3 Elefanter kom marsjerende…Nye silikonformer!

 

De nye formene var ikkje før innen for døra før eg var i gang med å støp! Alltid spennende når de er nye! Disse var skikkelig tunge å få ut av silikonformene!! Man må likson vrenge formene og selve formen var KRAFTIG!! Den største elefanten er ca 13 cm høy og veier nå 1,2 KG!! Jadde, stein er tungt, men den blir nok noe lettere etter noen dagen når den er helt “tørket” – Skal veien igjen senere for å se hvor mye fukt som forsvinner, likevel blir de tunge. Akkurat disse kan stå både ute og inne 🙂 Ååå de er veldig fine altså!

 

 

 

Denne “skåla” er også skikkelig stilig! Tung den også, 1,1 kg, men vil nok også bli lettere 🙂

 

 

Litt usikker, men vil tro man f.eks (om man vil) kan støpe lys rett opp i her!? På Devon Dotting har de lignende formen hvor de gjør det – Ellers så rommer den jo litt 🙂

 

 

Ball Box heter denne 😀 Finnes også i mindre str. Disse formene ga meg lysten til å støpe litt igjen og kan på ingen måte sammenlignes med de man brukte på f.eks 80 tallet…! Husker eg satt å holdt de røde gummi(?)formene med hendene elelr stablet de i kopper og glass – Ufattelig mye søl! De stå som støpt og selve formene er både tjukke og tunge! Eneste som sagt som har vært tunge å få ut er elefantene så langt og eg har en god del former nå(!!!) Kanskje det er en smart investering…? Aldri godt å si, gøy er det i allefall, ingen tvil om det 🙂

 

 

Eg kom meg opp kl 7 i dag og allerede da var det gode tegn på drømmevær! Ååå eg har GLEDET meg til denne turen og i dag stikker me! Blir ca 1 t med bil først og så en ca 3 t, kanskje mer? før eg kommer i mål – Da har Ine og eg fullført over 120 km langs jærkysten! *STAS* Å ja, det ER stas, selv om eg vet om 2 jenter som fullførste heeele strekket i løpet av flere dager. De pakket m telt og alt de trengte, men det er mer normalt å dele turen i flere strekk slik me har gjort. For å kunne si man har gått fra Tungenes til Ogna skal man
gå det inne kalenderårets utgang 🙂

 

 

Ellers? Vet frokosten er servert ute og nå må eg få i meg min egen havregrøt, beste eg kan spise når eg skal på langtur! Har med matpakke i dag for hele turen inkl kjøring vil jo ta en 5-6 t 🙂 JuHuuu

 

 

 

LAG DEG EN MAGISK DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg