DE FINESTE JULEGAVENE STRIKKER DU SELV – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Gurimalla Designs

Nå når det virkelig begynner å nærme seg desember er vel de aller fleste på jakt etter gode, enkle, rimelige(?), fornuftige og fine Julegaver, eller hva? Nå som me har kommet til 2018 vil eg tro at de fleste egentlig ikkje TRENGER Julegaver en gang!?? Me har vel alle så det holder av både det ene og det andre? Eg syns vel egentlig heller at me kan komme oss litt mer ned på jorda igjen og heller tenke på litt andre ting når høytiden banker på? Det er ikkje det dummeste å gi bort ei geit f.eks!! Ja hvis du absolutt kjøpe en gave 🙂 Ellers så syns eg HELT ærlig at det å gjerne lage noe til hverandre gir sååå mye mer meningen enn f.eks den nyest Iphone til 16.000,-!!! Ja for me har ikkje lenger noen grense når det kommer til gaver og da spesielt Julegaver! Det er blitt helt sinnsykt vanvittig! Det er jo neste som det er en konkurranse om HVEM som gir mest i kroner og ører! Blir vel egentlig ganske kvalm av det hele! Ser rett og slett ikkje MENINGEN med de gaven lenger og eg tror ikkje eg er alene om det!? Kan gå med på at f.eks alle fra 12 år og ned kan få en ting eller 2 fra ønskelista, men resten? Spis Julemat/kaker og vær fornøyd og glad i steden for og ikkje minst TAKKNEMLIG! Ja åsså kan du heller ta på deg et par skikkelig GODE tøfler som er strikket i ren kjærlighet til nettopp DEG <3

FANATØFLER
Bildet over
Str 36 —> 42
Norsk Strikkeoppskrift

 

Designet av Gurimalla Designs

SAUETØFLER
Str 36 —> 42
Norsk Strikkeoppskrift

Se her ja, her har du 2 superflotte par med tøfler, eller egentlig er det jo halvsokker(?), men de strikkes i litt tjukt garn som Viking Sportragg og da kan de fint gå under kategorien tøfler 🙂
Uansett så er det skikkelig lekre og supre Julegaver 🙂

Noe eg syns er ganske trist med tiden me har foran oss, bare legg merke til det selv, er følgende: Det skrives FinnAnnonser og det legges ut “Spleis” annonser fra mennesker som ikkje har råd å feire Jul. JA det er trist og det er tragisk, spesielt når det gjelder barnefamilier. Men ok, nå skal ikkje eg være stygg eller noe for eg VET hva det vil si å ha lav økonomi, men; Mangen av de annonsene/Spleis eg har lest så er det OFTE selve gavene det spørres om hjelp til og listene mangen kommer med er mye mer enn det me f.eks gir til egne barn. Det har vært lister med både Nettbrett og mobiler etc! Er det et krav at det er det som MÅ være under treet? Mangen forventer nok slike gaver fordi de ønsker seg det og “alle andre” får det jo…Selv om me kan være enige i at fordelingen av goder i samfunnet er skjeve og at det finnes urettferdighet innenfor både det ene og det andre er det bare oss selv me kan takke på den tredje siden, ja når det kommer til gaver!

Me “kjører” opp forventningene og me skyver lista høyere og høyere for hvert år, ja det viser jo summen under sluttstreken når årets julehandel er regnet ut! Det er ganske groteskt å se hva som til sammen er shoppet for med kort i hele desember!?? Det stiger veldig fra år til år og det settes stadig nye rekorder!  Rekorder på et skyhøy forbruk på TING som me i bunn
og grunn IKKJE trenger!! Alvorlig talt!

Nei vettu hva? Da tar du heller å strikker både et par tøfler OG ei lue til han onkel i steden for! 🙂
Eg er sikker på at han kommer til å blir kjempeglad for å få noe han endelig har brukt for!

I fjor organiserte eg noe spesielt i månedene før Jul; Eg får ofte lange (noen triste) mail fra personer som sliter og som virkelig setter pris på et nøste og 2 med garn. (mangen trenger bare noen å “snakke” med) Flere henvendte seg og lurte på om eg gjerne hadde noe å avse slik at de kunne strikke noen Julegaver. Det som skjedde var at dette økte litt på og eg gikk ut med det på bloggen. Alt var selvfølgelig anonymt for dere lesere. Det gikk ut på at eg åpent spurte om det var noen som hadde garn til overs og om de hadde muligheten til å lage til noen garnpakker med oppskrifter som eg kunne formidle til de som hadde dårlig råd, men som likevel ønsket å strikke Julegaver. Det ble mangen glade strikkere både i månedene før jul og ikkje minst på Julaften når disse damene kunne gi gavene de hadde strikket av garn de fikk av andre snille strikkedamer. Så en strikket Julegave betyr ikkje bare nødvendigvis en fin pakke under treet, men det hjelper også den som strikker og gir det bort! For selv med dårlig økonomi er det fult mulig
å få til å gir bort flotte Julegaver <3

Hvis du tar eg titt under “Kategorier” øverst på bloggen vil du finne MYE som passer perfekt i gaver! Ta f.eks en titt under “Norsk Strikkeoppskrifter”, “Gratis strikkeoppskrifter” og “Strikkeoppskrifter” 🙂

Sånn-Nå kan du skrive JuelavgaveLista, men husk å inkl en god del ull 🙂

ELLERS MÅ DU HA EN
FLOTTERS TIRSDAG!

Her skal me regnes bort i dag også….

Go`klem fra ei Vibbedille som Gleder seg til Jul 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #julegaver #strikkjulegaver #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg