tror eg har MANGEN med meg når eg sier at både “Paradis Hotel” og “Ex on The Beach” ikkje er ikkje bra for noen UANSETT alder! Oh MY!! Alt blir gjort kun for å få et “gratis” springbrett rett ut i en liv av sus og dus hvor de tror at sponsorer står i KØ for å gi de ei saftig lønn når de etterpå bare kan starte en blogg som skal finansiere et luksusliv! KANSKJE en eller 2 klarer å få det til, men det kreves MYE av en person som har lagt seg på den linja som “Ex on the beach” gir deg for å nå toppen! Hvor lenge kan man leve av å på den bobla?? Hva me alle de andre som ikkje klarer å karre seg til toppen av lista? Hva skal de leve av? Tror muligens det er ikkje det enkleste å ha på en CV hvor man har deltatt? Noen som har spurt hvordan de har det i ettertid? Mulig alt ser bra ut på Tv, men eg klarer ikkje å forestille meg at NOEN kan i ettertid sitte å være STOLT av egen innsats! Alvorlig talt! Hva med foreldrene?? Helt ærlig?? Eg hadde vært knust om en av mine unger hadde deltatt på noe sånn!! Eg hadde nok helt sikkert bunnet de fast her hjemme om de sa de skulle være med på noe sånt!! Tror ingen foreldre ønsker at ungene siden deltar på slike program?? Det finnes ingen EASY vei for å komme UT og OPP her i livet! Mulig du fyker fort opp for et øyeblikk, men eg tror nok man dundrer ganske så fort klask ned igjen- dessverre!

Er faktisk ganske så sikker på at INGEN i tidlig 20 årene er klar for denne type eksponering! De er rett å slett ikkje voksne nok til å se hvilke konsekvenser det får frem over!

SÅ! Hva kan me egentlig gjør med dette?? Jo, i grunnen er det ganske enkelt! Me kan BOIKOTTE hele dritten rett og slett! Bytt kanal når programmet starter! Ikkje la deg friste til å se at andre ødelegger livet sitt! Hvis me ALLE sammen bytter kanal, ja da vil det jo ikkje være seere? Ingen seere?? Ingen sending! Høres enkelt ut, men det ER enkelt! For hvis ingen ser på så blir programmet tatt av og forhåpentligvis kommer det IKKJE en sesong 2!!

En annen ting?? Har de seriøst tenkt på HVEM som ser dette programmet?? En ting er hvilken aldersgruppe produksjonen har tenkt at skal se på, virkeligheten er en annen,
som med så mye annet!

Nei, eg har ikkje sett en eneste episode av “Ex on The Beach”, det holder LENGE med det man får info om på alle nyhetssidene og det ER virkelig forkastelig!

BLIR DU MED Å BYTTE KANAL??

Hilsen ei sjokkert Vibbedille

#exonthebeach #dårligtv #destruktivoppførsel #katastrofalfremtid #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Ja vi dyrker frem avvik. Destruktivitet. Hvorfor? Fordi det er “moro” tydeligvis. Men destruktivitet er bare moro så lenge det er noe å ødelegge. En dag er det ikke mer å ødelegge og da må man begynne å sette ting sammen igjen.

    2. Ser ikke reslity serier, slik som farmen, ex on the Beach , love Island m.m
      De gir meg ingenting, finns annet å bruke tiden til.
      Go onsdag, her skin sola etter en regnfull tirsdag !

    3. Gidder ikke bruke tiden min på disse programmene. Gi meg heller en god krimserie, lydbok og strikketøy, eller samvær med barn og barnebarn.

    4. Skal jeg fortelle deg noe? Jeg har ALDRI sett en eneste episode av de omtalte programmer! 🙂
      Jeg leser ikke Se&Hør heller, selv om “alle” sier de ikke kjøper bladet, og salgstallene har vist noe annet i alle år.
      Det er slikt jeg ikke gidder, ikke blir underholdt av. Men jeg er sikkert for gammel og avlegs, – noe galt må det være med meg. :p
      Strikketøyet er faktisk mer inspirerende enn den slags programmer.

Siste innlegg