2 Knalltøffe Kjoler – Strikkeoppskrifter

Designet av Anna Johanna

 

Grått er flott og eg falt pladask for begge disse kjolene!! Begge kjolene strikkes Top/Down og er strikket
i merinogarn. Vil påstå at med disse 2 i skapet har du en kjole til alle anledninger,
ja t.o.m om du bare vil suse rundt i heimen 🙂

 

 

Designet av Anna Johanna

 

Den første kjolen her har en strikkefasthet på 25 m/35 row så den blir i tillegg ganske så delikat 🙂 Denne kjolen har også et stort spenn hva gjelder størrelse og det er jo noe eg setter stor pris på, så ja, her har du virkelig muligheten til å få den en skikkelig stilig og flott kjole i samlingen din 🙂

 

 

VIENO
Bildene over
Str fra 83 cm til 161 cm rundt brystet

 

 

 

 

Designet av Anna Johanna

 

Denne kjolen strikkes med Raglanøking og det er jo min favoritt for dette snittet ligger så fint over skuldre og bryst, i allefall på meg 🙂 Eg blir liksom litt smal over skuldrene i forhold til hva eg gjør med rundfelling. Denne har jo i tillegg en enkel V-Hals som også er en favoritt + den er en kjole som eg garantert hadde brukt for den virker så avslappet og eg elsker strukturstrikk. Ahaa eg kunne jo tenkt meg begge to og det helst med en gang!

 

 

Designet av Anna Johanna

 

Denne er strikket i et litt tykkere garn og har en strikkefasthet på 20 m/27 row. Den er strikket i et blandingsgarn Merino/Ull med 25% Nylon så denne vil nok holde seg ganske så godt og i tillegg overleve om du bruker den
i sofakroken til kos 🙂 Hmm den siste kjolen her er typen eg kunne tenkt meg i flere farger!!
Blir ganske yr når eg ramler over slike Go`biter!

 

LIATH
Str fra 85 cm til 133 cm

 

 

* * * *

Dagen i går ja…den kan vel bare gå i glemmeboka, i allefall hva strikking o.l vil si! Eg sto jo opp grytidlig, sånn ca halv 6 og kjørte hjemmene fra kvart over 8!! Eg trakk kølapp på laboratoriet hos legen kl 08.36 (De åpner kl 08.30) og allerede da ble eg nr 11 i køen!! Herregud! Det er da eg lurer på om folk står i kø på utsiden å venter!??! Selvfølgelig hadde de også dataproblemer!! Typisk min flaks! Så ja, eg satt da først å ventet til kl 09.45 før eg i det hele tatt kom inn og da begynner sirkuset vettu! Ja eg vet at etter flere år med sykdom og insane mye prøvetaking streiker mine årer litt og nettopp DERFOR bør man ha en god dose tålmodighet! Jaja eg vet jo at de som springer rundt på et legekontror strengt tatt ikkje kan bruke sååå mye tid på hver pasient, men man kan bruke litt ektra tid når det oppstår noe som ikkje følger normalen? Det å stresse og prøve å skynte seg og det som for meg ser ut som å stikke på MÅFÅ er bare døfødt! Eg prøvde å si at “sånn og sånn” pleier å funke, men nei, slik gjorde ikkje hun. Vel vel, hva da da? “Ja du får jo bare kjøre på opp på SUS!” Neitakk, det er ikkje BARE for meg å kjøre til SUS; i såfall hadde eg har startet der, for det skal være unødvendig å bruke en HEL dag på kun en blodprøve! Jaja, blir plassert i et annet rom i påvente av en annen som skal prøve. Det ble til sammen 12 forsøk og me ente opp med nesten 2 glass og et håp om at de 2 glassene kan fordeles på resten slik at alle prøvene kan bli analysert. Tusen Takk for en tålmodig sjel! Det tok nesten 3 kvarter å få det gjort eg kjørte hjem med
hender og armer som brant, i dag er eg blå og gul.

Vel hjemme tok en meg en kopp kaffi og kom meg i seng etter at Ali sto opp og eg sov lenge og lang og resten av kwellen bare satt eg her og følte meg vrengt innvendig ut. Fikk brodert litt på kwellen da,
men eg håper definitivt på en bedre dag i dag for å si det sånt!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN STRIKKEDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Sliten Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Hei.
      Håper formen din er bedre i dag.
      Jo takk jeg kjenner til slike blodårer mine stikker av. Så når jeg skal ta blodprøver så har jeg fått beskjed fra sykehuset at dem må ta nede på innsiden av håndleddet så etter dem begynte med det går det bra, men jeg ble slik som du gul blå og veldig vondt. Så heretter må du få dem til å ta nede på innsiden av håndleddet.
      I morgen er det jeg som må opp tidlig skal reise til Oslo med 0915 flyet herfra. Da flytter 4 av mine små kattunger og så nå har jeg pakket ned det dem skal ha med seg. Så må jeg vel ta med meg et strikketøy så jeg har på flyet nedover og hjem igjen + når jeg sitter å venter på flyet. Jeg kan ikke dra på babyteppe det blir for stort må finne meg noe lett. Blir vel helst vrangborden på et par sokker om det bare er av restegarn.
      Ha en forsatt fin strikke kveld på deg.

Siste innlegg