5 Stilige Sokker – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Mona Sofie Helgeland

 

Eg har i lengre tid nå promotert uavhengige strikkedesignere her på bloggen, både norske og utenlandske, dvs det blir en del engelske oppskrifter – Noe flere av dere forteller meg hver eneste dag *ler* Får ofte høre at eg skriver jo baaare om engelske oppskrifter, vel det vet eg jo at eg ikkje gjør, men nå har du all grunn til å bli lykkelig!
Her har eg 5 herlige og stilige sokkerpar, alle sammen er de norske 🙂 Happy? 😀 Som oftes så finner eg strikkedesign som eg liker, men nå i det siste har noen designere selv tatt kontakt med spørsmål om eg kan blogge om det de designer. Det syns eg er gøy! Mona Sofie Helgeland bor faktisk ikkje så langt her i fra,
hun bor i den retningen *Peker* Så ja, dette er altså en lokal designer.

 

BEE-TWISTED
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Designet av Mona Sofie Helgeland

 

CHEETAH

 

 

 

 

Designet av Designet av Mona Sofie Helgeland

 

CLAIRE

 

 

 

 

Designet av Designet av Mona Sofie Helgeland

 

PERLÅ

 

 

 

 

Designet av Mona Sofie Helgeland

 

RESTESOKKEN

 

 

 

Som du sikkert har funnet ut nå så er det ingen direktelinker i dette innlegget, det er fordi Mona ikkje selger oppskriftene sine via Ravelry – Ikkje helt ennå i allefall. Eg har lest gjennom alle 5 oppskriftene og eg må si det er gode og oversiktelige oppskrifter, ikkje minst er det meste nummerert, noe eg personlig syns er “avslappende”. Veldig godt forklart, både hva du skal gjøre, men også noen ganger hvorfor. Sjekk bare den flotte hælen hun har brukt! Vil si at om du ikkje er en dreven sokkestrikker så fikser du disse parene. Forkortelsene er også godt forklart og fine, tydelige diagram. I oppskriften får du også info om hvilke garn som er egnet 😀

 

Oppskriftene kan så absolutt kjøpes og du får de/den på mail. Du kan besøke MONAS HEKLEKROK, eller eg kan fortelle deg hvordan du går frem? Ok, 1 oppskrift koster 40 kr, kjøper du alle 5 blir det 160 kr (Jepp, da blir 1 gratis). Du kan vippse beløpet du velger basert på antall oppskrifter til Mona på nr 48500762. I Vippsmeldingen skriver du Navnet/navnene på oppskriften(e) du ønsker å kjøpe + mailadressen din – Plutselig får du herlige sokkeoppskrifter rennende inn på mailen din 🙂 Easy!

 

Eg beundrer mennesker som tar tak i egen situasjon og gjør noe aktivt med den, det står det respekt av,
derfor er det med stor glede at eg deler disse flotte sokkene ♥

 

 

* * * *

 

 

Aner ikkje hva som skjedde i dag, våknet kl 11:10!! Hadde alarmen på 8:30 som hver dag, men men sånn kan det gå! Godt med et par extra timer, dog syns eg det ble en bortkastet formiddag…Sto opp, laget kaffi og åpnet mailen. Der var det mail fra Helt Hjem (Å ja, eg har ventet på en skikkelig candypakke!!) *Pakken er levert* – Springer ut på trappa….hmmm…ingen pakke..?? Pakker som er for store for postkassa kommer alltid på trappa, merkelig….eg visst jo at pakken var alt for stor til den lille kassa våres…Veel

 

 

 

…sååå feil kan man ta *ler* Heldigvis revnet ikkje posen når eg dro den ut, å ja, den var virkelig presset ned i! Go`bitene er helt intakt ♥ Det er noen extra go`biter i denne posen så det er en mulighet for en Give Away i løpet av dagen, eller kanskje i morgen? Får se hva eg får til i dag, klør i fingrene etter å teste dette her 🙂 Når denne pakken åpnes, ja da er det VÅR! Passer fint at sola skinner fra skyfri himmel.

 

 

LAG DEG EN
FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
    1. Det går ikke an å levere pakker slik 🙈. Hvem som helst kan jo bare forsyne seg mår de går forbi postkassen.

      1. Ja det er helt sant, egentlig skulle den blitt lagt på trappa når den ikkje passer i postkassen. Men, eg har “kranglet” med *Helt Hjem* før eg og det er egentlig nytteløst. I desember “mistet” de en pakke som var på vei til meg, uten noen som helst forklaring

    2. Åh! Håper hun legger dem inn på Ravelry, løse oppskrifter på e-post han en tendens til å drukne og forsvinne 😉 Flere flotte her!!

    3. Hei!
      Du må snart investere i stooor postkasse. Ali kan jo lage en med hengelås slik de store strø sand kassene *ler*, kanskje å ta hardt i da, men noe å tenke på?

Siste innlegg