TYNNE LUER SOM IKKE KLØR!

Reklame | House Of Yarn

Designet av Rachel Coopey

Det verste med luer? Ååå det må være når den stikker i pannen og man får “skrubbsår” av å knege bort svetten med vrangborda! *Barndomsminner*. Var ikkje mye mykt og godt det garnet som det ble strikket luer av på 70 tallet akkurat! *Grøss* Nå finnes det f.eks deilig myk merino for å nevne noe! Liker godt alpakka også eg i luer og eg syns ikkje lua skal være for tykk! Vel, om man er på fjellet og det er flere 10 talls minus da trør man ei skikkelig tjukk og god lue nedover ørene, men sånn til hverdags her på vestlandet holder det med ei tynn lue under regnjakkehetta 🙂

Garn som er deilig å strikke slike tynne luer av er f.eks disse Go`bitene; Superfine Alpaca Merino, Superfine Baby Merino, Baby Ull, Pure Eco Baby Wool, Alpakka Wool, Mini Sterk
og Tynn Alpakka – Er sikker på at du også har en eller 2 favoritter her? Vet eg har!

 

knitting projects

Designet av Rachel Coopey

Denne likte eg veldig godt fargene på! 

BIRSTWITH
Bildene over
Str S-M-L

 

 

knitting projects

Designet av Rachel Coopey

SAWLEY
Str.S-M-L

 

 

Designet av Rachel Coopey

BINSOE
Str S-M-L

Disse 3 luene + 4 til, et par votter og en hals (Alle strikket i tynt garn) kan du kjøpe HER i en herlig eBook! Ønsker du der i mot en papirbok kan den kjøpes HER og da får du også en kode for å kunne laste ned oppskriftene på nett i tillegg 🙂

* * * *

Nå nærmer det seg virkelig helg styggfort her ass! Ikkje minst er det jo snart slutt på ferien! Det har også blitt ganske varmt igjen!! Akkurat nå er det 17 grader og det er plutselig alt for varm igjen å sove med 2 dyner! Er nok derfor eg våkner sååå tidlig om dagen! Det er ikkje særlig behagelig å våkne av at man er helt kokt under dynene så da er det bare å komme seg opp og ut på badet! Liker best å ha det ISkaldt på soverommet eg for eg elsker å ha mer enn ei dyne på meg 🙂 Sånn sett så gleder eg meg til vinter og minusgrader, men siden det er så fint om dagen får me sikkert ordnet ferdig den store blomsterkassen med skal ha ved inngangen for
nå er det rett Eføyen slår rot her i stua:

Dette er ganske store avlegger + eg har et glass med små avleggere som har like mye røtter! Gleder meg til å se utviklingen utover våren neste år 🙂 Ikkje minst gleder eg meg til styret har bestemt seg for HVA som skal gjøres med alle bossdunkene me har!
Er så lite flatterende å ha de ved inngangen!

Eg syns det er ganske så spennende å ta avleggere, ja å lage sine egne blomster og planter! Her for litt siden sneik eg noen avleggere fra en Orkidè me har! Du kan si det var KAOS i den potta! Nå har det blitt 3 mindre Orkideèr og eg er så spent på om de blomstrer!? De ser fine og friske ut i allefall 🙂

Planen min i dag er å få ferdig erm nr 2! (Optimist!!) Vil tro at pga det fine været så får Ali diller og finner på noe han kan fikse/ordne ute og dermed får eg skikkelig strikketid 🙂 Først av alt skal eg bare shaine litt i heimen, har begynt å miste litt motet på det området fordi det er så mye eg ikkje kan rydde pga alt som foregår…MEN, eg kan gjør mitt beste for trivselen! Tro om me er i havn med stua til Jul?? Kjenner eg grøsser ved tanken på at me sitter akkurat likt i desember!?? Å hekkan me kommer til å fryse om ikkje TING er i havn og stua ferdig!
Ja det er best å få ferdig noe mer ULL til da hehe

KOS DEG OG HA EN
FLOTT HØSTDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg