SKJERF – SUVEREN JULEGAVE – 3 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Jocelyn Tunney

Skjerf var vel kanskje en av de første Julegavene eg strikket om eg tenker etter! Det var nok også noe eg strikket første gangen eg skulle strikke, men det er eg nok ikkje alene om! Selv nå etter at eg ble voksen har eg strikket skjerf i Julegaver, f.eks DETTE! Det var et skikkelig kjekt skjerf
å strikke, du kan også fint strikke det ensfarget 🙂 

Om du ikkje akkurat har planer om skjerf i noen Julegave kan du jo benytte muligheten til å snappe med deg 3 herlige og Gratis oppskrifter i allefall 🙂

Ja du?? Begge skjerfene er i deilige RILLER <3

ROSICRUCIAN SCARF
Bildet over
27 cm bredt og 190 cm langt
Gratis Strikkeoppskrift

 

Designet av Jocelyn Tunney

CAVE OF KELPIUS
33 cm bredt og 190 cm langt
Gratis Strikkeoppskrift

 

Designet av Jocelyn Tunney

Likte så godt fargene på dette sjalet så eg tok det med eg. Forresten et sjal som er perfekt for deg som er nybegynner med sjal – Med et slik som dette vil du skjønne/lære “gangen”
i hvordan man strikket et trekantsjal 🙂

ISLAMORADA SHAWL
Gratis Strikkeoppskrift

* * * *

Typisk når det er søndag og man virkelig bare kan dra på og sove litt extra lenge under dyna….Ja da våkner eg litt over 8…Hmm…Eg satte alarmen på kl 10 i går bare sånn i tilfellet for eg vil jo ikkje sove bort hele formiddagen heller! Tror rett og slett eg er litt for giret på noe eg holder på med hihi Ja du vet dette dilemma eg møtte på ang knappene til Flamingo Jakken Kåpa? Eg har grublet og tenkt og helt sånn PLING i går kom eg at; “Hekkan koffer har eg ikkje tenkt på det før??” Vel, da var det jo bare å sette i gang da jo! “Krøket” meg til her i Go`stolen, ja alt skjer i denne stolen! Dette var jo en smal sak, men eg var nok alt for optimistisk for da eg var i prosessen med å rigge meg til for senga sånn halvveis ut i natta oppdaget eg at alt eg hadde gjort var mislykket…

RETT I SØPPLA! Vel, da var det jo bare å gjøre ALT om igjen da! Før eg la meg måtte det skje hvis eg skal ha en sjanse å få det ferdig i dag 🙂

Nå har eg inspisert “kunstverket” fra i natt og ting ser greit ut! Trenger kun litt flikking i dag og så håper eg dette blir sååå bra som i hodet mitt! Har som regel alltid et klart bilde av hvordan ting vil bli og eg setter sjeldent i gang hvis eg ikkje er fornøyd med det 🙂

Når det kommer til strikkinga så har eg AKKURAT halve knappestolpen igjen så første pinne som skal strikkes i dag blir den med hullfellingene! Det syns eg er så pyton! Syns det er spesielt vanskelig å lage hull når eg strikker striper fordi da er det jo viktigere enn EVER at “Ting” blir like på begge sider! Når eg plukket opp masker til denne stolpen passet eg ikkje bare på å ha like mange masker forbi hver stripe, men at også hver maske hadde så og si samme plass i hver stripe! Da må det jo bli bra vel?? Hvis ikkje? Ja da blir dette kåpa eg ikkje lukker igjen *ler hjertelig*

Nå der i mot må eg først av alt sparke i gang denne søndagen! Ikkje bare får me kjempekjekt besøk litt senere, men eg må også ut en liten kjapp tur å hente noe! Nevnte eg at det REGNET!?!? Dib Hassan er allerede ute han! Han skal treffet teamet som han stiller i NM med, mye som skal samkjøres og koordineres der, men eg tror søren meg de kommer til å naile det!! Krysser fingrene!

KOS DEG MAX OG HA EN
FORRYKENDE FLOTT SØNDAG!

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #sjerf #scarf #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg