2 Varianter i en SommerTopp – Strikkeoppskrift

Designet av quasigerade

 

Eg har trua! Trua på en flott sommer med gode temperaturer 🙂 I dag f.eks skal gradene opp til hele 16, at det samtidig er meldt litt regn har ikkje noe å si – Varmegrader er varmegrader, ellers ser det ut for at det skal ligge rundt der resten av uka, så ja…Me er absolutt på glid og der med er det helt innafor å få en sommertopp på pinnen 🙂 Bare det ikkje blir en “RegneBort” sommer, me har hatt flere av de og det blir jo bare helt sørgelig både for blomster og grønnsaker….Mye arbeid til liten nytte liksom.

 

 

 

Designet av quasigerade

 

Etter hva eg har skjønt så dreier dette seg om en oppskrift, men du kan få 2 varianter, det er jo gøy! 2 i 1 liksom – Man KAN spare peng på det der, eller bli litt lurt, men likevel føles det som man har gjort et varp! Kommer jo helt an på det da 🙂 Toppene på bildet er strikket i Silke og den andre i Lin`ish garn, merino er også et godt valg selv om det er sommertopp. Eg føler i allefall at det holde seg bedre da, enn hvis du f.eks strikkes i bomull. Føler som regel at bomull blir litt “tørt” etter noen vask, men ikkje hørt 100% på meg ang akkurat det for eg er jo som kjent ikkje såååå glad i strikkeplagg i bomull – Da bør det i så fall være blandet med f.eks ull 🙂

 

MAIA SUMMER TOP
Bildene over
Str fra 85 cm til 110 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

 

Eg tok litt av i går kwell kan du trygt si! Gutta mine gikk å la seg og eg ble sittende!! Heldigvis var det en god gammel film på Tv (G.I. Jane) som holdt meg med selskap for eg ble sittende å perle til 02:30….Jepp, å nei, ble ikkje heeelt ferdig – resten må eg fikse i dag + eg må knyte den der makrameén ferdig SAMTIDIG SOM eg skal lage middag. Passer meg supert at gutta skal styre med bilen, den skal inn til godkjenning i dag så mulig eg får masse “Me-Time”. Dib er uansett i karantene (er avgårde nå og tar test 2) men han sitter for det meste å gamer. Satser på at han får gå tilbake til jobb i morgen 🙂 Ble jaggu meg OVER 1 uke i karantene på han gitt!

Hvis planen min går i boks denne uka skal eg før helga avgårde til garneriet å hente hjem litt (Mye) blomster, satser på å få stelt litt hos mor mi også 🙂 Hadde det vært for noen år siden hadde hun stått på hodet nå for å få hagen og terrassen sin “på plass” for sommeren, men hun er ikkje like sprek lengre. Eg har ikkje kapasitet til å ta hagen for henne, er jo en grunn for at eg elsker terrassen vår- Enkelt og greit! Har foreslått for henne å heller anlegge plen, eller lage et stort steinbed med beplantning. Hun har i dag et ENORMT bed i steden for plen slik som andre har det. Men når hun klarte å holde det selv bugned det med blomster, ellers har hun en singelbelagt sti – Utrolig fint, men det krever en god del innsats for å holde det. Kanskje me kan finne en bedre løsning på det dette i år? Ja hvis ingen gjør noe der vil det jo bare gro helt over med ugress, noe som hadde vært synd.
Det finnes en tid for alt liksom…Jaja, nå må eg nesten ta å sparke i gang min egen dag –
I mitt eget tempo, det er jo tross alt mandag 🙂

 

 

 

KOS DEG
OG NYT DAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg