4 FINGERLØSE & GRATIS OPPSKRIFTER – NYDELIGE JULEGAVER

Reklame | Reklamelinker for House Of Yarn

Designet av Shireen Nadir

Lukket øynene å bare måtte sjekke (selv om eg visste det!), men søndag om 2 uker er det 1.søndag i advent!! Vel, her har du 4 lekre, flotte og GRATIS strikkeoppskrifter som vil gi deg 4 perfekte Julegaver 🙂 Selv du må strikke 2 like så er pulsvotter i kategori “Lynkjappe Gaver”, ingen fingrer ikkje noe dill, kun strake veien rett frem så dette fikser du sååå enkelt 🙂 Dette er noe av det eg faktisk elsker å strikke av småstrikk og det var noen år det nesten KUN gikk i slike gaver 🙂 Ikkje går det heller så mye garn, ergo får du mye ut av nøstene dine hva enn du måtte velge 🙂 Nå har eg tatt en liten runde og funnet ut hvilket garn som er enkelt å få kjapt i hus og som passer prosjektet: Superfine Merino Wool, Superfine Alpaca Merino, Pure Merino og Gullungen

INFINITY
Bildet over
Str Medium Dame/Herre

 

Designet av Tracy Leming

Husker du når du var ca 8-10 år og sydde din aller første JulePost? Lukten som stakk litt i nesen når du klippet opp striestoffet? Den assosiasjonen fikk eg når eg så disse pulsvottene!!
Så skjønne!

Garn som passer til disse er f.eks; Superfine Baby Merino, Merino Babyull,
Baby Ull og Lille Lerke

DOUBLEKNIT SNOWFLAKE FINGERLESS GLOVES
Str Medium Dame

 

Designet av Ellie See

Dette er jo som en sky på hånden!! Disse er strikket i Kid Mohair og muligens Kidsilk Erle kan passer her selv om det er tynnere enn orginalen 🙂 Dreamline Sky er jo berre lækkert og ville faktisk passet perfekt selv om det er BabyAlpakka og Mulbærsilke 🙂 Dreamline Soul er et annet vidunderlig lite nøste som kan passe fint! Det er BabyAlpakka og 32% Nylon – Ergo noe mer slitesterkt 🙂 Uansett hvilket garn du måtte velge så vil eg tro disse pulsvottene
bare er en drømmmmm
<3

SNOWDROP FINGERLESS GLOVES

 

 

Designet av Cailyn Meyer

DISSE her har eg mer enn èn gang drømt om! OMG de er lekre!! Jadda, her er det frem med tynne pinner, nærmere bestemt 2,25 mm Yes Yes Typ Synåler, men akk så deilig 🙂 Siden disse kun er i en størrelse og hvis de er for små så kan du f.eks strikke de i Silja som er noe tykkere enn orginalgarnet. Orginalgarnet er på 211 m pr 50 gr så her trengs det tynt ullgarn! Silja har også nylon i seg, men det er et av mine favorittgarn til f.eks sokker. Garnet som heter TynnUll på Nille er supert til disse vottene! Mini Sterk er nok også et garn som kan funke, men eg hadde brukt tynnere pinnenr enn 3 som oppgitt på garnet! Kjør på med tynt garn og tynne pinner for dette er kosestrikk på høyt plan 🙂

SNOWFLAKE FINGERLESS GLOVES
Str Medium Dame

Eg bare MÅ legge til; Skulle du trenge nye eller rett og slett bare flere strikkepinner så bør du sjekke ut HER hos House Of Yarn! Black Week starter i morgen så det er bare
å følge med for gode priser!

* * * *

Som eg nevnte i starten så er det 1.søndag i advent om nøyaktig 2 uker! Hvis eg kjenner godt etter så er det et snev av stress langt der inne og det skal på ingen måte får slippe frem! Hater STRESS! Etter at me snakket med både formann i Sameiet og Polygon før helga har optimismen vokste bitte litt! Polygon (som skal bygge opp igjen i stua og på Dib sitt rom) skal komme nå i starten på uka og sjekke at det som må være tørt (nok) er tørt før de kan lukke igjen og lage nytt. En del av det som står her er fortsatt fuktig, men det skal etter hva eg har skjønt rives. HVIS de kan starte denen uka og HVIS Polygon jobber så kjapt som de sa da de var her i september, ja da er det jaggu meg et snev av HÅP om at tingene KANSKJE er ferdig FØR/innen 1.desember!?!?!?! Herregud som eg HÅPER det ass! I følge det de sa da de startet i september så er det jo veggen mellom stua og Dib sitt rom som skal skiftes, gulvet og 2 vegger hos Dib skal skiftes, ergo må hele rommet han males og det skal ny parkett. De sa også at de kunne ta seg av nedpakking OG lagring av møbler så da burde jo tingene virkelig kunne gå smokk-smokk! La oss HÅPE at tingene nå vandrer VÅR vei for en gang skyld 🙂

Sånn ellers er i grunnen denne søndagen allerede veldig treg! Joa, hadde alarmen på halv 10 og sto og ble sittende her me ungene å skravle for de var jo allerede oppe og våkne! De sliter tydeligvis å legge om døgnrytme for å sove lenge i helgene hehe Gjerne like greit 🙂

Planen min nå er å vaske håret!! Arg har bare utsatt det hele helga, men nå MÅ eg!! Satser på at resten av dagen kommer til å gå i strikking, men har ikkje bestemt meg ennå OM det blir jakken min eller Julegavestrikk! VET jo hva eg burde strikket på, men, får se hva lysten sier 🙂

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE OG SKJØNN SØNDAG!

Go`klem fra Optimisten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #houseofyarn #julegavestrikk #jul #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg