STRIKK ET KUNSTVERK – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Sara Huntington Burch

Av og til kan man rett og slett strikke seg et aldri så lite kunstverk! Det er nesten som man bare kan ramme det inn, men hva er vel flottere enn å ramme inn sitt eget ansikt med en lekker ramme? Wow! Den ble jo neste litt dyyyp! haha Men ja, denne var jo virkelig en lekker liten sak 🙂 Halsen er strikket i DETTE GARNET – og har en strikkefasthet på 22m/32 row på 10 cm –
strikket med pinne 6,5mm.

Det finnes en like flott lueoppskrift som hører til, den kan du kjøpe HER 🙂

DECO FANS COWL
Bildet Over
One Size
GRATIS Strikkeoppskrift

 

Designet av Sara Huntington Burch

Denne lua og vottene under er strikket i noe tynnere garn og har en strikkefasthet på 28m/40 row på 10 cm – strikkes på pinne 2,25 – 3,25 🙂 Dette er delikat med andre ord! Trenger du hjelp til hvordan man strikker fletter i 2 farger? Da bør du ta en kikk på DENNE TUTORIAL`en 🙂

 

Designet av Sara Huntington Burch

Ahaa for noen votter da! *Sukk*

NORRLAND
De 2 siste bildene
(Gjelder altså både Lue og Votter)
One Size

* * * *

Vanligvis på denne tiden i november er eg liksom all over det place med Juleforberedelser her i heimen, dvs med masse planlegging og lister over det som skal bakes…..men i år? Hmm kommer meg ikkje helt til det punktet…Det er i grunnen mye som skal til før eg er “der” tror eg! Kl 14 i dag kommer det folk fra Polygon som skal måle fuktigheten i vegger/tak/gulv for å avgjør om tiden er inne for å bygge opp igjen! Herregud eg krysser fingrene for klarsignal for da er det HÅP om å bli ferdig i god tid før Jul! At eg gjerne ikkje får pyntet innen 1.des får bare være, men at stua kan bli Julepyntet i løpet av desember er greit nok i år!

Har ikkje tenkt på Julekalenderen heller…Tidligere, dvs i sommer, tenkte eg at en tur innom Søstrene Grene og Normal i byen måtte eg ha med tanke på kalenderen! Er ikkje kommet dit hen en gang at eg har lyst til det…? Får lufte det litt for Ali så kanskje han klarer å lokke meg med 🙂 Overhørte i allefall Dib her en kwell hvor han snakket med venner at “Joda, eg har kalender som mor mi lager og det er jo kjempekjekt!” Så ja, forventningene er der jo så NOE må eg finne på 🙂 Uansett, FØRST må eg se/høre hva Polygon mener og tror for å gjøre noe før de evn er ferdig er bortkastet siden stua garantert trenger en vask etterpå likevel og gudene skal vite om Dib sitt rom er levelig mens det står på!?!

Jaja, i dag har eg bestemt meg for å strikke på Julegaver!! Jakken, som nå er “tilkoblet” hele 22 nøster, ligger fint i egen kurv så håper eg at Juleinspirasjonen
vokser litt når eg strikker på Julegaver!

Er du i gang med Jula? Eller, kanskje du er ferdig??

KOS DEG OG HA EN
FIN OG HERLIG DAG!

Go`klem fra ei Avventende Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg