EN SKIKKELIG GO`BIT TIL HELGA!

Designet av Ayano Tanaka

Fy søren for et lekkert mønster!! Så rent og pent liksom, ja dette likte ge knallgodt! Til stor glede for en del så strikkes denne Bottom-Up! Den strikkes i tynt garn på forholdsvis tynne pinner, strikkefasthet 21m/33row på 10 cm 🙂 Orginalgarnet er DETTE og det hadde ikkje
været dumt med en kasmirgenser!

Nå er det jo ikkje alle som har muligheten til å strikke seg en kasmirgenser, men eg satt å tenkte på at her kunne eg hatt muligheten til å f.eks kost meg med litt Holst Supersoft!! Anbefaler jo selvfølgelig en strikkelapp, men ser ikkje bort fra at det kunne gått bra 🙂
Bruk et garn som du liker best!

 

Designet av Ayano Tanaka

Sjekk så lekker da!

POPLAR
Bildene over
Str fra 90 cm til 150 cm rundt brystet

* * * *

YES! Det er fredag og eg har KUN vrangborda igjen i erm nr 2!! Dvs at eg ganske garantert kommer til å strikke stolper og kanter rimelig snart og eg må fundere på hvor og hvordan eg skal ha lommene, ja om eg skal ha det! Følte et behov for det når eg prøvde den på!! Det var som om hendene søkte etter et sted å gjøre av seg! Det blir i tilfellet lommer som eg rett og slett bare syr rett på jakken 🙂 Så er spørsmålet; Skal eg bare strikke noen firkanter? Skal de være avlange? Runde? En annen sprø form? Vel, eg må vel nesten sette meg ned å tegne litt igjen da?? Uansett så er det ikkje mye igjen, men et annet “problem” som eg funderer på er KNAPPER!?? Tviler eg kommer til å knapper hele veien ned, DET blir for mye! Har ikkje knapper som umiddelbart passer en gang for eg føler denne gjerne krever litt større knapper? Kom på at eg har sånn Tinnhekter? Kanskje det kunne ha vært noe? Hmm det må eg teste ut! Uansett blir det bare noen ned over øverste delen av kroppen tror eg? Ja så kan resten flagre hehe

Anyway, tilbake til det faktum at det er fredag…Det betyr vel egentlig at me må hente hjem litt HelgeKos? Me hadde oss faktisk en tur på butikken på onsdag så noe kan eg allerede stryke av lista 🙂 Nå forsvinner forresten butikken VÅR! Ja den skal rives til neste år, men det skal opp et nytt bygg(Blokk??) med butik i første etasje, men i mellomtiden må me finne oss en annen butikk…Dessuten skal det visst nok komme NOK en slik kjedebutikk der nede i det “store” sentrum som me har! WOW! Da blir det 3 konkurrenter på et og samme “kvartal”! Dessuten har eg røkt “bygderykter” om at det OGSÅ skal komme en butikk helt her opp som me bor??

Vel, det er visst mye som skal skje her ute ved havet i lille Tananger så det er vel bare
å henge med å se hva som skjer!

Ali forsvant akkurat ned i garasjen han…Hva skulle vel en mann gjort uten en garasje eller kjeller? Noen ganger kan han være der i timevis! Han sier han rydder…joda han gjør sikkert det også, for han har lyst på en skikkelig fin og ryddig garasje hvor alt er satt i system. Hver gang han kommer opp igjen har han enten funnet noe han ikkje visst han hadde eller så har han laget noe 🙂 Det er akkuart som når eg forsvinner inn på garnrommet…ja for der kan eg sitte lengre enn planlagt 🙂

Uansett, eg får vel ta en sjekk på handlelista så satser eg på at handelen blir tatt tidlig i dag! Liker ikkje å sitte å vente om me skal ned å handle! Vil bare få det ferdig slik at eg kan starte dagen 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE FREDAG

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstrørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Noen litt store plastikk knapper, kanskje i forskjellige farger ?
      Lommer, store? Avlange/firkanta ? Ikke lett, men regner med du finner ut av det.
      Håper det snart løser seg mht fuktproblemene på stue/soverom.
      Og Go helg !

Siste innlegg