HVA MED Å STRIKKE LITT JULETREPYNT?

Designet av Susan B. Anderson

Hvis ikkje dette er den rareste, men dog skikkelig herlige Juletrepynten så vet`kje eg!? Eg har bilder fra sommeren `84 da det var “IN” å bruke lange HVITE herreunderbukser ute i det offentlige rom!?! Nei, det er ikkje tull en gang! Det var kun min farfar som da brukte dette (som eg kjente i allefall) og han hadde lagervis i en gammel kommodo på høyloftet! Joda, ingen problem, eg fikk 2 helt nye eg og som tilbehør hadde me noen store pusete vester som me selvfølgelig strikket selv(2 store firkanter sydd samen!)! Når eg tenker på det så me fullstendig hårreisende ut! Hvite armer og bein med en skikkelig svær og rosa hårete vest på oss!! Ja og CowboyBoots! OMG!! Prøv å se det for deg?? Ja åsså hadde med noen skikkelige flotte(?) puddelfrisyrer!!

Vel vel, uansett! Disse små røde her blir jo helt herlige på et Juletre!! Tro om me har plass til Juletre i år?? Uansett så skal denne oppskriften lagres for slike MÅ eg bare ha til et tre som me en gang skal ha-Igjen! De strikkes i tynt garn, sånn type 350-400 m pr 100 gr og pinne 2,25 mm – HERLIG!

LITTLE LONG JOHNS
Bildet over
Ca 10 cm lange

Denne oppskriften er på SALG frem til og med 30.november, etter det stiger prisen!

 

Designet av Susan B. Anderson

Her har du eksempler på andre klesplagg som egner seg godt som Juletrepynt og alle sammen får du i en og samme oppskrift! Så GØY! Dette er jo absolutt noe for deg som mer eller mindre er ferdig til Jul! Nå kan du bare koke deg ei kanne med Gløgg, slenge beina på bordet og kose deg med tynne pinner mens du stille og rolig pynter Juletreet 🙂 Ho-Ho-Ho

HOLIDAY CHARM SET
Str 5 til 10 cm

* * * *

Selv om det stort sett er Ali som kommer seg tidlig OG først ut av senga har eg uansett alltid alarmen på for å ikkje sove bort hele formiddagen, men i dag sov eg uten!! Våknet ganske rolig i halv 10 tiden og ble bare liggende å nyte tanken på at eg egentlig ikkje trengte å stå opp! Var musestille da eg ålte meg ut av dynene for ikkje å vekke han Ali som znorket tungt der han lå! Nå hadde eg jo virkelig sjansen på å få meg en time eller 2 i fred og ro fra morningen av! Har nå hatt over en time for meg selv, sola skinner allerede høyt fra en skyfri himmel og det glitrer i frost på terrassen 🙂 Akkurat nå er det -4 ute 🙂 Hvis dette været kunne holdt seg til slutten av februar så er det helt greit med vinter 🙂 Beklageligvis blir det igjen mildvær ut i uka og det betyr jo som oftes regn og masse vind her i vest…Tviler vel på at Jula blir hvit...

Sitter her å ser rundt i stua…Fytti som det ser ut!! Ikkje for å være pesimist, men eg TVILER på at tingenes tilstand blir bra slik at Jula kan komme frem neste helg…Joda tømmermennene ble ferdig i går og alt er klart for maling, men de mente at malerene burde ta HEEELE vindusveggen(i stua) + hele veggen som går inn til vår og Dib sitt soverom, fordi: De kan ikkje bare skjøte sånn “malingstapet” akkurat der det trengs fordi på den gamle er det flere lag med maling og det vil ikkje bli fint. Ergo begge de to veggene må rives for tapet og helsparkles før maling. Det samme inne hos Dib, han har blå papirtapet, men nå er jo en del av det bort så alt må vekk, og det skal også her helsparkles og males + taket hans + at tømmermennene mente de også burde ta stuetaket for oss fordi me har ventet så lenge! Akkurat det siste der likte eg veldig godt selv om det betyr bare ENDA mer jobb! Realiteten er jo den, hadde ikkje denne lekkasjen oppstått, ja så hadde jo stua for lengst vært ferdig…Det er bare det, me hadde jo ingen planer om å gjøre det MIDT i Jula, men heller bli ferdig i god tid før Jul…Jaja, me får se hva de sier/mener når de visst
nok skal inspisere her i morgen.

Dagen i dag bør og må brukes til lading! I allefall for min kropp kjenner eg + eg har et stort behov for å kommer skikkelig merkbart videre på Julegaven eg la opp til i går…sukk…Tror faktisk denne gaven blir bra i den flotte oransje fargen!! Ja rett og slett kult tror eg det blir til mottaker!
*Krysser pinnene*

Egentlig så burde me strengt tatt gått en tur i flotte været!!

KOS DEG OG HA EN
NYDELIG SØNDAG!

Go`klem fra ei veldig sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #patern #strikkeoppskrift #juletrepynt #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg