LAV MORAL HOS DE STORE BLOGGERNE??


Ok, det ER mye man kan si om de Bloggerne som pryder Topplista og det tror eg me fort kan bli enige om? F.eks så virker det ikkje som om de har noen som helst skrupler med å reklamer og fronte både det ene og det andre! Det har flere ganger ganger vært oppe i media at det må komme et NYTT og ikkje minst strengere regelverk når det kommer til å reklamer over en meget lav sko! HURRA for
BloggPolitiet!

For å si det sånn så er eg veldig glad for at eg ikkje er ungdom i dag! Hjelpe det meg! Bare man går ut på nett så slår det mot oss og skulle man tro på dette, ja da er absolutt INGEN gode nok lenger! Eg skjønner så alt for godt når de unge i dag sier at de er stresset og at de føler press over alt! Stakkars unge sier eg bare som ikkje føler de er gode nok! Selv om de bloggerne det gjelder gjerne avslutter et slikt typisk Reklame innlegge med; “Husk at du uansett er God nok!” er det til veldig lite hjelp dessverre!

La meg bare skyte inn at dette gjelder ikkje alle! Det finnes store bloggere som både har beina godt plantet på jorda og som på flere måte fronter sunne idealer på en fornuftig måte!

Men, mye kan bedres! Flere bloggere lover både det ene og det andre uten at man kan se at løftene blir oppfylte! De gir bort sponsete produkter i hytt og gevær, men ser man noen gang at alle disse premiene kommer frem til den som burde hadde krav på de? Veldig ofte er det samarbeidspartnerene til bloggerne som skal sende ut evn gevinster/premier, bloggeren selv flakser bare videre til neste prosjekt uten å så mye se seg tilbake om alt gikk som det skulle.
0 stress! Flere løfter og lovnader, de sitter å hover inn stor respons uten å sjekke at ting går riktig for seg! EN UTING spør du meg!!

Selv har eg blogget i over 12 år og eg har hatt utallige GiveAway og andre utdelinger, de 2 siste årene har eg også hatt en del sponsorer som har ønsket å ha aktiviteter på bloggen min. Det første eg fikk klarert var at sponsorene sendte premiene til meg slik at eg selv både kunne ta bilder av dette + det var eg som tok på meg ansvaret om å sende de ut! Ja, dette kostet fra min lommebok, men når eg så hvor vilt det kunne går for seg “der ute” tenkte eg at slik skal ikkje eg bli! Eg vil ikkje være en blogger som bare lover og lover uten å følge opp. Å ja, vettu hva? Eg er likevel en Toppblogger! Nei, eg er ikkje blant de 10 øverste på hovedlista, men eg er ikkje så veldig langt nede på lista og heller det enn å være på toppen og samtidig ha lav moral…
Men, igjen, det er meg 🙂

 

 


Men i dag fikk eg en gledelig overraskelse! For hele 3 år siden ble eg plukket ut av en av disse bloggerne og skulle få tilsendt en slik Smoothiemaskin. (Dette var ikkje noe GiveAway eg var med på, men bloggeren selv plukket ut lesere som hun ville sende noe til). Hadde da en kort dialog hvor eg bla ga henne adressen min. Fikk beskjed at det kunne ta litt tid, men at det var vanlig. Vel, etter 1 år sende eg en melding og lurte på hvor premien ble av…Dette skulle sjekkes og nok en gang ga eg adressen min…etter ca 1 år til ble saker som denne tatt opp av et nettsted/blogger hvor eg kommenterte med hva eg hadde opplevd…Da fikk eg ny melding fra bloggeren med spørsmål om eg ikkje hadde fått den enda?? Det ble beklaget med at andre også hadde måttet ventet 1 års tid, men eg hadde da ventet hele 2 år! I sommer tok en nok en gang kontakt, da var det litt flere unnskyldninger som at det var et byrå som hadde ansvaret…Jaja så skulle det gå enda over 4 mnd før det kom et nytt spørsmål på mail om eg ikkje hadde fått premien ennå…Da ble det nok en gang lovet at det umiddelbart skulle tas fatt i…Vel, som du sikkert skjønner så hadde eg slettes ikkje de store forventningene, men altså i dag!! I dag kom den, Smoothie maskinen! haha Eg må si eg ER imponert! Jr jublet så klart for han gledet seg til denne og akkurat i skrivende stund føk han ned på Rema for å hente hjem passende frukter og bær 🙂

Så, ja, da er det vel bare å Takke da 🙂
Selvfølgelig hadde eg mest lyst å bare gi F`en i denne premien, men det har etter hver blitt en skikkelig prinsippsak for meg for vettu?? Rett SKAL være rett og intet mindre 🙂

Man skal ikkje love noe til andre uten å holde det! Man skal heller ikkje love noe til andre for så å forvente noe tilbake! Eg tro for å bli en GOD Toppblogger må man være RAUS og gå de ekstra stegene! Man skal virkelig ta vare på sine lesere, ikkje lyve ei heller bryte løfter!

Eg lesere færre og færre Toppbloggere, men det finnes som sagt
noen som er verdt det og eg DIGGER de!!

Go`klem fra en fornøyd Toppblogger 🙂

#strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #enærligblogger #hagodmoral #toppblogg #toppblogger #blogglisten

3 kommentarer
    1. Utrolig braa at du tar opp dette. Det er såååå mye fusk og fanteri blandt bloggere, og det er på tide det gripes fatt i dette – og at de får en «smekk på fingrene». Det er på tide.

    2. Hei, selv om jeg ikke har rørt en strikkepinne siden håndarbeid i fjerde klasse på barneskolen, måtte jeg lese dette innlegget. Bra du som etablert toppblogger tar opp dette temaet, og ikke minst står på kravene og fulgte opp premien, selv om det tok noen år. 🙂

    3. overstokkogstein: Det er bare så synd at det er ganske mangen som sitter tilbake å føler seg lurt 🙁 Men takk for fin kommentar 🙂

Siste innlegg