5 oppskrifter på Engler – Hvilke liker du best?

Designet av Miak Design

 

Eg har aldri helt klart å kalle meg selv for religiøs, av den grunn er ikkje engler det eg har mest av. Likevel så liker eg noen engler, ja som englene over her! De har eg hatt lenge “på lista” i flere år nå! Hver gang de popper opp så tenker eg: “Å ja, det var dere ja, ja dere skulle absolutt ha hengt i gangen her hos meg”, kanskje det blir i år? Inderst inne vet eg jo at eg ikkje kommer til å finne tid til det, ikkje før jul fordi det er mye annet på planen nå
i desember – Ja som å bake. Eg skal være GLAD om eg få ferdig ermet på Aamu og de sokkene eg har holdt på med nå i over 1 mnd…sukk…Men, på den andre siden blir det ikkje flere perlerier før over nyttår så der har eg jo frigjort litt tid…Så kanskje?

Egentlig så syns eg at englene over her kan henge fremme hele året, eg har en Hverdagsengel stående i stua hele året, så kanskje eg får de strikket ut på nyåret? Vet vel at også det kommer til å skli ut for da nærmer me oss jo våren og påske og me vet alle hva me starter med da?? Ikkje sant!? Frø, planter, kylling, høner og sånt kos, men en dag skal eg strikke et par av de englene ♥

 

ANGEL GIRLS
Bildet over
3 størrelser

 

 

 

 

 

Designet av Veronica McRae

 

Disse fant eg i går og de havnet rett inn i englekøen!

 

ANGEL
..også med dansk og svensk oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av RoKiKi

 

Denne syns eg var skikkelig fint, kanskje fordi den er svart?
Kunne hatt denne framme hele året eg ♥

 

LONG ANGEL
15 og 21 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Carolina Guzman

 

For meg hadde denne blitt noe stor, men eg har faktisk et helt kor av engler som ligner på denne!
Det er noen små engler i gips eller betong som ungene malte da de var små 🙂

 

ANNIE THE ANGEL LOVEY
Ca 33 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Jonas Matthies

 

Denne ville eg hatt fordi den er sååå liten og sååå søt ♥ Har ikkje noe tre å henge den på,
men skulle alltid ha funnet et plass til den likevel 🙂

 

MINI ANGEL AMIGURUMI
Ca 5,5 cm høy (Perfekt til å f.eks henge på Juletreet)

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag skinner sola og det er kaldt, akkurat slik en desember dag bør være 🙂 Heldigvis er det meldt noen flere +grader utover dagen, skal kjøre mor mi til legen og siden hennes bil fortsatt har sommerdekk er +grader bra! hehe Dib har vår bil hver dag, litt fordi han nettopp har fått lappen, men mest fordi det er Corona og helt unødvendig å ta bussen når man kan ordne seg på en annen måte. Siden eg skal ut sånn midt på dagen utgår baking enn så lenge i dag. Må innom butikken å få hjem juice og ingefær
og det skal kokes pronto når eg kommer hjem.

Nå etterpå skal eg en tur inn på garnrommet for eg har en pakke eg skal lage. Den skal inneholde litt ullete go`saker som eg skal sende avgårde til noen som trenger en oppmuntring 🙂 Koselig å lage litt sånn forundringspakker. Så gjenstår det å se hva eg får puttet inn på resten av dagen, kjenner eg meg rett så blir det vel eg som nok en gang må shaine kjøkkenet. Eg får NELLER når det er kaos der! Liker at det alltid er “klart” om man har lyst å svinge seg der ute, fryktelig demotiverende å finne på noe om man først
både må vaske og rydde, ikkje det?

Men du?

 

 

LAG DEN EN KOSELIG DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Synes engler er flotte, og har mange av dem.
      Miak sine er nok den av de i innlegget her jeg liker best, takk og pris for at alle står fritt til å mene hva de vil 🙂

      I dag står det lite på planen, skal en tur på øvelse med Kammerkoret, vi forbereder førjulskonsert i tilfelle den ikke avlyses.
      Imorgen derimot, da planlegges det å lage salmeengler med barna

      Ønsker deg en fantastisk dag

    2. Jeg falt for Veronica Mc Raes ANGEL. Den har jeg ikke sett før. Kjempesøt! Dagen i dag skal bl.a brukes til å skrive julebrev til de jeg gikk sammen med på SLFO (Statens lærerskole i forming, Oslo). Vi har sendt julebrev siden vi sluttet der i 1969. Ansvaret for utsendelse går på omgang. Brevene blir pent bundet sammen til et lite hefte. Vi var bare tolv stykker i klassen på veven, så det er vel derfor det har latt seg gjøre å holde julebrevet i gang i nå over 50 år. Det skal være den beste julegaven jeg får. Ha en riktig god dag!

      1. Ååå det der høres jo helt magisk ut <3 Virkelig en flott tradisjon. Skulle ønske eg hadde samme kontakt med de som eg gikk på skole med.

        1. Ikke nok med det… de jeg var russ sammen med har russefest hvert 5.år sånn ca. Vi har hatt 50 års russefest!

    3. Angel Girls ligner på min favoritt, jeg har en oppskrift fra “Sprelske damer” som er nesten identisk med denne. De har strikket mange av.
      Her er vinteren kommet på besøk igjen. Glaserte biler og speilblanke veier møtte meg da jeg forlot arbeidsplassen kl 16 i dag.

    4. God morgen, det er så koselig å lese bloggen din……det gir meg energi og gjör meg glad.. Du er bare FANTASTISK. Jeg strikker mye enkle ting til julebasaren i Sjömannskirken her – det ble jo ingen basar i år pga Pandemien, desverre.
      Jeg önsker deg og dine en super helg og gleder meg til ditt neste innlegg.❤❤

    5. Hos meg står englane framme heile året 🙂 Har både store og små, av desse du la ut syns eg dei til å henga på juletreet var veldig søte, men også dei to første kunne stått framme heile året hos meg 🙂

Siste innlegg